• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jungtinės (Tautos prisikėlimo partijos bei Liberalų ir centro sąjungos) frakcijos narys Dainius Budrys teigia, jog kai kurių politikų bandymai įsikišti į prekybinių antkainių dydžių dažniausiai vartojamiems maisto produktams nustatymą tėra tuščias populizmas. „Naivu tikėtis, kad prekybininkai išgąs politiko (kad ir labai populiaraus) grūmojimų ir atpigins prekes“, – sako Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Politikas siūlo nesivelti į niekur nevedančias diskusijas ir problemą spręsti iš esmės: „Akivaizdu, jog kainas galima pakelti dar gamybos grandinėje, prekybos centrams turint atitinkamus pajėgumus ir įmones bei gaminant prekybos centro pavadinimo prekes. Bepigu pardavinėti tinkle tik savo vardo pieną, iš savo pačių gamybos nusiperkant jį ženkliai brangiau. Fantazijai šioje srityje pasireikšti ribų nėra. Šiems procesams sukontroliuoti ir administruoti reikia gigantiškų resursų ir tikro grįžimo prie planinės ekonomikos, nes reguliuoti reikia viską arba nieko. Kitu atveju, net jei ir pavyks dirbtinai atpiginti pieną, prekybininkai atsiims ką praradę pabrangindami kitas prekes. Jeigu norime dar labiau sukelti kainas – galime eiti šiuo keliu“, – įspėjo Seimo narys.

REKLAMA

Ekonomikos komiteto pirmininkas siūlo kelias išeitis – sustiprinti Konkurencijos tarybos išteklius, taip padidinant jos veiklos efektyvumą, taip pat kryptingai skatinti konkurenciją prekybos srityje.

„Užuot primesdami visuomenei populiarią, bet visiškai nenaudingą diskusiją apie antkainių reguliavimą administraciniais metodais, turime pagaliau imtis veiksmų ir pasiekti persilaužimą. Ūkio ministerija, užuot sekusi pasakas apie išsaugotas ar sukurtas darbo vietas, nedelsiant turėtų pateikti savo strategiją šioje srityje. Konkurenciją ir smulkų bei vidutinį verslą tikrai galėtų paskatinti didžiųjų prekybos centrų darbo laiko ribojimas – ypatingai savaitgaliais. Tiesa, visuomenei turime aiškiai pasakyti, kad staigaus efekto nebus ir pigimo – taip pat. Kainos tomis dienomis tikrai bus didesnės – tą įrodo pasaulinė praktika. Vartotojai turi apsispręsti, ar yra pasiryžę skatinti konkurenciją apribodami savo patogumus“, – sakė D. Budrys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų