Pedagogai ruošiasi naujai reformai: būgštauja, kad darbo neteks tūkstančiai

Mokytojų noras užsitikrinti stabilų atlyginimą artėja prie finišo tiesiosios. Profsąjungų atstovai kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) prie derybų stalo gludina mokytojų etatinio apmokėjimo tvarką. Tačiau profsąjungos turi savų nuogąstavimų. Mokytojai bijo, kad įgyvendinus ministerijos siūlomą modelį darbo neteks tūkstančiai.

Mokytojų piketas (nuotr. Fotodiena.lt)

Ministerija planuoja, kad atlyginimai mokytojams būtų skaičiuojami ne tik už pamokų krūvį, bet už visas darbo valandas, todėl atlygis už darbą būtų socialiai teisingesnis ir nesvyruotų, priklausomai nuo pamokų skaičiaus. Tikimasi, kad nauja tvarka padėtų pritraukti į mokyklas jaunų specialistų.

Anot ŠMM, preliminariai sutarta dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio nuostatų: pedagogo etatą sudarytų 36 valandos – kontaktinės ir nekontaktinės. Etatas galės būti dalijamas. Taip pat galėtų būti numatyta kintamoji atlyginimo dalis už gerą darbą. Atlyginimo dydį lems ir darbo stažas.

Baiminasi neapmokamo darbo

Derybos dėl to, kaip galėtų atrodyti naujasis mokytojų apmokėjimas, dar nėra baigtos. Vienas iš tokių pasitarimų vyko antradienį. Po jo Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Jurgelevičius atviravo, kad ministerijos ir profsąjungų atstovai ir toliau ginčijosi, kaip keisis mokytojų skaičius.

REKLAMA

„Mes labai nuogąstaujame, kad teks atleisti ženklią dalį mokytojų, skaičiuojame – apie 4 tūkst. Bet mums pasakė naujieną, kad yra tobulinama tvarka, numatanti pensinio amžiaus žmones išleisti iš mokyklos, nes mokyklose yra ženkli dalis mokytojų, sulaukusių pensinio amžiaus, ir jie norėtų išeiti, bet dėl mokytojų stokos negali išleisti jų“, - tv3.lt sakė A. Jurgelevičius.

Audrius Jurgelevičius  (nuotr. Fotodiena.lt)

Pasak A. Jurgelevičiaus, jei pensinio amžiaus sulaukusiems mokytojams būtų leidžiama pasitraukti į pensiją, mokytojų per metus sumažėtų bent 2,5 tūkst.

Kita pedagogų baimė – neapmokamas darbas. Šiuo metu numatoma, kad per metus pedagogai dirbtų 1512 valandų: pusė jų kontaktinės, pusė – ne.

„Tikrai nuogąstavimas yra, kad tos kontaktinės valandos bus sukištos tiktai į ugdymo procesą. O realiai kartais vyksta užsiėmimai su mokiniais, būreliai, konsultacijos, pasiruošimas egzaminams ir kiti darbai vyksta ne ugdymo proceso metu – per moksleivių atostogas, pasibaigus atostogoms. Tai va čia yra baimė, kad šitie darbai vis tiek vyks, bet gali būti jie nemokami“, - sakė A. Jurgelevičius.

Įžvelgia ir gerų permainų

Nepaisant nuogąstavimų, A. Jurgelevičius taip pat teigė, kad ŠMM inicijuos pakeitimus, kurie leis nebesibaiminti dėl sparčiai regionuose mažėjančių pedagogų.

„ŠMM turi planų keisti kvalifikacinius reikalavimus mokytojams, kad dabar baigęs istoriją gali dėstyti tik istoriją, baigęs biologiją – tik biologiją. Todėl atsiranda problema, kad, jeigu mažai pamokų dalyko, fiziškai nesusidaro krūvis.

