Automobilių kelių direkcija perspėja, kad šis greičio matuoklis jau gali fiksuoti ne tik link jo per greitai važiuojančius automobilius, bet ir priešingoje eismo juostoje – nuvažiuojančius.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Egidijus Skrodenis teigia, kad tereikės perprogramuoti jau esančius radarus, kad jie galėtų fotografuoti ir iš galinės pusės. „Ta pati kamera perprogramavus ir atsukus tinkamu kampu apimamos abi juostos. Bus funkcionalumas įjungtas“, - TV3 sakė E.Skrodenis.
Tiesa, kelininkai slepia, ar šis radaras jau užprogramuotas fiksuoti abi eismo juostas. Jie skelbia, kad visoje šalyje jau kitą savaitę nuo liepos pirmos dienos bus du abi eismo juostas fotografuojantys radarai, tačiau neatskleidžia, kurie. O šalies keliuose, neskaičiuojant esančių miestų gatvėse, radarų jau yra apie pusantro šimto.
„Nuo rugsėjo planuojame dar aštuonis radarus įjungti. Tikimės didžiulio efekto, o efektą skaičiuojame ne surinktomis baudomis, o saugumu, kurį patirsime“, - komentavo Kelių direkcijos direktorius.
Kelininkai sako, kad naujoji radarų programinė įranga dar testuojama.
Kelių direkcijos ir savivaldybių statomais vis naujais radarais policija džiaugiasi. Už greičio viršijimą bausmės siekia nuo 12 eurų iki 700 eurų ir teisės vairuoti atėmimo. Per metus vairuotojai sumoka apie 4 mln. eurų baudų. Tačiau policija tvirtina, kad tik tokios priemonės padeda sumažinti keliuose nelaimių.
„Mes tikrai nesame pirmaujanti ES valstybė pagal žuvusius keliuose, teisės pažeidimus. Šiemet keletu atvejų, rodos, turime ir daugiau mirčių, palyginus su praeitais metais. Negalime sakyti, kad keliuose situacija tokia, kad nereikėtų rūpintis. Ji geresnė nei prieš 10 m. bet dar yra daug kur tobulėti“, - teigė Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris.
Pareigūnai viliasi, kad atnaujinus radarus keliuose sumažės greitį viršijančių ne tik mašinų vairuotojų, bet ir ypač motociklininkų.