• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vidurnaktį iš šeštadienio į sekmadienį iš Klaipėdos uosto į naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose pradėtas gabenti milžiniškas reaktorius kelionę pradėjo sklandžiai, išskirtinio krovinio pažiūrėti susirinko per tūkstantį žmonių, sako „Orlen Lietuva“ atstovė spaudai Kristina Gendvilė.

Vidurnaktį iš šeštadienio į sekmadienį iš Klaipėdos uosto į naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose pradėtas gabenti milžiniškas reaktorius kelionę pradėjo sklandžiai, išskirtinio krovinio pažiūrėti susirinko per tūkstantį žmonių, sako „Orlen Lietuva“ atstovė spaudai Kristina Gendvilė.

REKLAMA

„Viskas vyko pagal planą, sklandžiai, išvažiavo vidurnaktį, važiavo apie dvi valandas ir sustojo po dviejų valandų prie Tilžės turgaus Klaipėdoje, pirmoji poilsio stotelė, kurioje ilsėsis reaktorius šiandien dieną. Vakare vėl apie 10 val. pajudės link Jokūbavo“, – BNS sekmadienį sakė K. Gendvilė.

Pasak „Orlen Lietuva“ atstovės, pažiūrėti išskirtinio įrenginio gabenimo susirinko gausus būrys žmonių: „Buvo apie 1–1,5 tūkst. žmonių lydinčių, kurie ėjo iš paskos, labai daug žiūrovų“.

REKLAMA
REKLAMA

Pusantro tūkstančio tonų sveriančio reaktoriaus gabenimas 145 kilometrų ilgio maršrutu truks beveik dvi savaites. 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio Italijoje pagamintas reaktorius, kuris bus montuojamas „Orlen Lietuva“ gamyklos giluminio naftos perdirbimo įrenginyje, Mažeikius turėtų pasiekti rugpjūčio 18 dieną po vidurdienio.

REKLAMA

Krovinio pervežimą Lietuvoje organizuoja bendrovė „Mammoet Baltic“, jis daugiausia bus gabenamas naktį, ankstyvą rytą bei vėlyvą vakarą.

Krovinys bus vežamas iš anksto suplanuotu maršrutu per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus vidutiniu 3 kilometrų per valandą greičiu ir stos specialiai įrengtose poilsio aikštelėse. Ruožuose, kuriuose bus gabenamas reaktorius, numatomi eismo ribojimai. 

Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) šią savaitę pranešė, kad gabenant krovinį reiks išmontuoti, o reaktoriui pravažiavus atstatyti 178 oro linijų sankirtas. Kelio ruožuose, kuriuose oro linijos trukdys pravažiuoti transportui, numatomi iki 10 val. elektros energijos atjungimai. 

REKLAMA
REKLAMA

ESO teigimu, remiantis vežėju sudarytu reaktoriaus judėjimo maršrutu elektros tiekimą laikinai reikės nutraukti beveik 3 tūkst. vartotojų. 

Krovinį gabenant per uostamiesčio gatves ant jų bus klojami šiam tikslui iš Nyderlandų atvežti specialūs lakštai, kurie apsaugo komunikacijas, kai kuriose gatvėse laikinai bus nukabinti šviesoforai – tam praėjusią savaitę pritarė Klaipėdos savivaldybės Eismo saugumo komisija. 

Ruošiantis iš Klaipėdos uosto į Mažeikius pervežti reaktorių buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai. Jeigu keliai bus apgadinti, nuostolius yra įsipareigoję padengti maršruto organizatoriai. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose modernizavimui skirtas didelių gabaritų reaktorius Klaipėdos uostą pasiekė antradienį, o ketvirtadienį jis iškrautas jūrų krovinių kompanijos „Bega“ teritorijoje. Pasak kompanijos vadovo Laimono Rimkaus, tai didžiausias kada nors Klaipėdos uoste buvęs krovinys.

Iki 970 mln. eurų šiuo metu pabrangęs „Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.

Nestandartinio krovinio pervežimas organizuotas nuo 2019 metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų