Po metus trukusios rekonstrukcijos tiltu per Dubysą Ariogaloje vėl juda transportas. Statybos darbai ten baigti keliais mėnesiais anksčiau, tad kelionės tarp Ariogalos ir Raseinių gyventojams trumpėja ir, žinoma, pinga.
Bet džiugesį dėl naujo tilto temdo ūkininkų nepasitenkinimas dėl šalia įrengtos žiedinės sankryžos. Šie projektuotojus net pasitinka patiekdami sarkastiškas vaišes – rūkytą kiaulės pusgalvį.
„Projektuotojas toks, ko gero, projektavo su pusgalve, tai mes norim ją suvalgyt, kad kituose tiltuose nereikėtų taisyt“, – sakė ūkininkas Valdas Morkus.
Bijo likti be padangų
Ūkininkai keikia paliktus per aštrius bortus ir sako, kad traktoriai liks be padangų.
„Vienas niuansas, kad mums ratų nepjautų. Per aštrūs, reikia, kad būtų nuožulnūs, kad ant jų būtų galima užvažiuoti. Kas tinka miestui, netinka kaimui“, – kalbėjo verslininkas Aurimas Gelžinis.
Dalis technikos, kad išlaviruotų žiede, priversta judėti vėžlio žingsniu.
„Kas liečia ūkininkus, sunkiąją techniką, tai iš vienos pusės palengvės, iš kitos pablogės, nes prasidės ženklų nuvartymai, sakys, ūkininkai vandalai, varto, patys lipa ant bordiūrų. Gadins, o nuostolių padengt nenorės“, – sakė ūkininkas Julius Stumbra.
Ūkininkai viliasi, kad bortelių kraštus darbininkai nugludins. O štai bendrovės „Via Lietuva“ vadovai sako, kad dėl to dar tarsis su specialistais.
„Žemės ūkio technika nėra vyraujanti sraute, o infrastruktūra statoma visiems, tai vertinsime situaciją su projektuotojais, rangovais, bet sprendimų neturime“, – sakė bendrovės vadovas Martynas Gedaminskas.
Žada atsiradus reikalui tobulinti
Šio tilto Ariogaloje statybos atsiėjo apie 8 milijonus eurų.
„Pagal mūsų patirtį ir ekspertiškumą, galime pasakyti, kad suprojektuota laikantis visų standartų ir visų reikalavimų. Mes laimėjom konkursą, kuriame buvo, ką turime atlikti. Jei gausim užsakymą, kad reikia atlikti papildomus – taip ir atliksim“, – teigė Kauno tiltų“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius.
Anot Raseinių mero Arvydo Nekrošiaus, ši transporto arterija labai svarbi ir turi būti patogi visiems.
„Teisės akto reikalavimas neiškaltas akmeny. Matome, kad kaimiškoje vietovėje reikia žiedo platesnio, tai ir tobulinam“, – sakė meras.
Šiuo metu Lietuvoje tvarkoma 13 tiltų, kurių dauguma kritinės būklės. Deja, situacija blogėja kasdien – skaičiuojama, kad šalyje yra net 172 blogos būklės tiltai. Prieš porą metų Kėdainiuose tilto sija lūžo prieš pat prezidento vizitą.
Norint sutvarkyti valstybinės reikšmės keliuose esančius pavojingiausius tiltus ir viadukus, reikia 470 milijonų eurų. O kad visi šalies tiltai būtų padorios būklės, neužtektų ir milijardo. Tokios finansinės injekcijos šalies biudžete surasti neįmanoma, situaciją esą pagerins steigiamas Kelių fondas.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:





























































































































































































































