REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau antra diena kalbame apie žlungančią sankcijų politiką Baltarusijos režimo atžvilgiu. Gruodžio 8 d. ryte pradėjo veikti draudimas gabenti ,,Belaruskalij“ trąšas. Tačiau jos vežamos šiandien ir bus vežamos dar ir sausio mėnesį. Taip žlunga „vertybinė“ Lietuvos užsienio politika. Taip griaunama tarptautinė Lietuvos reputacija ES ir JAV partnerių akyse.

Jau antra diena kalbame apie žlungančią sankcijų politiką Baltarusijos režimo atžvilgiu. Gruodžio 8 d. ryte pradėjo veikti draudimas gabenti ,,Belaruskalij“ trąšas. Tačiau jos vežamos šiandien ir bus vežamos dar ir sausio mėnesį. Taip žlunga „vertybinė“ Lietuvos užsienio politika. Taip griaunama tarptautinė Lietuvos reputacija ES ir JAV partnerių akyse.

REKLAMA

Kaip mes jautumėmės, jei JAV savo įsipareigojimus Lietuvai pradėtų vykdyti po mėnesio ar kelių nuo sutartos datos. Baisu net pagalvoti, jei toks partnerių požiūris į įsipareigojimus būtų kalbant apie, tarkim, NATO 5-tą straipsnį. 

Atrodo, kad sankcijų žlugdyme svarbiausia yra AB „Lietuvos geležinkeliai“ pozicija. Pasirodo, ši valstybės valdoma įmonė  lapkričio  mėn. gavo avansą iš „Belaruskalij“ ir įsipareigojo vežti jų trąšas, kol bus panaudotos visos avanso lėšos. Nežiūrint, kad jau įvestos sankcijos! 

REKLAMA
REKLAMA

Bet akivaizdu, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ šiame sankcijų žlugdyme veikia ne vieni. Aišku, kad geležinkeliečiai gavo privačios Klaipėdos uosto įmonės Birių krovinių terminalas (toliau – BKT) garantijas, kad atvežtos trąšos bus iškraunamos uoste ir laivais išgabenamos galutiniams pirkėjams. Čia nieko keisto – BKT yra privati įmonė,  kurioje 30 proc.  akcijų valdo tas pats „Belaruskalij“.  

REKLAMA

Tačiau neabejotina, kad šiame susitarime apeiti sankcijas  dalyvavo ir dar viena valstybinė įmonė – KVJUD (toliau – Klaipėdos valstybinė jūrų uosto direkcija). Akivaizdu, kad ši įmonė užtikrino, kad į uostą bus leidžiama įplaukti laivams, kurie išgabens baltarusiškas trąšas.

Beje, KVJUD už kiekvieno laivo įplaukimą ir švartavimą irgi gauna pinigėlius. Tad interesas apeiti sankcijas akivaizdus.  

Tampa aišku, kad sprendimą apeiti sankcijas ar vėlinti jų įsigaliojimą priėmė keturių įmonių „aljansas“. Iniciatyva, be abejo, priklauso Baltarusijos koncernui „Belaruskalij“.

REKLAMA
REKLAMA

Jam, natūralu, pakluso privati krovos kompanija BKT. Liko susitarti su dviem Lietuvos valstybės valdomomis  įmonėmis – Uosto Direkcija, ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. Kaip matome, sunku nebuvo.  

Valstybės valdomos įmonės sužlugdė Lietuvos valstybės pastangas ir siekius imtis sankcijų prieš neteisėtą režimą. Tautosakoje yra toks posakis „Uodega vizgina šunį“.  

Laukime premjerės I. Šimonytės ir Susisiekimo ministro M. Skuodžio  reakcijos. Ar leis ir toliau uodegoms vykdyti savo politiką, ar patrumpins uodegėles?  

Komentaro autorius – Eugenijus Gentvilas, Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas. Tai yra autoriaus nuomonė, nebūtinai sutampanti su redakcijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų