Viena parkavimo vieta galės būti įrengta keturiems butams. Sostinės gyventojai tokią tvarką sunkiai įsivaizduoja, o kai kurie politikai įžvelgia nekilnojamo turto vystytojų protekcionavimą.
Šis kiemas pačiame sostinės centre prie Vokiečių g. yra puikus pavyzdys to, kad parkavimo vietų miestų centruose niekada nebus per daug. Žmonės čia automobilius stato labai įvairiai. Kartais ten, kur jiems priklauso, kartais pusiau ant vejos.
Pasak vietos gyventojų, automobiliai kartais įvažiuoja į žaidimų zoną ant žolės, tarp medžių yra paliekami. Žmonės priversti mašinas statyti ir štai taip. Čia jau taip laisvai nepasivaikščiosi. O už tokį statymą gauna baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus.
O juk neretai mieste pritrūksta ir mokamų parkavimosi vietų. Bet netrukus ir centre gyvenantiems, ir čia atvažiuojantiems situacija dar pablogės. Paskutinę savaitę dirbančio Kęstučio Trečioko Aplinkos ministerija nusprendė perpus sumažinti miesto centre, senamiestyje įrengiamų parkavimo vietų normatyvus.
Žmonėms ministerijos kuriami pakeitimai atrodo nesuvokiami. Automobilių juk dėl to nesumažės. O kad būstų statytojai ims ir geranoriškai, ar susitarę su savivaldybe įrengs daugiau statymo vietų nei galima – abejojama.
Guosti vairuotojus turėtų nebent tai, kad mažindami parkavimo vietų prie naujai statomų ar renovuojamų namų miestų centruose statytojai galės gyventojams už tai suteikti kompensacijas. Pavyzdžiui, įrengti dviračių takų, dviračių saugyklų ar elektromobilių krovimo stotelių. Tik neaišku, kur sumažinus vietų tą elektromobilį reikės statyti.
Išsamiau žiūrėkite TV3 reportaže: