Artimieji išvydę nuo Covid-19 mirusį velionį buvo sukrėsti: po mirties nepašalino net intubacinių vamzdelių Ligoninė: viskas pagal rekomendacijas

Prieš kelias savaites dėl Covid-19 artimojo netekęs vyras lieja apmaudą dėl ligoninės ir laidojimų namų elgesio – atvykus atpažinti kūną velioniui nebuvo pašalinti medicininiai prietaisai, o norint jį pamatyti paskutinį kartą teko pakloti nemažą sumą. Pasak laidojimo paslaugas teikiančio centro direktoriaus, covidinių pacientų atpažinimo procedūra yra komplikuota, o kūne palikti vamzdeliai galėjo būti paprasčiausia žmogiška klaida.

Tv3.lt redakciją pasiekė skaitytojo laiškas, kuriame vyras išreiškia nusivylimą tuo, kaip po mirties buvo elgtasi su artimuoju.

Vyro teigimu, atvykus į Santaros klinikas pasiimti mirties liudijimo, artimieji buvo nukreipti į įmonės „Laidojimo paslaugų centras“ morgą, kuriame turėjo atpažinti velionio kūną. Tai, ką pamatė nuvykę į laidojimo namus, artimuosius sukrėtė.

„Atvėrus maišą, kuriame gulėjo velionis, neturiu žodžių išreikšti tai, ką pamatėme, kadangi tokios nepagarbos tiek mirusiam, tiek artimiesiems nesame patyrę. Žmogus gulėjo su visais intubaciniais vamzdeliais. Kaip mirė, taip ir įdėjo į maišus. Taip, aš suprantu, kad šiuo metu visiems įtemptas laikas, bet ar tikrai negalima atrasti laiko ir pašalinti visą tai iš žmogaus kūno ir galų gale šalia padėti?

Skrodimą siūlė atlikti, tai jeigu yra galimybė skrodimą atlikti, tai, mano manymu, ir intubaciniams vamzdeliams pašalinti tokią galimybę galima atrasti“, – apie savo patirtį pasakoja tv3.lt skaitytojas.

Tačiau tai dar ne viskas – pasak vyro, nemaloniai nuteikė ir tai, jog norint pamatyti mirusį artimąjį teko sumokėti po 60 eurų už apsauginius kostiumus. Be jų į morgą artimieji nebūtų buvę įleisti.

„Kuomet mes su apsauginiais kostiumais stovėjome prie velionio, vienas iš darbuotojų užėjo į morgą be jokio apsauginio kostiumo.

Iškart iškilo klausimas, kodėl mes turėjome saugotis, o darbuotojas, ne? Ar čia tiesiog pinigų plovimas, kadangi žmogus veriamas širdgėlos daug ką atiduos, kad tik paskutinį kartą galėtų išvysti mylimą žmogų?“, – klausia vyras.

REKLAMA

Skaitytojas sako, kad šiuo laišku nori atkreipti dėmesį į klausimus keliančias praktikas ir kartais žmogiškumo stokojantį elgesį:

„Kadangi mirties liudijime buvo įrašytas ir Covid-19, deramai atsisveikinti su mirusiuoju neturėjome galimybės.

Nesvarbu, kuo tu dirbi, niekada negali žinoti, kas tavęs laukia. Todėl linkime visiems išlaikyti tą žmogiškumą, atrasti laiko galbūt tiems nereikšmingiems darbams, pavyzdžiui, pašalinimui intubacinių vamzdelių. Kitiems tas darbas gali būti be galo svarbus ir reikšmingas“.

Atpažinti kūną galima ir su savo asmens apsaugos priemonėmis

Santaros klinikos yra pasirašiusios mirusiųjų pervežimo ir saugojimo paslaugų sutartį su įmone „Laidojimo paslaugų centras“. Jos direktorius Arūnas Žilionis sako, jog standartinė procedūra yra ganėtinai paprasta: klinikos informuoja apie mirusįjį, jis yra atvežamas į vieną iš įmonės morgų, o tuomet laukiama artimųjų, kurie atvyktų kūną atpažinti.

A. Žilionio teigimu, covidinių pacientų atpažinimas po mirties yra kiek komplikuotas dėl didelės rizikos užsikrėsti. Dėl šios priežasties, tai daryti pasirenka ne visi artimieji.

„Mes leidžiame tai daryti tik su asmens apsaugos priemonėmis, viskas yra reglamentuota Vyriausybės nutarimuose. Žmogus atėjęs, apsirengęs visas asmens apsaugos priemones, jis gali pats atidaryti lavonmaišį ir atpažinti mirusį.

Mūsų darbuotojai stebi per atstumą, o žmonės yra instruktuojami kaip, kad patys atsidarytų savo rizika.

Nėra taip, kad kiekvieną kartą žmonės tą daro. Jie irgi saugosi, dažnai būna, kad tų velionių neatpažįsta. Tuomet perima kitos laidojimo įmonės, vežame į kremavimą arba šarvoti, laidoti“, – pasakoja laidojimo paslaugas teikiančio centro direktorius.

Jis patvirtina, kad centras norintiesiems gali suteikti minėtas asmens apsaugos priemones už 60 eurų, tačiau, pasak jų, tai nėra privalomas pirkinys.

REKLAMA

„Mes tikrai neverčiame šito pirkti, klientai gali atsinešti ir savo asmens apsaugos priemones. Bet jeigu jiems patogiau, jie gali įsigyti mūsų. Dėl kainos nebuvo nė vieno, kuris atsisakytų atpažinti“, – tv3.lt dėsto A. Žilionis.

Medicininių prietaisų pašalinimas yra ligoninės atsakomybė

A. Žilionis taip pat pripažįsta, kad kartais pasitaiko atvejų, kuomet medicininiai prietaisai būna paliekami mirusiojo kūne, tačiau tai tikrai nėra dažna praktika. Už jų pašalinimą esą yra atsakinga ligoninė.

„Reikėtų atkreipti dėmesį, kad kai miršta velionis, apie porą valandų jis dar būna ligoninėje. Per tą laiką medicininis personalas aptvarko velionį, pašalina visus medicininius įrenginius, tai yra ligoninės atsakomybė.

Intubaciniai vamzdeliai, kiek žinau, yra plataus diametro, tai greičiausiai tokio atvejo negalėjo būti. Bet, aišku, dėl žmogiškos klaidos kartais gali pasitaikyti, kad lieka koks nors kateteris.

Kadangi mes teikiame tik pervežimo ir pasaugojimo paslaugą, velionį laikome tokį, koks yra paimamas iš ligoninės. Jeigu yra užsakomos paslaugos pas mus, tuomet mūsų sanitarai ruošia ir tvarko kūną, pašalina, jeigu netyčia yra likusių kažkokių daiktų, rūbų ir panašiai", – sako A. Žilionis.

Santaros klinikos: viskas buvo daroma remiantis rekomendacijomis

Santaros klinikų direktoriaus medicinai pavaduotoja slaugai Jurga Šuminienė tv3.lt sako, jog dėl situacijos apgailestauja, tačiau viskas buvo daroma remiantis rekomendacijomis:

„Užjaučiame dėl artimojo netekties ir nuoširdžiai apgailestaujame, kad tai sukėlė papildomų neigiamų emocijų. Minimo padalinio darbuotojai rėmėsi anksčiau parengtomis kompetentingų institucijų rekomendacijomis dėl ypač pavojingų užkrečiamosiomis ligomis sirgusių pacientų palaikų tvarkymo palikti visus kūne esančius kateterius, zondus, intubacinius vamzdelius ir taip toliau“.

„Laidojimo paslaugų centro“ direktorius teigia jog bendrai šiuo metu yra pastebimas itin ženklus mirčių šuolis, tačiau centro paslaugų greičiui ir kokybei tai įtakos įprastai neturi.

REKLAMA

„Stengiamės atlikti viską kokybiškai. Bet, aišku, ir mūsų personalas yra žmonės, nuovargis kartais būna, stresinės situacijos. Bet su kiekvienu velioniu stengiamės atlikti paslaugas taip, kaip turėtų būti, nes išlydime visgi į paskutinę kelionę, suprantame, kad tai yra jautri paslauga“, – aiškina centro direktorius A. Žilionis.

Susidūrėte su panašia problema? Papasakokite mums, konfidencialumą garantuojame.


Rašyti komentarą...
R
Regina
2021-01-27 18:15:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
Žiauru tai skaityti ir girdėti
Atsakyti
-1

B
Birutė
2021-01-27 18:49:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
Nesistebėkite! Ne pagarba mirusiam žmogui rodoma ne tik Covid pandemijos akivaizdoje. Kauno klinikose irgi baisiai, nepagarbiai elgiasi su mirusiais. Tai teko patirti ir įsitikinti, prieš keletą metų mirus vyro broliui.. Visur vyrauja "pakišų " reletavimas, žinoma netiesiogiai.
Atsakyti
-4

a
as
2021-01-27 18:51:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
kada bus mokesciai nuo visu pajamu ? atsibodo tie turciai tegul 50% nuo visu pinigu sumoka
Atsakyti
-5

SKAITYTI KOMENTARUS (15)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų