Galimą netiesioginės reklamos atvejį, apie kurį rašė šeštadienio „Respublika“, imasi tirti Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba. Tačiau pavyzdys, atrodo, jau užkrėtė.
Daugelis lauko reklamos stendų tebėra padabinti prabangių rūbų serijos „Marlboro Classics“ reklama. Tačiau gali nepraeiti nė mėnuo, ir Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba (VTAKT) šią reklamą uždraus. Be to, reklamdaviams gresia solidi bauda, o prekyba „Marlboro Classics“ drabužiais taip pat gali būti uždrausta.
Gali uždrausti ir rūbus
„Tarnyba jau pradėjo tyrimą dėl galimo paslėptos tabako reklamos naudojimo. Be abejo, dėkojame už pateiktą informaciją. Tiek tiesioginė, tiek paslėpta tabako gaminių reklama yra uždrausta. Be to, Tabako kontrolės įstatyme yra nuostata, kuri draudžia pardavinėti kitus, ne tabako, gaminius, pažymėtus tabako gaminių prekės ženklais“, - „Respublikai“ sakė VTAKT direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian.
Kaip jau skelbė „Respublika“, „Marlboro Classics“ rūbų reklamoje analogiško pavadinimo cigarečių logotipas nenaudojamas. Tačiau ant pačių rūbų dedamas prekės ženklas beveik sutampa su rūkalų logotipu. Taigi prabangių drabužių linijos Lietuvoje gali ir nebelikti.
VTAKT tyrimas dėl „Marlboro Classics“ reklamos užtruks maždaug mėnesį. Be jau minėto reklamos ir prekybos rūbais uždraudimo, reklamos užsakovams gresia bauda nuo 5 iki 10 tūkst. litų.
Pavyzdys užkrečia
Tiesa, bent jau kol kas legali „Marlboro Classics“ reklama netruko sulaukti savotiško antrininko. Lauko reklamos stenduose pasirodė plakatai su vyriškų kvepalų „Davidoff Adventure“ reklama. Panašiai kaip ir reklamuojamų rūbų atveju, kvepalai pakrikštyti cigarečių vardu.
Lauko reklamose puikuojasi garsus škotų aktorius Ewanas McGregoras, vaidinęs tokiuose kino filmuose, kaip, pvz., „Traukinių žymėjimas“ („Trainspotting“) ar epinėje „Žvaigždžių karų“ („Starwars“) serijoje.
Alkoholio kontrolės įstatyme yra nuostata, draudžianti žinomiems žmonėms reklamuoti alkoholinius gėrimus, tačiau Tabako kontrolės įstatyme papildoma atsakomybė už tokius veiksmus nėra numatyta.
G.Belian „Respublikai“ teigė, esą kvepalų reklama tarnybai jau yra užkliuvusi. Tačiau nepaisant su cigarečių pavadinimu sutampančio parfumerijos gaminio vardo, prie šios reklamos kampanijos prikibti bus sunkiau nei „Marlboro Classics“ rūbų atveju.
„Ten prekių ženklai šiek tiek skiriasi - registruoti atskiri ir labai skirtingi prekės ženklai kvepalams ir tabako gaminiui. Prieš keletą metų kvepalų reklamą jau tikrinome, bet bus proga dar kartą pažiūrėti“, - kalbėjo VTAKT direktoriaus pavaduotoja.
Išnykimas. Tikėtina, kad bus uždrausta ne tik „Marlboro Classics“ rūbų reklama, bet ir jų prekyba.