Netoli Klaipėdos uosto vartų netikėtai rastos dar vieno nuskendusio laivo liekanos. Pagal pirminius spėjimus šis medinis garlaivis galėjo būti pastatytas dar XIX amžiuje.
Lietuvos saugios laivybos administracijos hidrografinis laivas „Varūna“, atlikdamas gylio matavimo darbus jūroje, aptiko įspūdingą radinį - nuskendusį laivą. Jis guli apie 300-400 metrų nuo pietinio molo, laivybos kanalo pakraštyje, 13,3 metro gylyje. Skenduolis yra 10 metrų ilgio, 3,6 metro pločio. Iki šiol duomenų, kad būtent šioje vietoje gali būti nuskendęs laivas, neturėta.
Vakar radinį apžiūrėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos narai. Jie nustatė, kad tai gali būti smarkiai suniokoti medinio garlaivio likučiai. Nors skenduolis guli netoli įplaukos į uostą.
Pasak Klaipėdos universiteto Lauko praktikų ir ekspedicijų skyriaus direktoriaus Jūračio Liachovičiaus, pagal pirmines prielaidas, šis garlaivis galėjo būti pastatytas XIX amžiuje. „Nors jūros dugnas ties uosto vartais buvo gerai ištyrinėtas, teko statyti naujus bangolaužius, gilinti kanalą, iki šiol šio skenduolio niekas nebuvo aptikęs, - pasakojo mokslininkas. - Tai nenuostabu, nes jūros dugnas kasmet keičiasi. Iki šiol smėliu buvęs užneštas laivas, kurio apie du šimtus metų niekas nematė, mums pasirodė galbūt pasikeitus srovėms, vėjo krypčiai“. J.Liachovičius prognozavo, kad universiteto mokslininkai į naujojo radinio vietą plauks jau rytoj.
Birželį buvo iškeltos paskutinio prie Klaipėdos uosto vartų nuskendusio laivo nuolaužos. Iš Nyderlandų atplaukęs galingas plaukiojantysis kranas „Matador 3“, kurio keliamoji galia 1500 tonų, iškėlė Vokietijos prekybinio laivo „Rudolf Breitscheid“ likučius. Šis laivas prie šiaurinio molo nuskendo 1986 metais. Kelis mėnesius manyta, kad skenduolių, trukdančių laivybai, nebeliko. Tačiau naujausias radinys parodė, kad tokių skenduolių gali būti daugiau. Tiesa, pastarasis laivybai netrukdo ir yra įdomus tik istoriniu požiūriu.
Mokslininkai nustatė, kad Baltijos jūros dugne, Lietuvos teritoriniuose ir gretutiniuose vandenyse, gali būti iki 70 nuskendusių laivų ir lėktuvų liekanų. Istorijos mokslui tai - neįkainojamos vertybės, tačiau tyrinėti, o tuo labiau iškelti šiuos lobius iš jūros dugno ir eksponuoti krante, kainuoja labai daug.