Ar dažnai važiuojate antrąja kelių eismo juosta, kai laisva yra pirmoji? Nors vairuotojai žino, kad Kelių eismo taisyklėse sakoma, jog „vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto“,daugelis to nepaiso, nors kitus šis vairuotojų įprotis tiesiog veda iš proto.

Spūstys Vilniuje (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Spūstys Vilniuje (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Socialiniame tinkle „Facebook“ net ir ekonomistas Gitanas Nausėda neišlaikęs liejo pyktį ant tokių vairuotojų:

„Nesuprantu, kas vyksta galvoje medituojančių,40-45 km/h greičiu riedančių ir tvirtai nusprendusių laikytis tik antrosios juostos vairuotojų galvose? Tai – tikrai ne seksizmo apraiška, kadangi tarp tokių yra tiek mano lyties brolių, tiek ir gražiosios žmonijos pusės atstovių. Jeigu kažkas ima alsuoti savo priekiniu bamperiu į tavo bagažinę, moralinis imperatyvas pasitraukti į pirmąją juostą gimsta net ne tiek iš artimo meilės, kiek dėl akmenuko bate jausmo. Vienas iš dviejų – arba medituojantieji kelyje pasižymi itin stabilia nervų sistema, arba užpakalinio ir šoninio vaizdo veidrodėliai vairuojant jiems netrukdo“ – kalba G. Nausėda.

REKLAMA

Labiausiai erzinantis dalykas

Jam visiškai pritaria ir tv3.lt kalbintas vilnietis Aurimas: jo kelyje niekas taip nesuerzina, kaip lėtai antrąja eile važiuojantys automobiliai.

„Jie važiuoja lėčiau už tuos, kurie važiuoja pirma eismo juosta, velkasi, nesitraukia į šoną. Tu privažiuoji, mirksi net, kad pasitrauktų, o jie vis tiek velkasi, tas ir erzina labiausiai.

Kiekvieną dieną važiuodamas iš darbo, ypač, kai man reikia pakilti į Jeruzalės kalną, matau visus besivelkančius antra eile, ir niekas nesitraukia. Netgi būna taip, kad aš, persirikiavęs į pirmą juostą, visada juos aplenkiu. Tai kiekvieną dieną vyksta, ir tai labai erzina“, – sako vyras.

Jo nuomone, „antraeilininkai“ taip elgiasi iš baimės:

„Manau, kad jie bijo, kad prisivys tą lėtą vairuotoją, kuris važiuoja gana lėtai pirmąja juosta, tai iš karto važiuoja antrąja juosta, kad nesimėtytų kelyje, tačiau jie važiuoja lėčiau nei visas srautas ir viską stabdo“, – sako Aurimas.

Būdinga tik Lietuvai

Automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Egidijus Skrodenis tv3.lt patvirtino, kad vadinamieji „antraeilininkai“ yra didelė Lietuvos kelių problema, nebūdinga kitoms Europos šalims.

„Tikrai pačiam teko ir Vokietijos, ir kitų šalių keliais pavažiuoti, ir niekur nemačiau tokio sindromo kaip važiavimas antra juosta, ypač, kai yra laisva pirma juosta. Viso srauto greitis dažniausiai būna vienodas, tad aš nesuprantu, kodėl reikia važiuoti ta antrąja juosta. Paskutinius kelis mėnesius pats vairuodamas darau eksperimentą, ar tikrai įmanoma visada važiuoti pirmąja juosta, kai ji laisva, ir tai tikrai įmanoma. Tai tikrai visur gali važiuoti ir nėra problemų: antrąja juosta aplenkei automobilį ir toliau važiuoji pirmąja juosta“, – sakė E. Skrodenis.

REKLAMA

Pašnekovas pažymi, kad priežasčių nevažiuoti pirmąja juostą galima rasti įvairiau: patogiau, saugiau, gali prireikti suktis į kairę, antrosios eismo juostos danga gali būti geresnė, tačiau didžiausia problema, jo nuomone, yra įsitikinimuose, kad antrąja juosta važiuoti reikia.

Nepagarba kitiems

„Taip pat tai įvertinčiau kaip nepagarbą kitiems vairuotojams. Aišku, antrąja eile 50 km/h važiuojantys vairuotojai sako nieko nepažeidžiantys, važiuojantys pagal taisykles, tačiau taisyklėse taip pat parašyta, kad reikėtų važiuoti pirma eismo juosta. Ne vairuotojai turėtų teisti ir bausti tuos, kurie važiuoja greičiau“, – sako E. Skrodenis.

Specialistas pažymėjo, kad pažaboti „antraeilininkus“ bandoma informaciniais stendais kelyje, primenančiais važiuoti dešiniąja kelio puse, taip pat keliant diskusiją viešojoje erdvėje.

„Mes buvome Vilniaus – kaunas kelyje informaciniuose stenduose pridėję žinutę, kad vairuotojai laikytųsi dešinės eismo juostos, tad tokių priminimų kelyje reikėtų daugiau. Taip pat turėtume viešai apie tai šnekėti, daryti socialinę reklamą, agitaciją. Iš kitos pusės, socialiniuose tinkluose visi apie tai kalba ir smerkia, bet pokyčių aš tikrai nepastebiu. Tad pokyčiai, manau, ateis tik su žmonių sąmoningumu“, – sako E. Skrodenis.

Konkretaus draudimo nėra

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vedėjas Dainius Šalomskas tv3.lt pažymi, kad kelių eismo taisyklėse nenumatytas draudimas važiuoti antra eismo juosta, kai laisva pirma – yra tik įpareigojimas važiuoti kaip galima arčiau dešiniojo krašto.

REKLAMA

„Važiuoti antra juosta nėra draudžiama, bet tokį principą – važiuoti kuo arčiau dešiniojo krašto – reikėtų taikyti. Šiuo metu už šio principo pažeidimą įstatymų leidėjas didelės atsakomybės nenumato. Na, galima taikyti tą straipsnį, kur pasakyta „kiti kelių eismo taisyklių pažeidimai“, bet konkrečiai tokios nuorodos, kad draudžiama važiuoti antra juosta, kai laisva pirma, nėra, tad atsakomybė bus tik įspėjimas ar keli eurai“, – sakė D. Šalomskas.

Jis taip pat pažymėjo, kad vairuotojus labiausiai erzina ne lėtai antra juosta važiuojantys lengvųjų automobilių vairuotojai, o vilkikų vairuotojai, kurie lenkia kitus vilkikus.

„Labiausiai vairuotojus piktina, kai vilkikas vilkiką lenkia, nes greičiai būna praktiškai vienodi, ir tada eismas stabdomas iš tikrųjų, o jeigu draudimo antra juosta važiuoti arba jį apvažinėti nėra, tenka tik kantrybę įsijungti ir laukti, kol tas vilkikas aplenks kitą arba kelių eismo taisyklėse numatyti draudimą vilkikams lenkti. Tokių kalbų jau buvo, bet kol kas veiksmų nepriimta“, – sakė pašnekovas.

D. Šalomskas nurodė, kad „antraeilininkai“ nėra pagrindinė eismo problema Lietuvoje, sukelianti avarijas – tai, pasak jo, yra tik etinis klausimas.

svetlana
2016-02-15 19:16:54
Tinkamas jep komentaras, nes yra kita tokio vairavimo medalio puse - važiuji antra juosta leistinu ar net šiek tiek didesniu greičiu, tačiau ptadeda spausti iš galo ir mirksėti vairuojantys vos ne 80 km/val, nors aiškiai yra greičio ženklas - 60 ar 70 ar 80 , tačiau nori vaoruoti greičiau
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
alda 2016-02-16 11:51:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
1. Kartais pirma eilė tokia duobėta, kad tenka kraustytis į antrą.
2. Antroje eilėje saugiau - daugiau laiko sureaguoti kai pėsčiasis šoka eiti per gatvę.
3. Tamsiu metu mažiau šešėlių, geresnis matomumas.
4. ir t.t.
Kai pirmoje eilėje bus patogiau ir saugiau, visi važiuos pirmąją eile.
T.y. skatinti rinktis pirmą eilę reikia privalumais, o ne baudomis...   ATSAKYTI
Aldute 2016-02-16 12:44:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Baudų už važiavimą antra juosta nėra, nes kelyje esančios eismo juostos ir skirtos eismui. Kol kas neteko girdėti kad sakykim antra juosta būtų skirta mersedesams, o trečia bimbalams,arba aplamai kažkas turi nuosavą juostą. Deja, privalumų pirmai juostai manau nesulauksim, reikia džiaugtis kad dar sustojimų neužstato, ir trolikams nereikia stoti antroje juostoje.  
funny guy 2016-02-17 22:21:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai tegu visi letapedziai velkasi antra juosta, o lenkia per pirma :D aisku suprantu.. matau jog visi is 3 juostu renkasi 2juosta :D mat is klevo neislipo ir pasiliko ten kur nereikia persirikiuoti kai suki i kaire uz 5km :D  
Algis 2016-02-16 03:43:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kai tokia kelių būklė būni priverstas važiuoti ir antrąja juosta...   ATSAKYTI
Hajahaha 2016-02-16 00:43:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Nusisikt man vaziuoji 60 antra juosta ir dar ant subines kai sedi tai dar prie gulincio mento vos nesustodamaz perlipu patinka kai nervuojasi :)   ATSAKYTI
Vairuotojas 2016-02-15 23:06:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Del to kad erzina apskritai vaziuojantys pvz 40 kur galima 50-60 tai pilnai sutinku, bet va kaip vaziuoji kur galima 60 pats 70 ar daugiau net... Ir kaip prisivijes is galo tave aplenkia ir dar ant stabdziu kerta, noredami parodyt kad mat trukdai vairuot... Tai va cia labiausiai pikta   ATSAKYTI
asd 2016-02-15 22:27:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
pamanykit negali muieste 90 vaziuot verkia vaziuoji antra juosta 50 kur galima 50 ir fsio    ATSAKYTI
jep>HR 2016-02-15 20:33:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Gal nuliudinsiu bet vaziuoju ne su passatu ir ne opeliu bet pakankamai nauja ir galinga VOLVO o " boba"sveria 54 kg. :) nemanau, kad labai stora. Beretes nenesioju , vairuoju atsipalaidaves bendram sraute . Esu labai linksmas ypac pralinksmina tokie kaip tu kai prisiveja su kokia tipo nauja barskancia mazda ir yra priversti paklusti leidziamo greicio nurodymams. Beje prisipazystu kad paprastai vaziuoju mazdaug 9 km greiciau nei leidziama.   ATSAKYTI
kam galima 2016-02-15 20:25:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Tokie nausėdos mano, kad tik jie gali važiuoti antra juosta. Visi kiti ne, jie turi užleist kelią. Daug matau tokių, kurie stengiasi išstumt kitus į pirmą, o paskui kilometrus patys važiuoja antra. Jiems atseit galima. Jie yra chamai.   ATSAKYTI
svetlana 2016-02-15 19:16:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tinkamas jep komentaras, nes yra kita tokio vairavimo medalio puse - važiuji antra juosta leistinu ar net šiek tiek didesniu greičiu, tačiau ptadeda spausti iš galo ir mirksėti vairuojantys vos ne 80 km/val, nors aiškiai yra greičio ženklas - 60 ar 70 ar 80 , tačiau nori vaoruoti greičiau   ATSAKYTI
Oi oi oi 2016-02-15 19:12:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Važiavau ir važiuosiu antra juosta, nes: važiuoju normaliai su srautu, man reikia pasukt į kairę, pirmoje eilėje stovi sušikti miesčionių kiemuose netelpantys kibirai, ir pirmoje jupstoje velkasi visi troleibusai/autobusai. Ir esminis dalykas! kai prilipęs prie šiknos pamirksi šviesomis- man automatiškai pakyla koja nuo gazo, ir gaunasi tik apie 45 km/h, deja lieku antroje juostoje dideliam gaidelio su PŪSTU OPELIU nusivylimui. Taigi, važiuokit toleruokit, ir patys būsit toleruojami, pradėsit strojint- pšššš.....   ATSAKYTI
jep 2016-02-15 18:49:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
labai gerai kad tie vaziuojantys antraja juosta nevirsija greicio ir labai gerai, kad stabdo tokius greicio pazeidejus. manau juos reiktu apdovanoti kaip policijos remejus . O tokie ereliai kaip nausedos tegu neprilimpa prie bamperio nes gali nesureguoti jei as sumanysiu staiga pristabdyti pries prabegancia kate .   ATSAKYTI
HR 2016-02-15 19:11:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
TAip ir matau tavo portretą:
VAžiuoja su 15 metų passatu, ant galvos baretė, snukis prilipęs prie priekinio stiklo, pirštai mėlyni nuo spaudimo į vairą, šalia storą boba ir piktas ant viso pasaulio, kad yra galinčių važiuoti su geresne mašiną  
deimantas 2016-02-15 18:07:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
vaziuoti 45km/h yra normalu nes 51km/h jau draudziama. sis strsipsnis skatina greicio virsijima ir pasisakiusieji yra aiskus pazeidejai. kuo labiau pyksta tuo labiau virsija.    ATSAKYTI
Skaityk 2016-02-15 22:24:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei perskaitytum dar kartą straipsnį, tai suprastum, jog straipsnis neskatina viršyti greičio, o skatina važiuoti kaip įmanoma arčiau dešiniojo krašto. Kitos juostos skirtos tik lenkimui.   

Top Video

Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Tarasovai atvirai prabilo apie skyrybas: negailėjo kritikos strėlių
DABAR RODOMA
Neįtikėtina Algimantės kova: dvidešimtmetė net du kartus įveikė vėžį
DABAR RODOMA
Klientas nustėro: kartu su maistu – šokiruojantis radinys lėkštėje
DABAR RODOMA
„Tesla“ automobiliu į garažą važiavusi moteris nustėro: nuostoliai nejuokingi
DABAR RODOMA
Žvėriškas Sabonio pasirodymas prieš „Timberwolves“
DABAR RODOMA
Rusijos cirko pasirodymas virto tragedija: vaikai stebėjo paklaikę
DABAR RODOMA
Praeiviai nesuprato, kas vyksta automobilyje: pamatę iš arčiau – vos patikėjo
DABAR RODOMA
Moteris nežinojo, ko imtis: jos automobilyje – nemalonus radinys
DABAR RODOMA
Žiauriai nužudytos 17-metės sesuo prabilo apie lemtingus įvykius: atskleidė neviešintų detalių
DABAR RODOMA
Kamera užfiksavo mistinį vyro dingimą: spėlioja, kas ten galėjo būti
REKLAMA
Šnipiškės (nuotr. Broniaus Jablonsko)
Ateinantys septyneri metai Lietuvai gresia gerokai apkarpytu Europos Sąjungos finansavimu. Jau anksčiau prezidentu Gitanu Nausėda susitikę ministrai pareiškė, kad Lietuva ...
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Nuo rugsėjo šalies profesinėse mokyklose bus steigiama 40 naujų etatų neformaliam mokymui, penktadienį pranešė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. „Tai kaip kursai ...
Kijevo kotletai (Nuotr. Lithuanian in the USA)
Seime sąmyšis. Po tarnybinės etikos sargų pylos ministrui Narkevičiui už neapmokėtus pietus per dalykinius susitikimus, seimūnai nebežino, ar gali gerti kavą, mineralinį ...
Asociatyvi (nuotr. Fotodiena.lt)
Penktadienio vakarą, Dainavos rajoną užliejo tamsa. Kauniečiai informuoja, jog susidūrė su nesklandumais, kai dingo elektra. „Aplinkiniai namai irgi tamsūs matau“, – sunerimęs ...
Oro uostas (nuotr. stop kadras)
Ar Kinijoje siautėjantis mirtinas koronavirusas gali pasiekti Lietuvą? Ekspertai ramina, esą kol kas didelės grėsmės nėra. Tačiau, išsigandę žaibišku greičiu augančio ligos ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų