• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sukūrę net kelias šalies įvaizdžio koncepcijas, valdininkai nusprendė atseikėti pinigėlių dar vienai. Pusę milijono taip „įsisavins“ tariamas „ženklodaros autoritetas“ Wally Olinsas, kuris iki šio pelningo užsakymo net nežinojo tokios valstybės kaip Lietuva. Sužinos pats. Ir kitiems parodys, rašo „Respublika“.

REKLAMA
REKLAMA

„Wally Olinsą mes pasirinkome, nes nemanome esantys tokie turtingi, kad galėtume naudotis ne pačiais geriausiais patarimais. Bandymų kurti Lietuvos įvaizdį buvo nemažai, tačiau rezultatai nėra nei padrąsinantys, nei guodžiantys. Todėl pagalvojome, kad būtų gerai padirbėti su žmonėmis iš aukščiausios lygos“, – „Respublikai“ sakė specialisto samdytojos, projekto organizatorės Lietuvos ekonominės plėtros agentūros (LEPA) direktorius Mantas Nocius.

REKLAMA

M. Nociaus teigimu, šįkart koncepciją turėtų pavykti sukurti. Mat W. Olinsas – pasaulyje pripažintas geriausias šalies įvaizdžių specialistas.

Beje, W. Olinsas jau spėjo apsilankyti Lietuvoje ir pareikšti, kad Lietuvos niekas nežino ir niekam ji neįdomi, priešingai, nei, tarkime, Danija, garsėjanti baldų dizainu. Pastvėręs pelningą sandorį, W. Olinsas pažadėjo ne tik pats sužinoti, bet ir lietuviams padėti suprasti, ką lietuviško verta pristatyti pasauliui.

REKLAMA
REKLAMA

Pusė milijono – labai mažai

„Visos lėšos – Europos pinigai ir mums ši sutartis kainuos 488 tūkst. litų. Manau, tai yra labai gera kaina, nes mes gauname pasaulinio lygio patarimus. Mums paslauga siūloma pigiai, nes W. Olinsas, kaip ir kiti specialistai, kurdami įvaizdį šalims, o ne atskiroms kompanijoms, pasigerina savo reputaciją“, – apie tariamas nuolaidas šaliai kalbėjo M. Nocius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LEPA direktoriaus teigimu, pusę milijono W. Olinsas gaus už vienkartinį darbą – už tai, kad padės parengti Lietuvos ekonominio įvaizdžio gerinimo strategiją 2009-2012 m. ir šių strateginių priemonių įgyvendinimo planą.

M.Nocius tikisi strategiją išvysti jau kitų metų sausio ar vasario mėnesį, o šiuo metu konsultantai renka medžiagą dokumentams ir susitinka su valstybės valdžios bei verslo visuomenės atstovais Vilniuje, savaitės pabaigoje vyks į Druskininkus, o Kauną ir Klaipėdą jau yra aplankę.

REKLAMA

„Apie išvadas dar ankstoka kalbėti. Manau, kad arba prieš Kalėdas, arba po Naujųjų metų tą galėsime žinoti“, – ateitį prognozavo M. Nocius.

Komentarai

Algirdas Aušra

Viešųjų ryšių agentūros „Media Baltijos verslas“ generalinis direktorius

Aš valstybės poziciją gerbiu, nesu valstybės priešas. Jeigu tai daroma, tikriausiai tai yra apmąstyta. Tačiau aš galiu pasakyt, kad valstybės įvaizdis jau kuriamas trečią kartą. Pirmą kartą įvaizdžio formavimo programą laimėjo VŠĮ „Europos namai“, tačiau ji netenkino valdžios atstovų. Atrodo, tąkart tai kainavo 800 tūkst. litų.

REKLAMA

Manau, valstybė šiuos pinigus išmetė, nes programa nusėdo kažkieno stalčiuje. Po kurio laiko buvo paskelbta naujos programos pradžia – kiek kainavo, tiksliai nepamenu, bet manau, kad apie pusę milijono. Už tiek buvo sukurta „drąsios šalies koncepcija“. Vieniems ji patiko, kitiems – ne, tačiau ir vėl nusėdo kažkieno stalčiuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dabar girdime apie užsienio specialistus. Kiek žinau, šis specialistas yra padėjęs formuoti ir Ukrainos įvaizdį. Nežinau, ar nuo to Ukraina tapo žinomesnė. Manau, užsienio konsultantai galėtų būti nebent konsultantais Lietuvos kompanijoms, o ne kūrėjais. Manau, šįkart ir vėl bus išmesti pinigai.

REKLAMA

Viktorija Jakubauskytė

Viešųjų ryšių agentūros „Acta publica“ direktorė

Mano manymu, tokių pinigų W. Olinsui mokėti neverta, nes Lietuvoje yra pakankamai ryšių su visuomene specialistų, kurie gali sukurti pakankamai gerų koncepcijų. Tik problema ta, kad Lietuvoje tiek koncepcijų, tiek idėjų prikuria kiekviena institucija, bet nė viena jų neįgyvendina.

REKLAMA

Galbūt reikėtų pinigus naudoti sukurtoms idėjoms įgyvendinti, o ne naujoms kurti? Lietuvos įvaizdžio koncepcijos jau yra sukurtos trys ar keturios. Kam dar vieną kurti? Kiek kainuoja sukurti šalies įvaizdžio koncepciją, sunku pasakyti, nes viskas priklauso nuo to, kiek ekspertų sudaro komandą. Tačiau jei kuriamas rimtas projektas, kaina gali svyruoti tarp 100 ir 200 tūkst.

Pusė milijono yra tikrai per daug. Be to, juk visai neseniai patvirtinome idėją, kad Lietuva - drąsi šalis. Negaliu sakyti, ar ji gera, ar ne, bet svarbiausia, kad ji tikriausiai ir vėl nusėdo kažkieno stalčiuje. Lietuvoje viena institucija turėtų imtis kurti vieną koncepciją ir ją įgyvendinti, o ne kiekviena institucija kurti koncepcijas ir nė vienos neįgyvendinti.



Agnė Vaitasiūtė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų