Pasieniečiai pernai sulaikė 57 proc. daugiau per valstybės sieną varytų automobilių, kurie, įtariama, buvo vogti. Dažniausiai juos vairavo Lietuvos ir Baltarusijos piliečiai.
Iš viso 2010 m. Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnai tokių mašinų sulaikė 155.
2009 m. vogtų automobilių buvo sulaikyta 99.
Pernai vogti automobiliai pasieniečių dažniausiai buvo sulaikomi pasienyje su Baltarusija – čia veikiančiuose kontrolės punktuose užfiksuoti 79 tokie atvejai. Dažniausiai tokias mašinas buvo bandoma varyti iš Lietuvos.
Pasitaikė nemažai atvejų, kai Lietuvos turguose ar pagal skelbimus automobilius įsigiję Baltarusijos piliečiai tik išvykdami į savo šalį iš Lietuvos pasieniečių sužinodavo, kad jų pirktas automobilis yra vogtas.
41 vogtą mašiną sulaikė sieną su Lenkija kontroliuojantys VSAT Lazdijų rinktinės pareigūnai. Tai daugiausiai Vakarų Europos šalyse, ypač Vokietijoje, vogti apynauji ar nauji automobiliai. Dauguma jų vairuotojų bandė nuo VSAT pareigūnų pabėgti.
Kiek vogtų automobilių pasiekia Lietuvą per Lenkiją, galima tik numanyti, nes pasieniečiai patikrina vos 1 proc. iš šios šalies įvažiuojančių mašinų. Automobilių vagys, kaip ir kiti nusikaltėliai, naudojasi atsivėrusiomis Šengeno erdvės vidaus sienomis. Lietuvai ir Lenkijai tapus Šengeno narėmis ir nelikus nuolatinių patikrinimų VSAT pareigūnai čia, kaip ir pasienyje su Latvija, vykdo tik labai retus pasirinktinius tikrinimus.
Pernai 12 vogtų mašinų VSAT pareigūnai sulaikė pasienyje su Rusija, 11 – pajūryje, 5 – pasienyje su Latvija ir dar 7 – šalies viduje.
Dažniausiai prie vogtų automobilių vairų 2010 m. pasieniečiams įkliūdavo Lietuvos piliečiai – tokių sulaikyta 65. Dar 45 vogtas mašinas vairavo Baltarusijos piliečiai.
VSAT pareigūnams dėl to įkliuvo ir 16 Rusijos piliečių, po 4 ukrainiečius ir lenkus, 3 latviai, po 2 uzbekus, islandus ir vokiečius, taip pat kirgizas, kazachas, Izraelio ir Gruzijos piliečiai bei keli asmenys, kurių pilietybė po sulaikymo nebuvo žinoma.