• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Leistiną greitį viršijantys vairuotojai tebelieka opi eismo saugos problema Lietuvoje. Ir būtent dėl saugaus greičio nepaisymo daugiausia įvyksta eismo įvykių, kuriuose žūsta arba būna sužeisti žmonės. Lietuvos policija prieš greičio mėgėjus naudoja net kelių rūšių greičio kontrolės sistemas. Nuo 2003 metų mūsų šalies vairuotojai kelyje pradėjo pastebėti įrengtas stacionariąsias (taškines) greičio matavimo sistemas. Kiek didesnė naujovė – prieš kelis metus Lietuvoje atsiradę sektoriniai greičio matuokliai, fiksuojantys transporto priemonės vidutinį greitį tam tikrame kelio ruože.

Leistiną greitį viršijantys vairuotojai tebelieka opi eismo saugos problema Lietuvoje. Ir būtent dėl saugaus greičio nepaisymo daugiausia įvyksta eismo įvykių, kuriuose žūsta arba būna sužeisti žmonės. Lietuvos policija prieš greičio mėgėjus naudoja net kelių rūšių greičio kontrolės sistemas. Nuo 2003 metų mūsų šalies vairuotojai kelyje pradėjo pastebėti įrengtas stacionariąsias (taškines) greičio matavimo sistemas. Kiek didesnė naujovė – prieš kelis metus Lietuvoje atsiradę sektoriniai greičio matuokliai, fiksuojantys transporto priemonės vidutinį greitį tam tikrame kelio ruože.

REKLAMA

Naujausia Lietuvos policijos technika, nukreipta prieš greičio mėgėjus – mobiliosios greičio fiksavimo sistemos, visuomenėje dar žinomos kaip ,,trikojai“. 

REKLAMA
REKLAMA

Vadovaujantis kelių eismo taisyklėmis, prieš greičio kontrolės priemones privalo būti įrengti informaciniai „Automatinė eismo kontrolė“ ženklai. Tačiau policija šio reikalavimo netaiko minėtiems ,,trikojams“. Būtent šis sprendimas padalijo visuomenę į dvi stovyklas. Vieni teigia, kad visi greičio matuokliai privalo būti pažymėti informaciniais ženklais ir tai būtų efektyvi prevencinė priemone, kiti - be informacinių ženklų ir tai būtų bauginanti ir atgrasanti priemonė. Argumentų pagrįsti savo nuomonę turi abi pusės. Todėl imuosi iniciatyvos, kad šis klausimas atsirastų Seimo darbotvarkėje. Atsižvelgdamas į tai, antradienį Seimo posėdyje pateiksiu Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimo projektą, kuriuo sieksiu, kad prieš mobiliąsias greičio fiksavimo sistemas, lygiai taip pat kaip ir prieš stacionarius bei sektorinius greičio matuoklius, būtų statomi informaciniai ženklai. 

REKLAMA

Aš manau, kad ,,trikojai“ yra puiki ir sveikintina greičio kontrolės priemonė, tačiau ji privalo būti naudojama tik su įspėjamaisiais ženklais, kitaip ji praranda pagrindinę paskirtį - vykdyti saugaus eismo prevenciją avaringiausiuose kelių ruožuose atitinkamu metu ir būtent konkrečioje vietoje. ,,Trikojų“ privalumas yra tas, kad Lietuvos policija kiekvieną valandą gali keisti šios mobiliosios greičio kontrolės įrangos lokaciją, įvertinusi, kuriuo paros metu ir kurioje vietoje eismas yra pavojingiausias, tarkime, rytais prie mokyklų ir vaikų darželių, per pietus - prie maitinimo įstaigų, vakarais - miegamuosiuose rajonuose ir pan. 

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant to, kad nuo ,,trikojų“ eksploatavimo pradžios praėjo jau daug laiko, dar ir šiandien sulaukiu daugybės pasipiktinusių žmonių laiškų, nes kelyje slapstomi ,,trikojai“ atlieka ne greičio prevencijos, o daugiau represinę, baudų surinkimo funkciją. Klausia, kodėl dar žiemą mano registruota pataisa nesvarstoma Seime. 

Žmonės atsiunčia nuotraukų, kuriose užfiksuoti pareigūnai, greičio matuoklius statantys prastai vairuotojams matomose vietose, visiškai neavaringuose ruožuose ir pan. Visa tai pykdo vairuotojus, mažina pasitikėjimą policijos pareigūnais. Todėl akivaizdu, kad šią padėtį reikia taisyti. Priminsiu, kad panašios bauginimo akcijos jau buvo išgyvendintos iš policijos sistemos, kai dar visai neseniai vairuotojų pasipiktinimą kėlė krūmuose su rankine greičio matavimo įranga pasislėpę pareigūnai. Visgi tuomet Lietuvos policijos vadovybė atkreipė dėmesį į visuomenės nuomonę ir uždraudė pareigūnams slapstytis ir vykdyti tik represinę baudėjo funkciją. Tik štai kodėl visa tai vėl sugrįžo? Nemanau, kad policija turi bauginti, kitaip reiktų ir policijos šūkį papildyti – Ginti. Saugoti. Padėti. Bauginti! 

Pabaigoje dar kartą noriu paminėti, kad esu už greičio ribojimo priemonių naudojimą ir asmeniškai sieksiu, kad Lietuvos keliuose atsirastų dar daugiau įvairių greičio matavimo sistemų, tačiau jos visos turėtų būti naudojamos tik su įspėjamaisiais ženklais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų