• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aplinkos ministerija pasiryžusi uoliai kovoti su oro tarša – nusitaikyta į senesnius automobilius, kurie atitinka EURO 4 ir žemesnį standartą. Kol kas tikinama, kad jokių papildomų mokesčių tiems, kurie vairuos senesnės kartos automobilius nebus, tačiau panašu, kad tvarka bus tokia, jog su tais automobiliais išvažiuoti į gatves apskritai nebebus įmanoma.

Aplinkos ministerija pasiryžusi uoliai kovoti su oro tarša – nusitaikyta į senesnius automobilius, kurie atitinka EURO 4 ir žemesnį standartą. Kol kas tikinama, kad jokių papildomų mokesčių tiems, kurie vairuos senesnės kartos automobilius nebus, tačiau panašu, kad tvarka bus tokia, jog su tais automobiliais išvažiuoti į gatves apskritai nebebus įmanoma.

REKLAMA

Griežtės reikalavimai

Kaip „Žinių radijui“ sakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas, apie jokį naują mokestį kalba neina. Tačiau pagriežtės automobilių techninės apžiūros reikalavimai.

„Paneigsiu mitą, čia ne apie mokestį kalba eina. Automobilio registravimo mokestis, kuris buvo pakeistas žiemą, toks ir bus.

Čia yra planas, kaip iki 2030 metų sumažinsime visuose sektoriuose oro taršą, o iki 2050 metų apskritai jokių orą teršiančių objektų nebeliks – kaminų, duslintuvų, etc.

REKLAMA
REKLAMA

Viena iš priemonių yra tai, kad 2027 metais techninėje priežiūroje imsime žymiai griežčiau prižiūrėti EURO 4 standarto automobilius, kuriems tuo metu bus jau 17 metų.

REKLAMA

Po penkerių metų EURO 4 standartą atitinkančių automobilių techninė apžiūra bus labai griežta“, – kalbėjo ministras, pridurdamas, kad tuo metu elektromobiliai ar šiaip, ar taip jau bus pigesni nei automobiliai, varomi benzinu, dyzelinu ar dujomis.

Neleis važiuoti

„Į kelius nebeleisime senesnių, žemesnės taršos klasės automobilių, – tęsė ministras išskirdamas tik istorinius automobilius, kurie ir toliau bus laikomi atskiru porūšiu ir eisme dalyvauti galės. – Tarp EURO 4 ir EURO 5 klasės automobilių išmetamų smalkių ir kietųjų dalelių kiekis skiriasi net penkiais kartais. Juk jau ir namuose malkomis vandens nebešildome, lygiai taip pat ir automobilių pasaulyje vyksta revoliucija.

REKLAMA
REKLAMA

Jau dabar EURO 5 ir EURO 6 klasės automobiliai dominuoja keliuose, EURO 4 yra mažuma“.

Visgi daugiausia

Tuo tarpu VĮ „Regitros“ duomenys rodo kitokius skaičius. Tik pusė Kėdainių rajono savivaldybėje registruotų automobilių turi nurodytą EURO standartą, o iš tų, kurie jį turi – daugiausia yra būtent EURO 4 klasės automobilių.

„Regitra“ informuoja, kad mūsų krašte registruotas vienas EURO 0 klasės automobilis, 308 EURO 02 klasės automobiliai. Kiek daugiau kaip po 2 tūkst. EURO 3 ir EURO 5 klasės automobilių, 1,7 tūkst. EURO 6 klasės automobilių.

Kritinio EURO 4 lygio automobilių mūsų savivaldybėje registruota net 4,77 tūkst.

Įvertinus, kad į kelius nebus išleidžiami visi senesnės taršumo klasės automobiliai, panašu, kad 2027 metais iš eismo bus eliminuota net 7,2 tūkst. automobilių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, „Regitra“ informuoja, kad iš viso Kėdainių rajono savivaldybėje registruotų lengvųjų automobilių parką (M1 ir N1 kategorijos) sudaro apie 25,6 tūkst., iš kurių apie 10,8 tūkst. turi nurodytą EURO standartą.

Kėdainiuose, šių metų rugpjūčio 1 dienos duomenimis, buvo registruoti 27 tik elektra varomi automobiliai bei 373 hibridiniai automobiliai.

Šaltinis: www.rinkosaikste.lt

Sis"ministras"turi but tesiamas uz Lietuvos zmoniu skurdinima,engima ir priešiška veikla!zmogus matosi nesiorientuoja nei Lietuvos zmoniu pragyvenimo lygyje,Lietuvos esama ekonomine padetimi!zmones dirba,kad tik mokescius susimoketu ir ant maisto uztektu,o sis keistas zmogus dar nori ir automobilius atimti,nes akivaizdu,dauguma negales vazineti!!
Viena karta ponas Gendvilai atsakyk.Ar suteiksite paskolas pensininkams nauju automobiliu nusipirkimui?Tik avinas gali siulyti tokius pasiulymus.
Ar gali TA reikalavimai skirtis nuo ES standarto? Padaugės registracijų kaimyninėse valstybėse. Ten ir TA praeis.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų