Siekiant labiau užtikrinti Lietuvos bei išorinių Europos sąjungos (ES) sienų saugumą sustiprinta tranzitu per Lietuvą iš Rusijos į Kaliningrado sritį ir atgal vykstančių traukinių kontrolė.
Kaip pranešė Policijos departamentas, atskiruose geležinkelio ruožuose ir stotyse buvo įrengti pažangūs apsaugos sprendimai, kurie užtikrins akylesnį stebėjimą, ar iš tranzitu keliaujančių traukinių neiššoka asmenys arba nėra išmetamos nelegaliai bandomos įvežti prekės.
„Tranzitinių traukinių „koridorių“ apsauga labai aktuali, nes Lietuvą nuolat pasirenka nelegalūs imigrantai siekdami patekti į laisvąją Šengeno erdvę. Pasitelkę svarbiausiuose ruožuose įdiegtas apsaugos technologijas, galėsime labai greitai identifikuoti asmenis, kurie sumanytų nelegaliai išlipti iš traukinių ar iš jų ką nors išmesti“, - pranešime spaudai teigia policijos generalinis komisaras Vizgirdas Telyčėnas.
Įgyvendinant Specialiosios Kaliningrado tranzito programos pirmąjį etapą, buvo įdiegtos stebėjimo sistemos keturiose Vilnius - Kaunas geležinkelio atkarpos stotyse: Vilniuje, Lentvaryje, Palemone bei Kaune. Analogiška stebėjimo sistema įdiegta ir prie Vokės tilto. 4,8 mln. litų kainavusiems darbams lėšų skyrė ES.
Iš viso minėtuose geležinkelių objektuose buvo įrengtos 109 vaizdo kameros: 53 valdomos nuotoliniu būdu bei 56 fiksuotos. Taip pat atskiruose geležinkelio ruožuose buvo patiesti 2 kilometrai pažeidimus fiksuojančio sensorinio kabelio.
Kamerų fiksuojamas vaizdas yra tiesiogiai perduodamas į Vilniuje ir Kaune esančius vaizdo stebėjimo postus. Signalai taip pat siunčiami ir į transporto policijos komisariatus bei „Gelsaugą“, atsakingą už geležinkelių saugumą. Tranzitiniai geležinkelio objektai bei kelio ruožai vaizdo kameromis stebimi visą parą.
Remiantis Judėjimo kontrolės centro pagal Rusijos pateikiamus duomenis suvestine, per devynis šių metų mėnesius iš Kaliningrado srities į Rusiją jau yra pergabenti 375 vagonai karinės technikos. Priešinga kryptimi per Lietuvą daugiausia gabenta kuro, aprūpinimo krovinių bei technikos.