• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naują alkoholio reklamos transliavimo tvarką kuriantys parlamentarai atsidūrė aklavietėje.

Seimo valdybos sudarytoje Alkoholio kontrolės įstatymo pataisų rengimo darbo grupėje dirbantys ir skirtingas pozicijas dėl alkoholio reklamos transliavimo palaikantys 6 parlamentarai ketvirtadienį taip pat nesusitarė nė dėl vieno iš trijų galimų pataisų variantų.

REKLAMA
REKLAMA

Todėl jie ir Ekonomikos komiteto narės Birutės Vėsaitės pasiūlytas ketvirtas variantas bus pateikti visiems darbo grupės nariams, kurie po Velykų rinksis į du posėdžius ir balsuos dėl konkrečių nuostatų arba nuspręs Seimui atiduoti svarstyti kelis variantus.

REKLAMA

Alkoholio reklamos draudimų šalininkai baiminasi, kad balsuojant laimės tos pataisos, kurias palaiko alkoholio gamintojai ir prekybininkai, nes jų atstovų darbo grupėje daugiau.

Seimo valdybos sudaryta maždaug 30 asmenų darbo grupė analizuoja ne tik silpno alkoholio reklamos transliavimo, bet kitas alkoholio rinkos aspektus reglamentuosiančias pataisas ir iki balandžio 1-osios turi pateikti savo pasiūlymus.

REKLAMA
REKLAMA

Vienu variantu siūloma palikti stipraus alkoholio reklamos transliavimo nuo 6 val. iki 23 val. draudimą, tačiau jo netaikyti iki 13 proc. stiprumo natūralios fermentacijos alkoholinius gėrimams, juos gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams ir prekių ženklams.

Reklama siūloma nelaikyti viešosios informacijos, kuri būtų transliuojamų audiovizualinių kūrinių, televizijos ir radijo laidų turinyje, kai už šios informacijos skleidimą nebūtų apmokėta ar kitaip atlyginta ir ji neturėtų alkoholio reklamos tikslų.

Kitame variante numatoma, kad nuo 6 val. iki 23 val. alkoholio reklama būtų draudžiama, tačiau išimtis būtų taikoma alui iki 5,5 proc. stiprumo ir kitiems natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršytų 13 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Transliuotojus siūloma įpareigoti sukurti ir nuo 18 val. iki 23 val. transliuoti reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo žalą.

Trečiame variante siūloma taip pat drausti alkoholio reklamos rodymą nuo 6 val. iki 23 val., bet leisti transliuoti natūralios fermentacijos ir ne stipresnių kaip 13 proc. alkoholinių gėrimų, reklamą sporto renginių transliacijų metu.

REKLAMA

Ketvirtuoju variantu taip pat siūloma nuo 6 val. iki 23 val. drausti alkoholio reklamą, tačiau ją leisti per tiesiogiai ir retransliuojamas programas. Šis draudimas nebūtų taikomas natūralios fermentacijos ne stipresniems kaip 13 proc. alkoholiniams gėrimams, jų gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams ir prekių ženklams, pateiktiems sporto, koncertų, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo, kitų masinių renginių vietose ir matomiems šių renginių transliacijų ir retransliacijų metu.

REKLAMA

Beveik visais atvejais siūloma silpno alkoholio reklamos transliavimą leisti iki 2012 metų, o vėliau alkoholio reklama būtų draudžiama visuose visuomenės informavimo priemonėse, taip pat nebūtų leidžiama išorinė alkoholio reklama.

Liberalsąjūdietis Eligijus Masiulis, anksčiau siūlęs pratęsti darbo grupės veiklą, ketvirtadienį BNS sakė, kad sprendimą reikia priimti kuo greičiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Seimo nariai vis tiek pateiks daug naujų pataisų, Seimas jas vis tiek turės svarstyti, geriausias variantas - apsispręsti posėdžių salėje“, - sakė E.Masiulis.

Nuo šių metų sausio visų alkoholinių gėrimų reklama per televiziją draudžiama nuo 6 val. iki 23 val.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų TV3 ir LRT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų