Politikai socialiniuose tinkluose: kas laimi, o kas pralošia?

Apie tai, kaip svarbu ir reikšminga politikų populiarumui yra socialiniai tinklai ir komunikacija juose, turbūt jau net nebereikia aiškinti.

20

Politikės aktualijos komentuojamos būtent čia, vieši pasisakymai net ir rezonansiniais visuomenės klausimais, taip pat vyksta būtent socialiniuose tinkluose. Tačiau ne visi tai daro kokybiškai ar įdomiai. O kiti, dėl savo užimtų darbotvarkių, samdo padėjėjus, kurie jų viešuose profiliuose komunikuoja su rinkėjais ar kitais politikais. Bet kuri išeitis yra geriausia? Ir ko politikai socialiniuose tinkluose daryti neturėtų?

(20 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Lietuvos politikai socialiniame tinkle "Facebook"

Saviems - kaktusai ir kačiukai, rinkėjams - kuklumas

Viešųjų ryšių specialistas Linas Kontrimas teigia, kad didžiausios problemos dėl politikų komunikacijos socialiniuose tinkluose atsiranda tada, kai jie nesuvokia skirties tarp privačių ir viešų pasisakymų. „Savo rato žmonėms galima transliuoti net ir familiarias, kasdienines žinutes apie katinus ar apie kaktusus, ką tik nori. Visa kita jau yra viešas profilis, prieinamas bet kam, kas gali vertinti bet kokią žinutę, kurią parašo politikas jau be bet kokio asmeninio meilės jausmo, ar patikimo jausmo, o tik kritiškai. Tai štai šito dalyko nepaisymas atveda į tai jog politikai socialinių tinklų turinio valdymą galbūt nerimtai pažiūri ir leidžia su socialiniais tinklais daryti panašiai kaip su pranešimų spaudai platinimu. O socialiniuose tinkluose yra visiškai kiti žanrai ir kita specifika“, - situaciją komentuoja viešųjų ryšių specialistas.

Paklaustas apie optimaliausią ir geriausią politikų komunikacijos būdą su rinkėjais, Linas Kontrimas atskleidžia, kad išeitį mato tik vieną. „Jei tik politikas gali sau leisti tai padaryti, tai rekomenduojama turėti privatų ir viešąjį profilį. Ir viešojo profilio turinio kūryba gali būti patikėta ir politiko biurui. Nes dažniausiai tokie vieši profiliai yra susiję ne su juo kaip asmeniu, užaugusiu ant populiarumo bangos. O dėl to, kad žmogus tam tikru metu užima tam tikrą poziciją, kurią politikui suteikia rinkėjas. Bet tas niuansų nepaisymas, kas yra privatu ir vieša, dažnai pakiša koją. Norisi tarsi, kad būtų geriau, bet išeina ne visiškai gerai, nes skaitytojai ar profilių žiūrovai, jie pajaučia tokį per daug surežisuotą pranešimą. Arba nuslydimą į per didelį familiarumą“, - sako pašnekovas.

Donaldas Trumpas pats Twitter "nesėdi"

Viešųjų ryšių specialistas Linas Kontrimas taip pat teigia, kad politikas, pasirinkdamas komandą, kuri tvarkys jo socialinius tinklus, turi informuoti apie jam įprastą toną, stilių ir temų įvairovę. „Iš principo visiems politikams reikia praeiti informacinio raštingumo kursus ir atprasti manyti, kad informacija ar žodis yra nieko tokio. Ir kaip išsilavinęs žmogus privalo mokėti kalbėti ir nesikeikti viešai, taip ir turėtų išmokti gerai reguliuoti savo informacinę erdvę. Politikas turi pasakyti savo patarėjui, ką mėgsta, ko nemėgsta, kur yra slidžios temos. Čia lygiai taip pat kaip išeiti į realų susitikimą su žurnalistais. Nėra nieko blogo, kad tokius profilius tvarko kitas žmogus, tačiau politikas visada turi peržiūrėti, kas pas jį profilyje darosi. Nes mes turime jausti jo toną ir įtaką. Nes žiūrėkite, niekas gi netiki, kad Donaldas Trumpas visą dieną kiaurai sėdi Twitteryje. Bet, tai kaip tai yra daroma, atitinka to žmogaus elgesio stilių ir manierą“, - tv3.lt naujienų portalui teigė viešųjų ryšių specialistas Linas Kontrimas.

REKLAMA

Klaidų daro ir politikai, ir jų komandos

Komunikacijos specialistas Arijus Katauskas sako, kad politikų viešosios komunikacijos socialiniuose tinkluose situacijoje aukso vidurį rasti nėra sunku. „Viskas šiaip priklauso nuo politiko, kaip jis formuoja visą tą situaciją. Ir tokie politikai kaip Prezidentė ar Premjeras, Ministrai, jie dėl savo užimtumo ir socialinės medijos pačios specifikos: greitos reakcijos, greito atsakymo, komentarų priežiūros ir krizinių situaciją valdymo, tai tokie politikai negali skirti pakankamai tam laiko. Aš manau, kad geras miksas tarp to, kai dirba komanda ir kai politikas pats yra informuotas, apie tai, kokie dalykai vyksta, tai mano manymu yra teisingiausia. Nes kitu atveju aš sunkiai įsivaizduoju kaip galima užtikrinti tinkamą pareigų atlikimą ir dar prižiūrėti diskusijas, kurios užverda. Nes jos pas politikus yra visai kitokios, nei, kad pas įprastą žmogų“, - teigia komunikacijos specialistas.

Greitos reakcijos reikalaujantys tinklai gana dažnai politikams pakiša koją. Tačiau Arijus Katauskas sako, kad Lietuvoje yra politikas, kuris klaidų beveik nedaro. „Jei eitume atgal, tai komandos klaidos yra įmanomos, tai čia galime prisiminti nelabai seną Turizmo departamento situaciją. Bet tai nepriklauso nuo komandos. Tokią pačią klaidą gali padaryti ir pats politikas. Matėme ir praeityje panašių atvejų. Kai kaltė būdavo suverčiama ant prižiūrinčių asmenų. Klaidų galima išvengti, puikus pavyzdys yra ta pati prezidentė. Nematėm iš jos nei vienos didelės agresyvios klaidos, kurią jį padarė socialinėje medijoje. Nors ji yra labai aktyvi, na tiksliau, jos institucija yra aktyvi. Mes turbūt nesitikime, kad ji pati rašo tuos įrašus, atsisėdusi tarp susitikimų su ministrais“, - teigia Arijus Katauskas.

Visos klaidos, anot komunikacijos eksperto, kyla ne dėl politiko ar komandos kompetencijos trūkumo, o dėl komunikacijos strategijos nebuvimo. „Mano nuomone, kad bet kokie keisti pasisakymai kyla iš to, kad nėra jokios strategijos. Yra noras reaguoti, reaguoti greitai, jis yra paveldėtas ir mes jį matome jau keletą metų, kada politikas, ar jo komanda, bet kokiais būdais stengiasi patraukti žmonių dėmesį. Ir kartais nebesukontroliuoja, ką parašo. Jeigu yra aišku strategija, kas yra komunikuojama ir yra planas, viskas yra gerai“, - teigia pašnekovas.

REKLAMA

Prezidentė klaidų nedaro?

Arijus Katauskas taip pat atskleidžia, kurie politikai geriausiai komunikuoja socialiniuose tinkluose. „Prezidentę reikia išskirti, galbūt dabar jos aktyvumas nebėra toks, koks buvo ir stilius yra pasikeitęs. Tačiau kai kurie įrašai, pats įsitraukimas auditorijos yra tikrai aukšto lygio. Kitas dalykas - Vilniaus meras, jis nuo seno yra gerai komunikuojantis. Tas pats Gabrielius Landsbergis tikrai per labai trumpą laiką, maždaug metus, susirinko plačią auditoriją ir pakilo labai aukštai į viršų. Mes matome jį tikrai gerai komunikuojantį ir patį dirbantį socialinėje erdvėje. Ir jo tiesioginės transliacijos, kurios mūsų politikams atrodė visiška naujovė. Tai čia turbūt tokia trijulė, kurią reikia išskirti“, - sako komunikacijos ekspertas Arijus Katauskas.

Tačiau daugiau įdomių viešų pasisakymų socialinėje erdvėje komunikacijos ekspertas nepastebi. „O kiti politikai yra tiesiog labai nuobodūs socialinėje erdvėje. Taip, jie kitaip surenka tą auditoriją, jie daugiau bando atsirinkti tą intelektualią auditoriją. Tačiau socialinė medija pagal savo prigimtį yra šiek tiek kitokia ir reikalauja kitokio stiliaus. Nes tai, kas tinka tradicinėje žiniasklaidoje, socialinėje medijoje turėtų būti pateikiama šiek tiek kitaip, jei yra tikimasi plačios auditorijos. O jei bendraujama taip, kaip jie tai daro dabar, tai pasiekiama tokia siaura auditorija, kad kaštais nepasiteisina ir tai nėra pats teisingiausias žingsnis“, - teigia pašnekovas.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų