Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viešumoje neretai pasigirsta istorijų apie tai, koks nepritaikytas neįgaliesiems yra pasaulis. Tačiau karantinas ir užklupusi pandemija, regis, dar labiau apnuogina sistemos bėdas. Neįgalieji skundžiasi negalintys patogiai gauti Migracijos departamento paslaugų, tačiau įstaiga atkerta, kad apie tai pranešta jau seniai.

Viešumoje neretai pasigirsta istorijų apie tai, koks nepritaikytas neįgaliesiems yra pasaulis. Tačiau karantinas ir užklupusi pandemija, regis, dar labiau apnuogina sistemos bėdas. Neįgalieji skundžiasi negalintys patogiai gauti Migracijos departamento paslaugų, tačiau įstaiga atkerta, kad apie tai pranešta jau seniai.

REKLAMA

Neįgalusis Jevgenijuš Gudanec turėjo pasikeisti asmens tapatybės kortelę, mat senojo dokumento galiojimo laikas baigėsi. Vyras sako iš anksto žinojęs, kad Migracijos departamentas teikia paslaugas ir namuose.

Tokia galimybė tikrai yra apibrėžta Migracijos departamento interneto tinklalapyje. Ten yra sakoma, kad jei žmogus dėl negalios negali pats atvykti į Migracijos departamento teritorinį skyrių, iš anksto suderinus atvykimo laiką, pas žmogų į namus atvyks Migracijos departamento darbuotojas.

Su mobiliąja biometrinių duomenų įranga darbuotojas gali atvykti ir pas žmogų į namus, ir globos į ar sveikatos priežiūros įstaigą.

REKLAMA

Tačiau, kaip pasakoja pats vyras, jam telefonu buvo pasakyta, kad tokių paslaugų Migracijos departamentas nesuteiks dėl koronaviruso grėsmės.

Vyrui buvo pasiūlyta iš anksto užsiregistravus atvykti į Migracijos departamento padalinį.

Čia kyla problema. J. Gudanec yra neįgalus asmuo, vyras guli lovoje, tad vien registracija internetu kelia problemų. O užduotis nuvykti į padalinį iš viso skamba kaip misija neįmanoma. Vyras turėjo ieškoti specialaus automobilio, pritaikyto neįgaliesiems.

„Nuvažiavau su taksi, sumokėjau 70 eurų, iš namų išnešė, ten padėjo, atgal atvežė namo. Gyvenu penktam aukšte, pavargo vyrai, pavargo, kol išnešė mane ant kėdės, vienu žodžiu...“, – tv3.lt pasakoja J. Gudanec.

Vyras jaučiasi paliktas likimo valiai. Ramybės neduoda ir klausimai, ką reikėtų daryti prireikus skubių medicininių ar kitų paslaugų, kurioms gauti yra reikalingas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas.

REKLAMA
REKLAMA

Nevyko dėl užsikrėtimo grėsmės

Migracijos departamentas sako jau nuo spalio 26 d. pakeitęs savo veiklą. Daugiausia teikia elektronines paslaugas, gyvai jau nuo spalio aptarnauja tik iš anksto užsiregistravusius klientus, o paslaugų į namus dėl koronaviruso grėsmės iš viso buvo atsisakyta.

„Atsižvelgiant į situacijos dėl COVID-19 ligos sudėtingumą, siekiant apsaugoti klientus bei darbuotojus nuo rizikos ja susirgti, nuspręsta laikinai neteikti ir mobilios atvykimo į namus ar kitą vietą paslaugos. Ji bus atnaujinta Lietuvos Respublikos Vyriausybei palengvinus karantino sąlygas arba jį panaikinus“, – rašoma Migracijos departamento atsiųstame komentare tv3.lt.

Migracijos departamentas taip pat sako, kad net ir neturėdamas savo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento, žmogus jaudintis neturėtų. Prireikus skubios medicininės pagalbos, ji turėtų būti suteikta.

„Jūsų minimas asmuo neturėtų baimintis dėl teisės gauti sveikatos priežiūros paslaugas, šiuo ekstremaliu laiku neturėdamas galiojančio asmens dokumento, – Sveikatos apsaugos ministerijos įstaigos asmens tapatybę nustato savarankiškai. <...> Tai, kad žmogus nusprendė vykti ir tam naudojosi taksi paslaugomis, vertintume kaip asmeninį jo pasirinkimą“, – rašoma Migracijos departamento laiške.

REKLAMA
REKLAMA

Turėjo kreiptis į savivaldybę

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nieko blogo situacijoje neįžvelgia ir sako, kad Migracijos departamento atsisakymas vykti pas neįgalųjį į namus nėra susijęs su jo negalia.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovės Izabelės Švaraitės teigimu, tai yra žmonių saugumo klausimas. O dėl kelionės sunkumų, pasak I. Štaraitės, neįgalusis turėjo kreiptis kitur.

„Pagal Vietos savivaldos įstatymą, asmenų su negalia integracija į vietos bendruomenės gyvenimą yra savivaldybės funkcija. Dėl paslaugų suteikimo ar išlaidų kompensavimo Jūsų pašnekovas turėjo iš anksto kreiptis į savivaldybės, kurioje gyvena, administraciją“, – tv3.lt sako I. Štaraitė.

Neįgalusis sako į savivaldybę nesikreipęs, nes nežinojęs, kad tai padaryti galima.

Savivaldybė teikia pavėžėjimo paslaugas

Naujienų portalas tv3.lt paklausė Vilniaus miesto savivaldybės, ką tokiu atveju reikėjo daryti neįgaliajam. Savivaldybė sako, kad pavėžėjimo paslaugų neįgalusis tikrai galėjo gauti.

REKLAMA
REKLAMA

Savivaldybė finansuoja tokias paslaugas neįgaliems asmenims teikiančių organizacijų projektus.

Norintiems gauti pavėžėjimo paslaugas neįgaliesiems Vilniuje reikėtų kreiptis į VŠĮ „Nacionalinį socialinės integracijos institutą“ („Socialinis taksi“) arba į Maltos ordiną. Šios dvi organizacijos Vilniuje teikia pavėžėjimo paslaugas neįgaliesiems pritaikytais automobiliais.

„Socialiniu taksi“ gali naudotis negalią turintys žmonės, norintys savarankiškai pasiekti norimą vietą. Taip pat socialiniu taksi gali pasinaudoti asmenys, kuriems šios paslaugos reikia tik vieną kartą, pavyzdžiui, vykstant iš ligoninės, turistams, miesto svečiams.

Registruotais „Socialinio taksi“ vartotojais gali būti Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio, Ukmergės, Utenos, Zarasų ir Visagino gyventojai, turintys negalią.

„Socialinio taksi“ kainos ir išsamesnė informacija pateikta čia.

„Socialinės paramos centras“

Taip pat tokias paslaugas teikia ir Vilniaus miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga „Socialinės paramos centras“. Čia kreiptis gali visi savo namuose gyvenantys asmenys, kurie dėl amžiaus, negalios ar ligos negali judėti, naudotis viešuoju ar individualiu transportu ir kuriems jų artimieji tokių paslaugų negali suteikti.

REKLAMA
REKLAMA

„Socialinės paramos centras“ nuvežtų į ar iš sveikatos priežiūros ir reabilitacijos įstaigų Vilniaus mieste, taip pat į Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybą, į ortopedijos įmones Vilniaus mieste.

Tačiau Vilniaus miesto savivaldybės atsiųstame laiške rašoma, kad „Socialinės paramos centras“ pagal socialinio darbuotojo vertinimą ir rekomendaciją nuvežtų ir kitais tikslais ar už Vilniaus miesto ribų.

Pirmą kartą norint gauti transporto paslaugą, 5 darbo dienas prieš kelionę, asmuo turi kreiptis į Socialinės paramos darbuotoją numeriais 8 5 233 3780, 8 670 14645 arba į savo gyvenamosios vietos Socialinių paslaugų namuose skyrių ir pildyti prašymą gauti socialines paslaugas.

Tiesa, „Socialinės paramos centro“ paslaugos taip pat yra mokamos.

„Socialinės paramos centras“ nuvežtų iki reikiamos vietos, palauktų ne ilgiau nei valandą ir parvežtų atgal už 2,9 euro.

Nuvežtų arba parvežtų viena kryptimi už 1,74 euro.

Jei vežama už Vilniaus ribų, paslaugą užsakantis asmuo padengia kuro sąnaudas eurais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų