• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dirbtinis intelektas – kaip greičiausias lenktyninis automobilis. Taip sparčiai skinasi kelią į priekį, kad tik spėk jį vytis. Sparčiai dygsta ir nauji dirbtinio intelekto įrankiai, o mums tereikia rinktis, kurį iš jų kasdienėje praktikoje pavyktų pritaikyti geriausiai. Viena iš dirbtinio intelekto ženkliai paveiktų sričių – marketingas, kuriame galima pritaikyti dešimtis skirtingų dirbtinio intelekto įrankių. Kaip tai veikia? Štai keletas iš jų, kurie tinkamai panaudoti gali palengvinti kasdienį darbą. 

Dirbtinis intelektas – kaip greičiausias lenktyninis automobilis. Taip sparčiai skinasi kelią į priekį, kad tik spėk jį vytis. Sparčiai dygsta ir nauji dirbtinio intelekto įrankiai, o mums tereikia rinktis, kurį iš jų kasdienėje praktikoje pavyktų pritaikyti geriausiai. Viena iš dirbtinio intelekto ženkliai paveiktų sričių – marketingas, kuriame galima pritaikyti dešimtis skirtingų dirbtinio intelekto įrankių. Kaip tai veikia? Štai keletas iš jų, kurie tinkamai panaudoti gali palengvinti kasdienį darbą. 

REKLAMA

„ChatGPT“

Tai yra bene daugiausia iš visų aptarinėjamas dirbtinio intelekto įrankis. „ChatGPT“ – pokalbių robotas su kuriuo galima bendrauti dialogo formatu ir gauti reikalingus, detalius atsakymus praktiškai bet kokiomis temomis. Atsakymai gali padėti atlikti įvairias užduotis, pavyzdžiui, parašyti tinkamą el. laišką, straipsnį, įrašą socialiniuose tinkluose. Pokalbis imituojamas taip, tarsi kalbėtum su tikru žmogumi.

Be to, „ChatGPT“ gali ne tik bendrauti pokalbiais bet ir padėti programuotojams rašant kodus, o pasitelkus plėtinių pagalbą gali braižyti lenteles, diagramas ir atlikti duomenų analitiką.

REKLAMA
REKLAMA

Viešojoje erdvėje vis dažniau svarstoma, kad tai yra gana didelis konkurentas „Google“ paieškos sistemai. Tačiau skubėti taip teigti nereikėtų, kadangi abu įrankiai turi skirtingas stiprybes ir silpnybes. Juos naudojant reikia atsižvelgti į konkretų kontekstą.

REKLAMA

Bene didžiausias „ChatGPT“ minusas yra tas, kad jis turi ribotas žinias apie pasaulį bei jo įvykius po 2021 m. Tad galima susidurti su problemomis, jeigu norima iš jo gauti pačios naujausios informacijos. Tiesa, tokios klaidos jau po truputį taisomos, kadangi naujausias modelis (mokamoje versijoje) jau gali rinkti naujausias žinias iš interneto ir tikslinti informaciją.

Verta pažymėti tai, kad šis dirbtinio intelekto įrankis turi daugiau nei 50 kalbų tarp kurių yra ir lietuvių. Galima mūsų kalba tiek užduoti klausimą, tiek gauti atsakymą.

REKLAMA
REKLAMA

Norint efektyvesnio „ChatGPT“ veikimo, naudojantis juo patartina būti lanksčiam. Jeigu pokalbių robotas nesuprato klausimo, visada galima sustabdyti atsakymo generavimą ir paklausti klausimo kitu kampu, jį perfrazuojant.

Svarbiausia nepamiršti, kad kartais įrankis gali sugeneruoti ir ne visai teisingą informaciją. Tad norint išvengti klaidų gautus atsakymus patartina visuomet patikrinti.

DeepL”

Dar vienas naudingas dirbtinio intelekto įrankis, kuriam klijuojama Google” konkurento etiketė. Tik šįkart ne informacijos paieškos ir jos pateikimo srityje, o verčiant tekstus iš vienos kalbos į kitą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naudojantis šiuo įrankiu galima versti teksto kalbą ne tik jį nukopijavus ir įklijavus į specialų laukelį, tačiau ir įkeliant į sistemą failus, kuriuose yra teksto. Pavyzdžiui, Microsoft Word" ar PowerPoint".

Lietuvių kalba yra viena iš 31-os kalbos, kuriomis naudojant  „DeepL“ galima versti tekstus.

Apie DeepL” kokybę daug pasako pačių vartotojų atsiliepimai ir patirtis. Labai dažnai teigiama, kad nors šiam įrankiui pritrūksta tikslumo verčiant tekstus į kai kurias kalbas, jis siūlo gerokai kokybiškesnius vertimus nei iki šiol populiariausias tarp vartotojų išliekantis Google Translate" įrankis.

REKLAMA

„Flick“

Kuriant autentišką turinį ar idėjas socialiniams tinklams galite pasinaudoti dar vienu dirbtinio intelekto įrankiu – „Flick“.

„Flick“ siūlo keletą pagrindinių funkcijų, tokių kaip: pagalba tekstų rašyme, įrankiai grotažymėms kurti, įrašų planavimas, analitika ir ataskaitos.

Pavyzdžiui, jeigu norite atskleisti prekės ženklo stiprybes, tačiau pritrūksta įkvėpimo, įvedus aktualią temą, „Flick“ iš karto gali sugeneruoti daugybę originalių idėjų turiniui.

REKLAMA

Šis įrankis geba detaliai išanalizuoti prekės ženklą bei atsižvelgiant į visas svarbiausias savybes pateikti atitinkamą medžiagą.

Be to, gali padėti išlaikyti socialinių tinklų paskyras aktyvias, nekuriant visiškai naujo turinio. Pavyzdžiui išskaidyti tam tikrą tekstą į atskiras dalis, kurios bus tinkamos skirtingiems socialinių tinklų įrašams.

„Grammarly“

Įrankis, naudingas dirbantiems su tekstais, nepriklausomai nuo jų ilgio, ir kur jie bus naudojami. Tiesa, naudotinas tik tekstams anglų kalba, kadangi nei lietuvių kalbai, nei kitoms kalboms dar nėra pritaikytas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasidalinus tekstu su „Grammarly“ jis gali pateikti įvairius pasiūlymus, kaip patobulinti rašomą tekstą, struktūrą ar vartojamų žodžių tikslingumą, autentiškumą. Šis įrankis suteikia gaires, kaip naudoti kalbą tam tikrai lyčiai ar tam tikro amžiaus žmogui, kad tekstas pilnai atitiktų net ir jautresnių auditorijų požiūrį.

„Grammarly“ suteikia galimybes pasirinkti anglų kalbos dialektą bei rašymo stilių. Galima iš karto stebėti klaidų ar pasiūlymų skaičių. Tekstas nėra koreguojamas automatiškai. Siūloma priimti ar atmesti galimus pakeitimus.

REKLAMA

Įrankį galima įsirašyti kaip naršyklės plėtinį, o tuomet naudoti daugumoje kitų platformų ir svetainių tokių kaip Google Docs”, Twitter” ir t.t.

AdCreative”

Norintiems sukurti vizualinį stilių, kurio reikia, pavyzdžiui, prekės ženklo reklamai yra naudinga viena iš sparčiausiai šiuo metu pasaulyje augančių dirbtinio intelekto platformų „AdCreative“.

„AdCreative“ naudoja dirbtinį intelektą, kad generuotų į vartotojo susidomėjimą orientuotus reklaminius vienetus ir socialinių tinklų įrašus per kelias sekundes. Taip sutaupant laiko, kurį galima paskirti kitiems svarbiems dalykams.

REKLAMA

Vizualizacijai sukurti platformai reikia pateikti logotipą, spalvas atitinkančias stiliaus knygą ar kitus poreikius. Taip pat apibūdinti tikslinę auditoriją ir pasirinkti reikiamą kuriamo turinio dydį, formatą.

Galima pasitikėti dirbtiniu intelektu ir leisti žinutę sukurti Jam pačiam.

AdCreative” geba nuspręsti, kokią vietą reklamoje turėtų užimti kiekvienas elementas, kad vizualizacija atrodytų tinkamai. Taip pat suteikia galimybę rinktis tarp įvairių siūlomų dizainų.

Visas kūrybinis procesas automatizuojamas, tad belieka tik duoti užduotį ir laukti, ką nematyto šis įrankis pateiks bei kuo nustebins.

Dainius Diponas yra skaitmeninės rinkodaros agentūros „MediaPartner“ skaitmeninės rinkodaros dizaino skyriaus vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų