Gamtinių dujų privalumai
Gamtinės dujos gali būti vienas geriausių pasirinkimų, nes išmetamųjų kenksmingų medžiagų bei kietųjų dalelių kiekis sumažėja dešimčia procentų, o į aplinką patenkančių šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis yra 20 procentų mažesnis.
Lyginant su dyzelinu, gamtinės dujos 90 proc. mažiau teršia aplinką dūmais, pelenais ir sieros dvideginiu, 50 proc. mažiau – anglies monoksidu, ir 20 proc. mažiau – azoto oksidais ir reaguojančiais angliavandeniliais.
Alternatyvaus kuro technologijas plėtojančios įmonės direktorius Vidas Korsakas teigia, kad suslėgtos gamtinės dujos gali būti puikiu pasirinkimu ir kainos atžvilgiu: „kubinis metras suslėgtų gamtinių dujų kainuoja 0,95 Euro, kai dyzelino litras pigiausiai kainuoja 1,04 Euro. Jeigu kalbėtume vien apie kainą, kurią moka viešojo transporto įmonės, eksploatuojančios autobusus keleiviams pervežti miesto maršrutais, kainų skirtumas yra dar didesnis, nes tokiu atveju vežėjams yra taikoma akcizo lengvata 0,27 Euro, tad kuras tampa mažiausiai trečdaliu pigesnis.“
Vilniečiai turėjo galimybę išbandyti naują dujinį autobusą
Neseniai naujienų portalus pasiekė žinia, kad sostinėje netrukus pasirodysiantį „IVECO Urbanway“ dujinį autobusą, kurį galės išbandyti „Vilniaus viešasis transportas“ bendrovė. Keleiviai šiuo autobusu galėjo važiuoti šių metų gegužės 16-20 dienomis. Nors iš pradžių buvo manyta, kad šiuo autobusu nebus vežami keleiviai, nes gana sudėtinga per trumpą laiką sumontuoti elektroninio bilieto sistemą, tačiau tai pavyko įgyvendinti laiku, ir keleiviai galėjo kelias dienas galėjo važinėti šiuo autobusu 22-uoju maršrutu.
Gamtinės dujos pasirenkamos vis dažniau
Gamtinėmis dujomis varomų transporto priemonių vis daugėja, nes šios alternatyvios technologijos infrastruktūra yra gana gerai išvystyta. Pastaraisiais metais gamtinės dujos vis dažniau yra naudojamos ir Lietuvoje: „Šiandien mūsų šalyje važinėja daugiau nei pusantro šimto naujų (iki 3 metų amžiaus) suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų (SGD) autobusų, o bendrai Lietuvoje naudojama beveik 250 SGD autobusų. Per paskutinius metus SGD autobusų naudojimo geografija Lietuvoje smarkiai išsiplėtė – atsidarė dar 5 naujos kompresorinės stotys. Šiai dienai Lietuvoje veikia jau 9 didelio galingumo SGD kompresorinės ir keletas (mažiausiai – 4) mažo galingumo kompresorinės. Deja, dėl specifinių priežasčių kol kas tik 3 kompresorinės stotys yra atviros visuomenei – privatūs naudotojai gali pildytis Klaipėdoje, Šiauliuose ir Vilniuje“, – teigia Vidas Korsakas.
Pasinaudojus įvairiomis ES ekologijos skatinimo programomis (pavyzdžiui, specialiąja Klimato kaitos programa „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones“), pažangūs Lietuvos autobusų parkai atsinaujino transporto priemones. Nemažai daliai jų tai buvo pirmosios naujos transporto priemonės, įsigytos per pastaruosius 20 metų. Dauguma automobilių gamintojų pripažįsta, kad gamtinės dujos yra geriausia kuro alternatyva šiai dienai bei artimiausiems metams ar net dešimtmečiams, kol bus tinkamai ištobulintos elektromobilių ir (arba ) vandeniliu varomų transporto priemonių technologijos.
Pažangiose Europos valstybės: Vokietijoje, Italijoje, Čekijoje bei Skandinavų šalyse kasmet ženkliai daugėja suslėgtas gamtines dujas naudojančių transporto priemonių, nes ekonominė ir ekologinė nauda yra akivaizdi: klimato tarša tampa kur kas mažesnė, o šios dujos kainuoja pigiau nei įprastas kuras.