Lietuvos pasieniečiai įsigijo du modernius laivus ant oro pagalvių. Juos Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) įsigijo atvirojo tarptautinio konkurso būdu iš UAB "Garant", laivus gamino Suomijos kompanija "Castello Boats".
Du "Air Jet 3000" modelio laivai kainavo daugiau kaip 535 tūkst. litų. Lėšos jiems įsigyti skirtos iš Europos Sąjungos (ES) Išorės sienų fondo.
Nedideli 5 m ilgio ir 2 m pločio laivai variklių traukos jėga suformuojamomis oro pagalvėmis gali judėti ne tik vandeniu, bet ledu bei sausuma.
Šiuos laivus patruliavimui naudos ES bei Šengeno išorės sieną saugantys VSAT padaliniai.
Lazdijų rinktinės Kapčiamiesčio užkardos pasieniečiai tokiu laivu patruliuos 17 km ilgio sienos su Baltarusija ruožu, einančiu Nemunu. Kitą "Air Jet 3000" naudos Pagėgių rinktinės Vileikių užkarda, sauganti 27 km ilgio sienos su Rusija ruožą, einantį Nemunu bei Skirvyte.
Kiekviename laive yra po keturis gelbėjimosi liemenių komplektus, pripučiamas gelbėjimosi ratas, specialus lynas su šviečiančia buja (plūduru), specialus tinklas, kuris gali būti nutiestas palei laivo bortą ir naudojamas įlipti į laivą iš vandens.
Pasieniečių įgulos ne tik patruliuos palei valstybės sieną, tačiau esant būtinumui galės atlikti ir įvairius gelbėjimo darbus pamaryje užliejamose vietovėse.
Ledu ar sniegu skriejantis naujasis laivas nuo žemės gali trumpam pakilti apie 40 cm, išvystyti iki 110 km per valandą greitį. Vandenyje jis ant oro pagalvės gali plaukti 85, o skrieti sausuma - iki 70 km per valandą greičiu. Maksimaliai pakrautas laivas su pilnu degalų baku pažeidėjus gali persekioti 400 km.
VSAT Pakrančių apsaugos rinktinė nuo 2000 m. irgi naudoja laivą ant oro pagalvės "Christina", tačiau jis yra gerokai didesnis už šiuos du naujus VSAT laivus.
Iš viso Lietuvos pasieniečiai pagal 2007-2013 m. Išorės sienų fondo programą įvairioms priemonėms gaus 54 mln. eurų.