Nė viena partija į Seimo rinkimus nežengs be įvaizdžio formuotojų palydos. Tačiau politikų santykiai su šiais specialistais - painūs ir padriki, ketvirtadienį rašo dienraštis "Lietuvos rytas".
Vieni pirmųjų įvaizdžio formuotojus rengdamiesi Seimo rinkimams pasitelkė liberalcentristai.
Liberalų ir centro sąjungos rinkimų štabo vadovas Žilvinas Šilgalis neslėpė, kad buvusio prezidento patarėjo Dariaus Gudelio vadovaujama agentūra "VIP Viešosios informacijos partneriai" jiems talkina jau nuo praėjusio rudens. Taip pat yra pasitelkti politiniai konsultantai iš JAV.
Ž.Šilgalis aiškino, kad išlaidas už viešųjų ryšių paslaugas galima bus skaičiuoti tik po rinkimų, kai paaiškės, kiek lėšų išleista reklamai ir jos gamybai: "Iš šios sumos septyni procentai atiteks agentūrai".
Seimo rinkimams liberalcentristai planuoja išleisti apie 4 mln. litų.
Valstiečių liaudininkų rinkimų štabo nariai teigė, kad jų posėdžiuose irgi jau seniai dalyvauja specialūs viešųjų ryšių konsultantai. Nemaža paspirtis partijai yra ir jos lyderę žemės ūkio ministrę Kazimierą Prunskienę bei pačią ministeriją aptarnaujanti bendrovė "Antikos stilius".
Naujosios sąjungos atsakingasis sekretorius Vaidas Pliusnis patvirtino, kad partija jau kurį laiką bendradarbiauja su bendrove "PR taktika", bet sutartis esą dar nepasirašyta.
"Reikia pirmiausia išbandyti, o apie galimą apmokėjimą aš nesu linkęs kalbėti", - kalbėjo V.Pliusnis.
Liberalų sąjūdis irgi mėgina aktyviai naudotis viešųjų ryšių specialistų pastangomis - pirmiausia susijusių su partija.
Partijos lyderis bei rinkimų štabo vadovas Eligijus Masiulis teigė, kad žlugusį ir visuomenės paramos nesulaukusį referendumą dėl Ignalinos atominės elektrinės veiklos pratęsimo liberalams padėjo rengti agentūra "Manifesto".
Šiai bendrovei vadovauja buvęs E.Masiulio, kaip Seimo nario, padėjėjas. Už tai šiai agentūrai partija turėjo sumokėti apie 20 tūkst. litų.
Tačiau kiek liberalams atsieis planuojamos pasirašyti sutartys su partijos nario vadovaujama bendrove "Brandscape" ir su jos antrine įmone, taip pat viešųjų ryšių firma "Actą Pub-licum", E.Masiulis neatskleidė.
Politikas pridūrė, kad partija dairosi ir į bendrovę "TBWA/ Videvita", kuriai vadovauja Raimundas Daubaras.
Apie tai, kad pirma reikia išmėginti įvairius specialistus, kalbėjo ir Darbo partijos vedlys Viktoras Uspaskichas.
Jis sakė, jog kol kas verčiamasi be viešųjų ryšių agentūros paslaugų.
"Darbiečiai" dėl tam tikrų paslaugų pirkimo kalbasi su keliomis bendrovėms, bet nė viena jų esą dar nepasiūlė tokio produkto, už kurį būtų galima mokėti pinigus.
Darbo partijos vedlys mano, kad atsiradę politinės reklamos draudimai per televiziją ir radiją sukėlė sumaišties ir agentūrų darbe: "Jos šiek tiek sutrikusios, tad verčiamės savo jėgomis, kiek patys suprantame".
"Tvarkiečių" rinkimų štabo vadovas Valentinas Mazuronis aiškino, kad partija dabar daugiausia dirba su pavieniais konsultantais. Tačiau šiai partijai jau oficialiai dirba ir žinomos viešųjų ryšių specialistės Rūtos Vanagaitės vadovaujama agentūra "Vilko valia".
Be to, "Tvarka ir teisingumas" planuoja pasirašyti sutartį su amerikiečių agentūra "Brown Lloyd James", kuri surengė propagandinę Rolando Pakso kelionę į JAV.
Tuo tarpu valdantieji socialdemokratai apskritai neplanuoja samdytis viešųjų ryšių bendrovių ir ketina dirbti tik su reklamos agentūra MIA. Su ja kairieji bendradarbiauja jau apie dešimtmetį.
Konservatoriai taip pat tvirtino kol kas apsieinantys be viešųjų ryšių specialistų paslaugų. Bet Tėvynės sąjunga samdo reklamos agentūrą. Prieš keletą mėnesių konservatoriai sudarė sutartį su agentūra "DDB Vilnius".
Preliminariai partija per rinkimus planuoja išleisti apie 4,5 mln. litų.
Partijos rinkimų koordinatorius Gediminas Švilpa atskleidė, kad reklamos agentūros paslaugos turėtų atsieiti apie 100 tūkst. litų.