Rugsėjo 12 d., šeštadienį, 16 val., Šiaulių miesto dienomis, Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) vyks vilniečio fotografo Tomo Vyšniausko personalinės parodos „Subjectum?“ atidarymas.
Dvidešimties nespalvotų didelio formato Europos miestų fotografijų ciklas atspindi savitą autoriaus požiūrį į monumentalius objektus, virstančius išieškotais subjektais fotografijoje. Parodos atidaryme dalyvaus autorius.
Paroda veiks iki 2009 m. spalio 3 d.
„Nieko naujo – puikus laikas žvilgtelėti aukštyn“, – taip, cituojant patį autorių, trumpai galima apibūdinti fotografo Tomo Vyšniausko parodos darbus, kuriems būdingas savitas fotografinis žvilgsnis – pamatyti tai, per ką akis žvelgiant aukštyn tik nuslysta ar nepastebi. Dvidešimt fotografijų iš 2003–2007 metų Europos miestų – dvidešimt žvilgsnių aukštyn, tikrovę ne tik pastebinčių, bet ir transformuojančių. Architektūros detalės čia įgauna statinio pavidalą, statinių sienos virsta beveik erdvėlaivių aikštelėmis, modernioji statyba – minimalistiniu peizažu.
Šiose fotografijose išgryninta forma tampa sąmoningai estetizuota erdvių santykio tarpusavyje paieška. Fotografavimo rakursas bei pavidalas – aprėmintas kvadratas – sukuria griežtų, šaltų, minimalistinių plokštumų ir linijų žaismą vaizduotės peizaže. Vaizduose ramios plieno, betono ar akmens plokštumos žaidžia briaunomis bei detalėmis, faktūros transformuojasi ir įgauna naujas prasmes. Iš pažiūros įprasti, nuobodūs, šalti objektai, užfiksuoti iš neįprasto taško, sustingsta keistų proporcijų ir formų kompozicijose, kuriose išryškėja skirtingų erdvių santykio grožis. Urbanistinė erdvė bei jos elementai, tarp jų atsiradę perspektyvos ryšiai čia virsta išgryninta fotografine kompozicija, siurrealiu peizažu. Žiūrėjimo taškas, vieta, iš kur žvelgiant įprastas objektas įgauna naują prasmę ar savo būviu suvirpina vaizduotę, yra pagrindinė autoriaus studijos sritis.
Fotografas Tomas Vyšniauskas – jaunosios menininkų kartos atstovas, 2007 metais apgynęs bakalauro laipsnį Vilniaus dailės akademijos fotografijos ir medijos meno katedroje. Jo fotografija – tai urbanistinio peizažo, abstrakčiosios architektūros, dokumentinė bei socialinio portreto studija. Dažnai ji juodai balta, rečiau – spalvota, kontrastinga, betarpiška, dažnai kritiška, bet visuomet – atvira. Fotografui būdingas išskirtinis dėmesys šviesai, nuotaikai, detalei, skirtumo, opozicijos problematikai bei analizei.
Tomo Vyšniausko fotografija – plataus spektro: nuo minimalistinės pinhole iki agresyvios reklaminės, mados fotografijos, socialinių kadrų. Menininko darbai publikuoti daugelyje pagrindinių Lietuvos dienraščių, žurnalų bei knygų, o pats autorius yra vienas iš sėkmingiausiai dirbančių reklaminės ir mados fotografijos studijos „t & v | creep fotografai“ įkūrėjų. 2005 m. BBC metų fotografo konkurse T. Vyšniauskas užėmė 8 vietą mados kategorijoje, žurnalo Pravda socialinės fotografijos konkurse „Pravda prieš smurtą“ gavo pagrindinį prizą, o 2007 m. – „Pravdos“ geriausio 2006 metų naujoko šiuolaikiniame mene titulą.