„Turi būti einama ta kryptimi (griežtėjimo - BNS). Juolab yra išreikšta pilietinė valia - surinkta 60 tūkst. parašų ir iniciatyva užregistruota Seime. Tas paketas, jeigu pasižiūrėjus jo turinį, yra griežtėjimo linkme. Jei dalis visuomenės išreiškė valią, tai politikams yra ženklas, kad yra didelė problema“, - interviu Žinių radijui antradienį sakė prezidentės patarėjas vidaus klausimams Mindaugas Lingė.
Seime įregistruotos piliečių iniciatyvinės grupės „Už blaivią“ parengtos pataisos numato riboti alkoholio prieinamumą, įskaitant jo pardavimą tik specialiose parduotuvėse.
M.Lingės teigimu, kol kas neaišku, ar Dalia Grybauskaitė vetuos Seimo praėjusią savaitę priimtas Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas.
„Pats įstatymas sukėlė diskusijų ir įvairių vertinimų bangą, jis didelės pridėtinės vertės neduoda. Esminis principas, kas jau galiojo, tai, kad nepilnamečiams nebūtų galima parduoti alkoholio ir būtų reikalaujama įsitikinti, kad atitinka amžių reikalaujant asmens dokumento“, - sakė M.Lingė.
Anot jo, prekybos tinklų akcija, kai jie reikalavo dokumento iš visų alkoholio pirkėjų ir kurią Seimas iš esmės atmetė, gali įgauti kitokias formas.
„Ta kampanija ir toliau gali vykti ir gali įgauti įvairias kitokias formas. Pavyzdžiui, trumpinant prekybos laiką, jei tai nuoširdus noras. Bet tai yra skirtingi dalykai. Jų (Prekybos įmonių asociacijos - BNS) informacija, kad pardavimai sumažėjo 9 proc., bet mes nežinome, ar tie 9 proc. nenuėjo į kitus (tinklus - BNS), kurie nepasirašė, ar nenuėjo į nelegalią rinką“, - kalbėjo M.Lingė.
Keliems socialdemokratams inicijavus, Seimas prieš savaitę nutarė, kad pirkėjų amžių įrodančio dokumento turi būti reikalaujama tik kilus abejonių dėl amžiaus.
Nuo rugsėjo 2-osios dokumento iš visų alkoholio pirkėjų reikalauja prekybos tinklai „Maxima“, „Iki“, „Rimi“, „Norfa"“, „Prisma“, „Aibė“ ir Lietuvos kooperatyvų sąjungos parduotuvės.
Tokią iniciatyvą pasiūlę prekybininkai teigė siekiantys užkirsti kelią alkoholio pardavimui nepilnamečiams ir skatinti visuomenės sąmoningumą.Akcijos kritikai svarsto, kad tai tėra viešųjų ryšių akcija ir bandymas visuomenės pyktį nukreipti į politikus, svarstančius siūlymus alkoholį pardavinėti tik specializuotose parduotuvėse ar sutrumpinti prekybos juo laiką.