Metro sistemos įrengimo Vilniuje šalininkai teigia jau baigę „šviečiamąją misiją ir pradėję statybų etapą“.
Lietuvos pramoninkų konfederacijos konsultaciniame posėdyje antradienį Juozas Zykas, Metro sąjūdžio valdybos narys, teigė, kad supažindimas su organizacijos remiamu projektu jau baigtas.
„Šviečiamąjį darbą jau baigėme – apvažiavome visas seniūnijas, pakalbėjome su visomis atitinkamomis organizacijomis. Dabar įžengėme į statybos etapą – čia reikia ruošti studijas, keisti įstatymus, organizuoti struktūrą, numatyti maršrutus“, - kalbėjo J. Zykus.
Anot jo, šiuo metu pinigai projektui dar nėra reikalingi, svarbiau pakeisti visą įstatymų bazę, nes iki šiol nėra jokių normatyvų požeminiam transportui.
J. Zykus aiškino, kad metro idėjos realizavimas užtrunka – trumpiausias galimas statybų laikas būtų 6 metai, o, pavyzdžiui, Osle metro statyba nuo idėjos iki realizavimo užtruko 27, o Lenkijoje – 77 metus.
Metro šalininkai skaičiuoja, kad metro linija Pilaitė–Centras kainuotų 1 mlrd., o atsipirktų per 15 metų. Jis teigė, kad jau yra prisistačiusios 7 firmos, suinteresuotos statybomis. Anot jo, Vilniui reiktų kelių linijų, kurių vertė siektų 4–5 mlrd. litų, o tokia investicija atsipirktų per maždaug 15 metų.
Anot J. Zyko, ekonominio pakilimo metais Vilniaus sprūstyse per metus buvo prarasta per 4 mlrd. litų.
„Metro yra brangus, bet niekas nepagalvoja apie pervežimo savikainą – ji mažesnė 4–5 kartus. Mes Vilniaus spūstyse ekonominio pakilimo metu praradome mažiausiai 3,8 mlrd. litų. Protingas žmogus ne tas, kuris daug uždirba, bet tas, kuris mažai išleidžia“, – teigė jis.
Apie šalininkų siūlomą, bet valdžios pareigūnų niekaip oficialiai neparemtą metro Vilniuje projektą diskutuojama jau ne vienerius metus, prieš tai buvęs miesto meras Artūras Zuokas siūlė sostinėje įrengti tramvajų, o kiek vėliau pasirodė ir dar kitokių idėjų, pavyzdžiui, įrengti oro gondolas.
Juozapas Paškauskas