• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nemuno žemupyje ir po Kuršių marias žmones plukdantys pramoginių-keleivinių laivų kapitonai skundžiasi, kad nebėra, kur švartuotis. Savivaldybėms priklausančios krantinės užkištos jachtomis, o už kitas Vidaus vandens kelių direkcija lupa nežmoniškus pinigus. 

Nemuno žemupyje ir po Kuršių marias žmones plukdantys pramoginių-keleivinių laivų kapitonai skundžiasi, kad nebėra, kur švartuotis. Savivaldybėms priklausančios krantinės užkištos jachtomis, o už kitas Vidaus vandens kelių direkcija lupa nežmoniškus pinigus. 

REKLAMA

Plačiau apie tai – TV3 Žiniose.

Prie savo laivų buriuojasi įpykę kapitonai. Jie plukdo žmones po Nemuno žemupį bei Kuršių marias ir šią vasarą susidūrė su problema – nei Nidoje, nei Uostadvaryje nėra, kur prisišvartuoti. 

„Nidoje visiškai neturime galimybės. Už vieną prisišvartavimą yra siunčiama administracinė nuobauda. Ką ir pati turėjau – 11 minučių kainavo 90 eurų. Galimybės sustoti nebuvo, prisiskambinti savaitgalį taip pat nebuvo galimybės“, – pasakoja laivo kapitonė Aurelija Jakštaitė Kalvaitienė. 

REKLAMA
REKLAMA

Taip yra todėl, kad dalis Nidoje esančių krantinių priklauso savivaldybei, tačiau ten vietos būna retai – švartuojasi pramoginiai laivai, o kitas krantines valdo Vidaus vandens kelių direkcija. Ir už norą švartuotis reikia susimokėti. 

REKLAMA

„Vidaus vandens direkcijos atstovas sakė, kad mes turime mokėti mėnesio nuomos mokestį. Nuomos kaina yra nuo 400 eurų ir aukščiau, priklausomai nuo laivo dydžio“, – sako A. Jakštaitė Kalvaitienė. 

„Kam man metam ta vieta, jei aš per mėnesį tris kartus atplaukiu į Neringą. Aš galiu už dieną susimokėti“, – prideda laivo kapitonas Kęstutis Klimas. 

REKLAMA
REKLAMA

Vidaus vandens kelių direkcijos atstovai nesupranta laivininkų pykčio ir aiškina, jog trumpalaikiam sustojimui Nidoje siūlo 20 metrų krantinę. Vienkartinis sustojimas iki septynių metrų ilgio laivui – 5 eurai, už ilgesnį – 10 eurų. 

„Siūloma nuomoti mėnesiui ir panašiai. Vėl, atitinkamai pagal laivo ilgį skaičiuojasi arba ne mažiau 300 eurų per mėnesį. Bet trumpalaikiam laivui atvykus svečiui išlaipinti, įlaipinti keleivį – sąlygos yra sudarytos“, – komentuoja laivybos direktorius Aurelijus Rimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Už mokamą sumą pasigenda tinkamos infrastruktūros

O štai Neringos meras sako, kad laivininkų bėdos jam puikiai žinomos. Anot jo, taryba yra patvirtinusi savivaldybei priklausančios krantinės vietą, kur keleiviniams laivams galima prisišvartuoti, tačiau tik laikinai. Laukti grįžtančių žmonių jie turi mariose, mat netelpa kiti. 

REKLAMA

„Tas, aišku, nėra labai patogu. Nes tada ir komandų nariai turi likti laive, negali išlipti pasivaikščioti į krantą. Bet turime krantines Vidaus vandens direkcijos, kur, manau, artimiausiu metu organizuosim susitikimą“, – sako Neringos meras Darius Jasaitis

Jame meras žada su bendrove tartis dėl mažesnių mokesčių už švartavimąsi bei net galimybę krantines perpirkti. 

REKLAMA

Panaši situacija su taip pat Vidaus vandens kelių direkcijai priklausančiomis krantinėmis Uostadvaryje. Čia metinė krantinės nuoma priklausomai nuo laivo dydžio kainuoja 1200–1500 eurų, o žmones įlaipinti ir išlaipinti kainuoja 10 eurų. 

„Ką mes sustoję gauname? Mes nieko negaunam. Uosto teritorijoje nėra veikiančių tualetų, vakare nebūna atrakintų vartų – žmonės turi išeiti paupiu“, – pasakoja A. Jakštaitė Kalvaitienė. 

Na, o Neringos meras tikisi, kad vėliausiai 2029 m. Juodkrantėje iškils naujas uostas, kuris turėtų atliepti visą poreikį bent jau Kuršių nerijoje.

Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.

REKLAMA
Būtent dėl šito lietuviško godumo mes ir sėdime be kelių, be žmonių, be pinigų ir su trečdaliu milijono rusakalbių
Tai kodel prezidentas nemato , nedalyvauja vidaus valdyme? Ner botago valdininkams.
; vergų ADMINAI nepriima sprendimų. Vergų ADMINAI tik vykdo komandas neleistas ,iš viršaus'.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų