Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Pokyčių baimė yra pagrindinė kliūtis viešajame sektoriuje gerinti veiklą. Per pastaruosius 20 metų man teko dirbti įvairiose pozicijose - ir opozicijoje, ir pozicijoje, kurį laiką vadovauti šalies Vyriausybei. Ir galiu pasidžiaugti, kad per tą laiką sutikau daugybę žmonių ne tik iš verslo pasaulio, bet ir viešajame sektoriuje, kurie nebijojo imtis pokyčių, kėlė sau ir savo organizacijoms ambicingus tikslus ir sistemingai jų siekė“,- kalbėjo Seimo Pirmininko Pavaduotojas, Europos reikalų komiteto pirmininkas Gediminas Kirkilas savo sveikinime Tarptautinės viešojo sektoriaus efektyvumo konferencijos dalyviams ir svečiams LITEXPO rūmuose.

REKLAMA

G. Kirkilas pabrėžė, kad tie viešojo sektoriaus darbuotojai, kurių netenkina dabartinė situacija ir kurie- pripažįsta, kad egzistuoja problemos, nori situaciją ženkliai pagerinti ir nebijo pokyčių, t.y., prisiimti atsakomybę už sprendimus.

Pasak buvusio Lietuvos Ministro Pirmininko, „absoliuti dauguma sėkmės istorijų yra pagrįstos tuo, kad ženkliai geresnių rezultatų buvo pasiekta be papildomo finansavimo. Savo patirtimi galiu patvirtinti, kad valstybinės įstaigos, sulaukusios pastabų dėl prasto efektyvumo, teisinasi finansavimo trūkumu, o mums, politikams, atkerta: "Duokite mums daugiau lėšų, ir mes padarysime daugiau, kaip jūs prašote". Tačiau geras vadovas yra būtent tas, kuris sugeba sunaudoti mažiau išteklių, ir sukurti daugiau vertės“.

REKLAMA
REKLAMA

„Noriu pabrėžti vieną labai svarbų dalyką iš savo praktikos. Dažnai nutinka taip, kad organizacijai pagerinus veiklą ir pradėjus dirbti efektyviau, tą patį darbą gali padaryti mažiau žmonių. Dažnai iškyla klausimas, ką daryti su likusiais žmonėmis. Ir šioje vietoje, noriu pabrėžti, jokiu būdu negalima atleidinėti žmonių. Taip, jų atleidimas duotų trumpalaikį finansinį sutaupymą, tačiau tuo pačiu nulemtų ilgalaikes neigiamas pasekmes. Darbuotojai, pamatę, kad pagerinę veiklą gali būti atleisti, jokiais būdais nenorės toliau gerinti veiklos ir atsiras didžiulis pasipriešinimas pokyčiams. Tokiu atveju visada reikėtų surasti sprendimą, kaip panaudoti perteklinius žmogiškuosius išteklius teikiant papildomas paslaugas ar kitais būdais didinant vertę visuomenei. Jei norime užtikrinti, kad veiklos gerinimas būtų nuolatinis, o ne epizodinis, turime užtikrinti žmonėms stabilumą, kad jie nenukentės dėl padidėjusio efektyvumo“, - teigė G. Kirkilas.

Jo įsitikinimu, „bet kuri šalis yra konkurencinga tiek, kiek efektyviai dirba jos viešasis sektorius. Efektyvumui nėra ribų. Jeigu šį pusmetį sutrumpinote eiles 10 procentų, ko gero, kitą pusmetį galėsite sutrumpinti dar 10 procentų, jei šį mėnesį išnagrinėjote 5 proc. daugiau paraiškų, svarbu nesustoti, ir siekti kitą mėnesį išnagrinėti dar daugiau. Kiekvienas pagerinimas turėtų būti laiptelis į kitą pagerinimą. Mūsų klientai - gyventojai ir verslas - tai tikrai įvertins“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų