• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
35
Dviračių takas Kuršių nerijoje siutina poilsiautojus: nėra savaitės, kad kažkam nelūžtų ranka (nuotr. tv3.lt)

Kuršių nerijoje esantis dviračių takas Smiltynė–Nida jau ne vienerius metus kelia poilsiautojų pyktį. Įvažiuoti automobiliu į Neringos savivaldybę kainuoja dabar 30 eurų, tačiau kaip daugiau be automobilio judėti Kuršių nerijoje – neaišku. Kone per visą pusiasalį nutiestas dviračių takas yra tokios prastos kokybės, kad susižeidimų ar kaulų lūžių pasitaiko kone kiekvieną savaitę.

35

Kuršių nerijoje esantis dviračių takas Smiltynė–Nida jau ne vienerius metus kelia poilsiautojų pyktį. Įvažiuoti automobiliu į Neringos savivaldybę kainuoja dabar 30 eurų, tačiau kaip daugiau be automobilio judėti Kuršių nerijoje – neaišku. Kone per visą pusiasalį nutiestas dviračių takas yra tokios prastos kokybės, kad susižeidimų ar kaulų lūžių pasitaiko kone kiekvieną savaitę.

REKLAMA

Portalas tv3.lt nusprendė išbandyti taip poilsiautojų iškeiktą dviračių taką Smiltynė–Nida. Pats baisiausias ruožas, kaip pasakojo vietiniai, prasideda nuo Pervalkos važiuojant link Smiltynės.

Į dviračių taką – su ne bet kokiu dviračiu

Pervalkoje užsukame išsinuomoti dviratį. Viename viešbutyje dviračius nuomojantis vyras pasidomi, kur planuojame važiuoti. Pasakome, kad išbandyti baisiuoju pramintą dviračių taką.

REKLAMA
REKLAMA

Šyptelėjęs vyras išvaro seną dviratį labai storais ratais. Iš karto įspėja, kad su kitokiu čia važiuojant gali baigtis blogai. Esą stori ratai labiau tinka važiuoti nelygiu keliu, mažiau purtys ir važiuoti bus stabiliau. Išvažiuojant palinki sėkmės ir gerų įspūdžių.

REKLAMA

Toli važiuoti, kad pamatytum tako nelygumus, nereikėjo – jau vos iš Pervalkos gatvės pasukus į žymųjį dviračių taką pasitinka nelygus asfaltas. Kelis šimtus metrų važiuoti dar sekasi puikiai, tačiau netrukus tenka gerokai sumažinti greitį. Prasideda duobės, nelygus ir medžio šaknų iškilnotas asfaltas, žvyro ruožai.

Važiuojant greičiau dviratis purtosi, užvažiavus ant take gulinčio asfalto gabalo, dviratį kiek sumėto, o galiausiai vos stipriau paspaudus stabdžius, galinis dviračio ratas praslysta ant žvyro.

Ima mokestį už automobilius, bet dviračių tako nėra

Dviračių take dviratininkų netrūksta. Didžioji dalis – atostogauti atvykę poilsiautojai. Dviračių take sutiktas Aleksandras sako laisvalaikiu užsiimantis dviračių sportu. Pats mėgsta sportuoti plentiniu dviračiu. Su tokiu, kaip sako Aleksandras, ko gero, čia važiuoti nepavyktų.

REKLAMA
REKLAMA

„Ratai plonesni, padangos mažesnės, amortizacijos nėra, gali labai susigadinti ratai ir šiaip nebus patogu, labai drebės. Su kalnų dviračiu ar storomis padangomis įmanoma“, – įžvalgomis su tv3.lt dalinasi Aleksandras.

Dviratininkas pastebi, kad dviračių take trūksta suoliukų prisėsti, taip pat atrodo keista ir ekologinis mokestis už įvažiavimą į Neringą automobiliu. Vaikino pastebėjimu, mokestis už automobilius yra imamas, tačiau sąlygos važiuoti čia dviračiais nesudaromos.

„Aš nieko prieš ekologinį mokestį, tai nėra blogas dalykas, bet jeigu jau nenori, kad automobilių būtų, tegul pažiūri, kad infrastruktūra tiktų dviračiams“, – savo nuomone dalinasi Aleksandras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiti du poilsiautojai – Jevgenij ir Giedrė – sako važiuojantys nuo Negyvų kopų link Nidos. Iki kopų vyko pasivažinėti.

„Pirmi 10 km buvo super, nes naujas takas, šita atkarpa jau tragiška“, – sako Jevgenij ir priduria, kad itin prasta tako kokybė juos lydėjo apie penkis kilometrus.

Miške sutikti Liudvikas ir Milda pasakoja dviračiais atvažiavę iš Klaipėdos. Atvyko čia vienai nakčiai. Abu poilsiautojai pastebi, kad prie Pervalkos esantis dviračių takas yra, ko gero, pačios prasčiausios kokybės visame maršrute.

„Pirmi trys kilometrai nuo Smiltynės buvo labai geri, vertinčiau 8–9 balais. Tada tokie 5–6, prieš rezervatą visai neblogas, vienoje vietoje susijungia su plentu, tai kur plentas, labai geras, kokie 8. Palei kelią važiuojant link Negyvų kopų kokie 6–7. Dar labai nepatiko, kad niekur nebuvo, kur sustoti“, – tv3.lt sako Liudvikas.

REKLAMA

Milda sako, kad dviračių take taip pat nėra vietos dviem dviračiams prasilenkti.

„Tiesiog yra takas, iš abiejų pusių žolė, medžiai, ne visose vietose sustojus kitas tave matytų“, – sako Milda.

Dviračiai lūžta kas savaitę

Dviratį išnuomojęs vyras sako Kuršių nerijoje dirbantis jau ne vienerius metus. Dar anksčiau dėl dviračių tako yra kreipęsis į Neringos savivaldybę, tačiau tai esą jokių vaisių kol kas nedavė.

Vyras sako nenorintis veltis į konfliktą su savivaldybe, todėl nei savo vardo, nei pavardės atskleisti nesutinka.

Tačiau pasakoja ne kartą girdėjęs poilsiautojų skundus dėl prastos tako kokybės. Esą pasitaiko ir atvejų, kai poilsiautojai grįžta ne tik su sulūžusiais dviračiais, bet ir kruvini.

REKLAMA

„Blogiausia yra traumos ir dviračių gedimai. Vasaros metu sakyčiau vidutiniškai per savaitę kartą žmogus griūna, susižaloja, dažnu atveju išvažiuoja su greitąja, sulūžta dviratis. Tai ir fizinė žala, ir materialinė“, – tv3.lt sako dviračių nuomotojas.

Ne vienas poilsiautojas, kaip sako pašnekovas, take susilaužė ranką ar koją, kur kas dažnesnis atvejis – nusibrozdinimai pargriuvus.

Dviračiams dažnai sulinksta ratai, vairai.

„Šiuos nuostolius kažkas kompensuoja, bet jei rimta trauma, tai net nedrįsti prašyti kompensacijos“, – pasakoja vyras.

Dviračių nuomotojas sako ne vieną kartą ir raštu, ir žodžiu kreipęsis į Neringos miesto savivaldybę dėl dviračių tako remonto. Pirmą kartą į savivaldybę kreipėsi prieš keturis–penkis metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Veiksmų jokių, o pažaduose buvo remontas 2023 m. Dabar tai keliasi dar toliau. Kiek suprantu, tai priklauso ne nuo vien savivaldybės, takas priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir ten jie sprendžia“, – komentuoja vyras.

Tako remontas – iki 2025-ųjų

Neringos mero pavaduotojas Narūnas Lendraitis tv3.lt pripažįsta, kad dviračių tako nuo Pervalkos iki Smiltynės kokybė yra prasta. Esą dviračių tako Smiltynė–Nida atkarpą nuo Pervalkos iki Nidos valdo Neringos savivaldybė, tad ši atkarpa ir yra prižiūrėta. Likusi tako dalis yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) rankose.

„Savivaldybės vadovybė deda tikrai dideles pastangas, kalbina ir ragina kuo greičiau pradėti kelio rekonstrukciją arba kapitalinį remontą. Šiuo atveju kalbame apie kapitalinį remontą. Turime susitarimą su LAKD, kuri žada parengti projektą ir patį baisiausią ruožą tvarkyti trim etapais“, – tv3.lt pasakoja N. Lendraitis.

REKLAMA

Pasak savivaldybės atstovo, pirmasis etapas turėtų būti įgyvendinamas iki 2023 m. pabaigos, antrasis iki 2024 m. pabaigos, o trečiasis – iki 2025-ųjų pabaigos.

„Reikia pasakyti, kad dviračių takas driekiasi ypatingoje teritorijoje, tai yra Kuršių nerijos nacionalinis parkas. Čia galioja begalė teisės aktų, yra begalė derinančių institucijų. Kiek mums žinoma, ir Aplinkos ministerija deda didžiules pastangas, kad būtų pakeistas Miškų įstatymas. Žinau, kad yra sutarta ir su generaliniu urėdu. Manau, kad bent projektų rengimo ir derinimo stadijoje problemų nebus, bet, žinoma, norėtųsi, kad šie darbai būtų atlikti kaip įmanoma greičiau“, – sako N. Lendraitis.

REKLAMA

Ekologinio mokesčio su dviračių taku prašo nemaišyti

Paprašytas pakomentuoti poilsiautojų skundus dėl ekologinio mokesčio, Neringos mero pavaduotojas pabrėžia, kad ši rinkliava ir dviračių tako ruožas Pervalka–Smiltynė nėra susiję.

„Mes negalime investuoti pinigų ar rengti projektų, nes ne mes esame šio kelio šeimininkai. Tačiau nereikia užmiršti, kad iš tų pačių biudžeto pinigų mes prižiūrime ir aplinką prie dviračių takų, būna situacijų, kai dviračių takus valome. Kai bus sutvarkytas tas ruožas nuo Pervalkos iki Smiltynės, tai pagal susitarimą, mes turėsime toliau jį prižiūrėti“, – komentuoja N. Lendraitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savivaldybė esą ir toliau prisideda prie dviračių takų infrastruktūros plėtros.

„Savivaldybė labai rimtai žiūri į dviračių takų infrastruktūros plėtrą, tačiau mes negalime investuoti pinigų ten, kur teisės aktai to neleidžia daryti. Patys studijuojame viešąją erdvę, gauname begalę skundų iš Kuršių nerijos lankytojų, dviratininkų, kurie labai skundžiasi. Tikiu, kad projektas bus parengtas ir pagal tą susitarimą, kurį turime su LAKD, tas baisusis ruožas bus sutvarkytas etapais“, – teigia N. Lendraitis.

Projektas – jau kitąmet

LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas tv3.lt informuoja, kad dar pernai rugsėjo 24-ąją LAKD su Neringos rajono savivaldybe ir rugpjūčio 18-ąją su Klaipėdos miesto savivaldybe pasirašė bendradarbiavimo sutartis dėl dviračių tako  Smiltynė–Nida sutvarkymo.

REKLAMA

„Pagal minėtas bendradarbiavimo sutartis Kelių direkcija organizuos ir finansuos tako sutvarkymo projekto parengimą ir įgyvendinimą. Viso planuojama sutvarkyti 35,757 km tako“, – rašoma LAKD komentare tv3.lt.

LAKD taip pat sako, kad dėl vietos, kurioje driekiasi dviračių takas, kyla papildomų klausimų. Takas yra saugomoje teritorijoje, kur yra „labai jautrus klausimas dėl medžių, kopų, augalijos“.

Taip pat dėl to, kad rengiant projektą būtų išvengta problemų dėl miško žemės, priklausančios Valstybinei miškų urėdijai, panaudojimo, buvo surengtas pasitarimas su Kuršių nerijos nacionalinio parko, VĮ Valstybinių miškų urėdijos atstovais.

REKLAMA

„Minėtame pasitarime buvo nutarta bendradarbiauti su VĮ Valstybinės miškų urėdijos atstovais dėl teisinės dviračių tako registracijos ir reikalingų papildomų žemės plotų, kad būtų galima parengti tarptautinius standartus atitinkantį pėsčiųjų ir dviračių tako techninį projektą. Siekiama, kad šiame take būtų užtikrintas tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų saugus eismas“, – nurodo LAKD.

LAKD netrukus planuoja inicijuoti viešojo pirkimo procedūras dviračių tako tvarkymo projektui parengti. Pasibaigus viešųjų pirkimų procedūroms ir pasirašius sutartį su laimėjusiu paslaugos tiekėju, projektas turėtų būti parengtas iki 2022 m. pabaigos.

REKLAMA
REKLAMA

Kelių direkcija prašo poilsiautojų saugotis

LAKD atkreipia dėmesį, kad šiuo metu takas yra prižiūrimas.

„Priežiūros darbai atliekami vadovaudamasi normatyvais, reguliariai, šiuo atveju kas penkias dienas, AB „Kelių priežiūra“ apžiūri šio dviračių tako būklę ir esant poreikiui tako vietas, kurios yra pavojingos saugiam eismui užtaiso (Pavojingos pažaidos – pavojų saugiam eismui sukeliančios didesnio kaip 0,1 m2 ploto ir gilesnės nei 40 mm asfalto ar betono dangoje išdaužos). AB „Kelių priežiūra“ yra įpareigota pavojingus lokalius defektus pašalinti“, – informuoja LAKD.

Kelių direkcija pripažįsta gavusi kelis gyventojų skundus dėl dviračių tako Smiltynė–Nida kokybės. Besikreipę žmonės išreiškė pageidavimus dviračių tako būklę atnaujinti.

Kelių direkcija prašo dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojų, planuojančių važiuoti taku Smiltynė–Nida, įvertinti eismo sąlygas, intensyvumą ir infrastruktūros būklę. Poilsiautojai raginami pasirinkti saugų važiavimo greitį.

„Tuo pačiu primename, kad dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams iki 18 metų amžiaus privaloma dėvėti šalmą, o vyresniems – šalmas rekomenduojamas. Kad dviratininkai būtų matomi geriau ne tik tamsiu paros metu, bet ir dieną, važiuojant dviračių taku rekomenduojama vilkėti ryškiaspalves liemenes, taip pat dviračio priekyje turėtų degti baltos, o gale raudonos šviesos žibintai. Važiuojant važiuojamąja kelio dalimi, vilkėti liemenę arba būti įsijungus žibintus būtina.

Saugumas priklauso nuo kiekvieno iš mūsų, o kultūringas elgesys ir pagarba kitiems eismo dalyviams taip pat gali prisidėti prie saugesnių kelionių“, – rašo LAKD.

Kol kas LAKD nenurodo, kiek tiksliai galėtų kainuoti dviračių tako remonto darbai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų