Su portalu tv3.lt bendravo V. Kasparaičio įsūnis Povilas Šklėrius. Kaip pasakoja jis, V. Kasparaitis buvo pasiskiepijęs nuo COVID-19, tačiau vis tiek užsikrėtė ir gana sunkiai susirgo.
Vyras nėjo į darbą, izoliavosi ir gydėsi namuose.
Ligonius paliko už durų
Tačiau spalio 18 d. sveikatai pablogėjus V. Kasparaitis nusprendė kreiptis į savo šeimos gydytoją ir pasikonsultuoti dėl gydymo. Gydytoja jam nurodė išsikviesti greitąją medicinos pagalbą ir vykti gydytis į ligoninę.
„Greitoji pagalba jo neapžiūrėjo, tik išklausė, kuo jis skundėsi. Jį jie perspėjo, kad gali būti, jog jie jį nuveš į priimamąjį, bet jis bus iš karto išleistas. Kilo klausimas, kaip jis grįš vienas namo.
Jis pasakė, kad kažkaip sugebės nuvairuoti savo automobilį iki priimamojo. Jis sekė greitosios pagalbos automobilį, jie kartu nuvažiavo skirtingais automobiliais iki priimamojo“, – tv3.lt pasakoja P. Šklėrius.
Pasak P. Šklėriaus, patėviui atvykus į priėmimo skyrių, prie skyriaus durų jį pasitiko ligoninės darbuotoja.
„Ji išklausė, ką jai sako greitosios pagalbos darbuotojai. Paaiškino maždaug taip: kreipkitės į šeimos gydytoją ir gydykitės pagal jo nurodymus. Mano patėvis paaiškino, kad jo šeimos gydytoja nurodė kreiptis į ligoninę, kad jį paguldytų.
Darbuotoja uždarė duris, jie liko stovėti lauke. Ji nuėjo pakalbėti su budinčia gydytoja, po kurio laiko grįžo ir pasakė, kad nėra čia ko važinėti ir kad jis turėtų skambinti savo šeimos gydytojai“, – teigia P. Šklėrius.
Vyras sako, kad ligoninės darbuotojai V. Kasparaičiui dar taip pat nurodė, kad paslaugas pacientui jie galėtų suteikti, tačiau už jas esą vyras turėtų susimokėti.
„Jam nepaaiškino, nei kokias paslaugas jie galėtų suteikti, nei už ką jis turėtų susimokėti, nei kiek tai kainuotų. Tą vakarą buvo kitas žmogus, automobilyje, jis buvo nepriimtas visai, buvo paliktas už durų“, – sako P. Šklėrius.
V. Kasparaitis prisimena, kad atvykus į ligoninę greitosios pagalbos darbuotojai paklausė ligoninės, kodėl pacientai nėra priimami, tačiau atsakymo nesulaukė.
P. Šklėrius kreipėsi į ligoninę su klausimu, kaip pacientui reikėtų gauti pagalbą, tačiau gautas atsakymas, kad pacientui reikėtų parašyti skundą, kurį ligoninė galėtų išnagrinėti ir tada pateikti išvadas.
V. Kasparaitis skundą ligoninei jau parašė.
Ligoninė: pacientas išvyko per anksti, nepateikęs dokumentų
Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninė patikina, kad situacija jiems yra žinoma ir kad skundas yra gautas.
Ligoninės direktoriaus pavaduotojas medicinai Dmitrij Kačiurin pastebi, kad pacientas į ligoninę atvyko su savo automobiliu, o tai jau yra izoliacijos sąlygų pažeidimas. Be to, pasak jo, pacientas esą neturėjo reikalingų medicininių dokumentų, neturėjo greitosios pagalbos siuntimo.
Taip pat, kaip sako ligoninė, vyras namo išvyko per anksti, nesulaukęs, kada bus užregistruotas.
„Karščiavimo, kur palydėjo greitosios pagalbos mašina, padalinio jis buvo informuotas, kad už paslaugas, jeigu jos bus ne būtinos pagalbos apimtyje, gali tekti sumokėti. Po šitos informacijos pacientas nieko neinformavęs pasišalino. Mūsų personalas nespėjo nei užregistruoti paciento, nei paskirti apžiūrai, nei nustatyti jo būklę. Jis net tapatybės nepatikslino todėl, kad jis neregistruotas ir pasišalino“, – tv3.lt komentuoja D. Kačiurin.
Kaip sako ligoninės atstovas, atvykus į priimamąjį pacientas visad turi pateikti asmens dokumentą. Jei pacientas pateko į ligoninę, kurioje nėra priregistruotas, yra užvedama ambulatorinė kortelė. Tuomet pacientas apžiūrimas ir jam suteikiamos kitos paslaugos.
„Kada atvažiuoja su greitosios pagalbos automobiliu, visų pirma apžiūrima. Greitosios pagalbos personalas užveda jų kortelę, medicininė dokumentacija, kuri iš esmės prilyginama siuntimui. Vienas personalas perduoda pacientą, pasirašo, kitas pasirašo, kad priima, procesas nenutrūksta. Dabar to proceso nebuvo“, – aiškina D. Kačiurin.
Pasak jo, ligoninė apgailestauja dėl susiklosčiusios situacijos ir patikina, kad visus pacientus ligoninė priima.
Kada kreiptis pagalbos?
Pajutus COVID-19 ligai būdingus simptomus, galima kreiptis trumpuoju pagalbos telefonu 1808. Šiuo numeriu Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) skambinti rekomenduoja tada, jei:
- pakilo aukštesnė nei 37,3 laipsnių temperatūra;
- atsirado kosulys;
- atsirado dusulys;
- pajautėte slogą;
- kaulų laužymą.
Įvertinęs ligos simptomus karštosios linijos konsultantas pagal specialų algoritmą įvertins situaciją ir jeigu matys poreikį ištirti dėl koronaviruso, užregistruos į tyrimui.