Tai jie turi dokumentus, kuriuos pristatys, kad mokytojai galėtų dėstyti giminingus dalykus. Nežinau, ką jie vadina giminingais dalykais, bet principas aiškus. Jeigu taip bus padaryta, sumažės baimė, kad mažose mokyklose fiziškai nebus galima sudaryti praktiškai nė vieno pilno etato“, - sakė pašnekovas.

Nors A. Jurgelevičius konstatuoja, kad derybų procesas „nepajudėjo į priekį“, bet nesutarimų, anot jo, nepadaugėjo. Jei nebus masinio žmonių atleidimo ir pavojaus, kad atsiras per daug etatų, A. Jurgelevičius prognozuoja, kad švietimo profsąjungų atstovai pritars šiuo metu svarstomam modeliui.

Atsakyti negali

Portalui tv3.lt susisiekus su ŠMM ir paprašius paaiškinti, ar tikrai naujasis pedagogų apmokėjimo modelis gali lemti tūkstančių pedagogų atleidimą, ministerija informavo, kad į tai kol kas neįmanoma atsakyti.

„Į šį klausimą kol kas neįmanoma atsakyti, nes tai nepriklauso nuo Švietimo ir mokslo ministerijos – ne ji priima ar atleidžia mokytojus. Jeigu siūlytume etatus formuoti taip, kaip numatyta naujame modelyje, tai mokytojų skaičius galimai liktų nepakitęs“, - rašoma atsakyme tv3.lt

Kadangi derybos dėl modelio vis dar vyksta, ministerija plačiau jo pakomentuoti negali, tik teigė, kad „darbo grupė, dirbusi etatinio mokytojų užmokesčio klausimais, iš esmės sutarė dėl esminių modelio principų“.


Rašyti komentarą...
B
Būsimas mokytojas
2018-02-21 09:53:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
Negalima lyginti mokymo kokybės, kai mokytojas dirba beveik su 30 vaikų ir kai papildomai su vienu ar dviem. Mokytojas privalo neatsilikti nuo mokymo programos. O vaikų yra visokių, vieni greičiau įsisavina žinias, kiti lėčiau. Mokytojas negali pamokos metu dirbti tik su vienu vaiku, tai yra neteisinga kitų vaikų atžvilgiu. Žinoma, jis gali gaišti savo laiką pertraukų metu ar po pamokų, tačiau tai daro tik mokytojai, kurie dirba iš pašaukimo. Repetitoriai tam ir yra skirti, kad mokytojo dėmesys būtų skirtas tik į vieną mokinį ir į jo žinių spragas. Nesuprantu tų tėvų, kurie kalba, kad mokytojas nedirba pamokų metu, jei mokiniams reikia repetitorių, toks jausmas, kad Jūs patys nesimokėte mokykloje ir nežinote kaip kas vyksta. Mokiniai patys apsileidžia pamokų metu, nedirba, neklauso, o galiausiai tėvams pasako, kad čia mokytojas blogas ir parašė blogą pažymį. Tėvai, keiskite savo požiūrį į mokytojus, nes greitai gali išvis nebelikti tų, kurie mokys Jūsų vaikus.
Atsakyti
-1

M
Mokytoja
2018-02-21 01:35:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
Aldonai
kvailiau nusišnekėti negalėjote, p. Aldona. Mokytojai Lietuvoje vos išgyvena, kai viskas taip brangu. Toks sunkus ir daug psichologinių jėgų atimantis mokytojo darbas nuvertintas ir perpus mažiau apmokomas nei statybininkų. GĖDA valstybei.
Atsakyti
-5

N
Nu jo
2018-02-21 07:57:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
Yra mokytoju, kuriuos su pagaliu vyciau lauk. Yra tokiu, kuriems jauti dideli dekinguma uz tai, ka jie daro. Zmoniu nuomone priklauso nuo to, su kokiais mokytojais jie saugiau yra susidure. Vieno mano vaiko mokytojai kaip mokytojai, kito - kazkokiu susireiksminusiu personaliju grupele....
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (8)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų