„Taip, Arvydui Saboniui ir jo ūgio lietuviams čia būtų tikrai per mažai vietos. Reikėtų po laivo valdymo patalpą vaikščioti susilenkus. Nelabai patogu“, - tokiais šmaikščiais žodžiais tv3.lt žurnalistą su šypsena veide pasitiko laivo kapitonas iš Estijos Indrek Leppas.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

Įspūdingo dydžio bendrovei „Tallink“ priklausančio kelto „Isabelle“ kapitonas ne tik aprodė savo darbo vietą, bet ir atsakė į tv3.lt klausimus tiek apie nematomą šios profesijos pusę, tiek apie paties apsisprendimą savo gyvenimą paskirti vandenynų platybėms.

Aistra gimė dar vaikystėje

O viskas prasidėjo dar prieš keturis dešimtmečius, kai E. Leppo tėtis „užkrėtė“ savo šešiametį sūnų aistra buriavimui. Šios aistros laivo kapitonas neatsisako net ir sulaukęs 45-erių. „Man nėra skirtumo, kokio dydžio laivą tenka valdyti. Visais atvejais jaučiuosi nuostabiai“, - užtikrino E. Leppas.

Laivo kapitono aistrą išduoda jo neįtikėtinas entuziazmas. Jis su malonumu pasakoja apie laive esančius mechanizmus, demonstruoja, kaip veikia saugumo sistemos. Nepraleidžia net filmuose matytų, bet, kaip paaiškėjo, iki šiol naudojamų popierinių jūrų žemėlapių.

REKLAMA

„Taip, šiais laikais yra elektroninės priemonės, kurios palengvina laivo valdymą ir orientavimąsi vandenyse. Bet turime ir popierinių žemėlapių, tam atvejui, jei įvyktų koks gedimas ir laive esantys prietaisai tam tikrą laiką negalėtų būti naudojami. Reikia būti pasiruošus visoms situacijoms“, - į klausiamą žurnalisto žvilgsnį akimirksniu atsakymą randa E. Leppas.

Nuo darbo iki romantikos

- Kiek metų jau dirbate laivuose?

- 1996-siais baigiau jūrų akademiją Sankt Peterburge. Tai buvo pirmas oficialus žingsnis šios profesijos link. Metai iš metų sunkiai dirbau ir kilau karjeros laiptais. Mūsų profesijoje aukščiausia pozicija yra laivo kapitono, tad ja galiu džiaugtis jau kelerius pastaruosius metus.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

- Kodėl jūs pasirinkote tapti laivo kapitonu?

- Buriavau kažkur nuo šešerių metų. Mano tėtis buvo buriuotojas. Maža to, vėlesniais metai man buriavimas tapo ne tiek pramoga, kiek sportu. Atstovavau tiek Sovietų Sąjungos, tiek Estijos buriavimo rinktinėms. Nuo mažens jūra užėmė svarbų vaidmenį mano gyvenime.

Būdamas vandenyje jaučiuosi puikiai. Esu susijęs su vandeniu, laivyba praktiškai visą savo gyvenimą. Pamenu, dar vaikystėje svajojau būtent taip (plaukiant laivu – aut. past.) apkeliauti visą pasaulį. Nors kol kas to padaryti nepavyko, bet viskas priešaky.

- Koks yra laivo kapitono darbas?

- Tai labai atsakingas darbas, kuris, nepaisant daugybės taisyklių, leidžia savo ruožtu pasijausti nepriklausomu nuo visko. Savaime suprantama, šis darbas turi labai aiškias ribas. Yra tam tikros taisyklės, kurių privaloma laikytis. Negaliu prišvartuoti laivo kažkiek kairiau ar kažkiek dešiniau. Jis turi būti prišvartuotas itin tiksliai. Tam tikrai atvejais nėra vietos improvizacijoms.

REKLAMA

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

Man patinka taisyklės ir mėgstu jų laikytis. Tai tik dar viena iš priežasčių, kodėl esu čia. Būdamas laivo kapitonu darau tai, kas man patinka labiausiai. Mūsų laive įprastai būna apie 180 įgulos narių. Kiekvienas jų turi savo konkrečias užduotis. Apima nuostabus jausmas, kai matai, kaip darniai ir entuziastingai dirba visa komanda.

- Ar daug romantikos dirbant tokį darbą?

- Romantika yra puikus dalykas. Kiekvienas, savaime suprantama, ją įsivaizduoja savaip. Dirbant laivo kapitonu tos romantikos tikrai netrūksta. Plaukiant vandenyse galima grožėtis nuostabiais vaizdais.

Kartais būna lietinga, vėjuota, kartais – saulėta. Tačiau bet kuriuo atveju atsiveria įspūdingi vaizdai. Aš būtent tame matau daugiau romantikos. Vaizduose, potyriuose būnant toli nuo kranto. Tos akimirkos paverčia tavo dieną ypatinga.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

- Koks skirtumas yra plaukiant žiemos bei vasaros metu?

- Tie skirtumai labiau susiję su specifinėmis detalėmis, su manevravimo niuansais. Bet toli gražu ne tik sezono metas lemia laivo valdymo ypatumus. Tai ir vėjo kryptis, jo greitis, kitos oro sąlygos. Iš tiesų, daugybė smulkių detalių sudaro svarbią visumą.

Tiek laivo kapitonas, tiek visa įgula yra susikoncentravusi nepriklausomai nuo oro sąlygų. Jei yra vasara, skaisčiai šviečia saulė ir nėra vėjo, tai dar nereiškia, kad galima susikelti kojas ir tiesiog mėgautis plaukimu. Visada yra budėjimo režimas, nes niekada nežinai, kada kas nutiks.

REKLAMA

- Kaip per du dešimtmečius pasikeitė laivų valdymo sistemos?

- Taip, laivų valdymo sistemos per du dešimtmečius labai pasikeitė. Bet nepamirškime, kad ir laivai tapo gerokai didesni. Pokyčiai vyksta visose srityse, taip pat ir laivyboje, kur yra pritaikomos pačios moderniausios technologijos. Viskas keičiasi žingsnis po žingsnio. Nepamirškime, kad laivai tapo patogesni ne tik įgulai, bet ir keleiviams. Tobulėjama visose srityse.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

Gyvenimas vandenynų platybėse: laivo kapitonas atskleidė savo profesijos užkulisius Audriaus Bareišio nuotr.

- Kokiu greičiu gali plaukti šis keltas?

- Kai dirba visi varikliai, jis gali išvystyti 20 jūros mazgų (apie 37 km/val.) greitį. Bet įprastai plaukiama 17 jūros mazgų greičiu (31,5 km/val.).

- Kai kurie žmonės bijo plaukti vandeniu, nes serga taip vadinama jūros liga. Ką apie tai galėtumėte pasakyti?

- Daug kas priklauso nuo žmogaus organizmo, individualių jo savybių. Galiu pasakyti, kad kuo didesnis laivas, tuo mažiau jaučiasi bangavimas, laivo siūbavimas. Laivuose įdiegtos stabilizavimo sistemos taip pat yra labai naudingos. Tad šiais laikais, žmonėms kyla vis mažiau problemų dėl to.

- Ar turite vaikų?

- Taip, turiu.

- Gal ir juos jau pavyko sudominti jūra, buriavimu?

- Žinoma, kartu su visa šeima buriuojame. Jiems tai patinka. Bet tikrai nežinau, ar mano sūnus užaugs laivo kapitonu. Niekada nespausiu savo vaikų. Užaugę jie patys galės pasirinkti tai, kas jiems bus arčiausiai širdies.

- Jei galėtumėte sugrįžti laiku atgal, ar pasirinktumėte tą pačią profesiją?

- Taip, be abejonės. Esu laimingas dėl to, ką darau. Todėl, tikiu, kad vėl rinkčiausi tą patį.

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
Lietuvos paštas Andrius Ufartas/Fotobankas
Esminis klausimas dėl centrinių paštų Kaune ir Klaipėdoje – kas finansuos siūlomas jų pritaikymo visuomenei idėjas, kam tie pastatai atiteks, teigia Lietuvos pašto ...
Vidmantas Janulevičius (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
Lietuvos pramonininkų konfederacija išsirinko naują prezidentą. Juo tapo Vidmantas Janulevičius, pakeitęs šiame poste Robertą Dargį. Kokie iššūkiai stambiajam ir vidutiniam ...
Diana Nausėdienė (Irmantas Gelūnas/Fotobankas)
Lietuvos pirmoji ponia Diana Nausėdienė ketvirtadienį  su Vokietijos prezidento sutuoktine Elke Budenbender aptarė COVID-19 pandemijos patirtis bei iššūkius. Ponios ...
Policija (nuotr. stop kadras)
Po atokvėpio, kai tris dienas fiksuota vos po vieną naują COVID-19 atvejį, specialistai tikėjosi sulaukti dienos, kai naujai užsikrėtusiųjų išvis nebus. Visgi sulaukė ...
Vilniuje žuvo į lifto šachtą įkritęs žmogus (nuotr. Bronius Jablonskas/TV3)
Ketvirtadienį sostinėje įvyko tragedija, kurios metu žuvo žmogus. Tikinama, kad jis įkrito į lifto šachtą. Bendrojo pagalbos centro budintys darbuotojai naujienų portalui ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų