• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Roberta Burinskaitė – aktyvi visuomenininkė, šiuo metu dirbanti Lietuvos gynybos ir saugumo pramonės asociacijoje. Tačiau dar mokykloje Roberta turėjo drąsos ir iniciatyvumo atiduoti dalį savęs Mokomojo Europos Parlamento (MEP) projektui, kurį dabar žino daugelis ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio mokinių.

 Roberta Burinskaitė – aktyvi visuomenininkė, šiuo metu dirbanti Lietuvos gynybos ir saugumo pramonės asociacijoje. Tačiau dar mokykloje Roberta turėjo drąsos ir iniciatyvumo atiduoti dalį savęs Mokomojo Europos Parlamento (MEP) projektui, kurį dabar žino daugelis ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio mokinių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Roberta, kaip kilo idėja prisidėti prie Mokomojo Europos Parlamento projekto? Ar tuo metu manei, kad tai gali būti Tavo ateities darbas?

REKLAMA

MEP mano gyvenime atsirado iš jaunatviško smalsumo ir žingeidumo. Būdama aktyvia moksleive (tuo metu buvau Alytaus miesto mokinių tarybos pirmininke, Alytaus Jotvingių gimnazijos tarybos nare bei Lietuvos moksleivių sąjungos Valdybos nare), domėjausi įvairia veikla tiek vietiniu, tiek nacionaliniu bei tarptautiniu mastu. Taip mano akis 2006 m. patraukė ir tarptautinis projektas gan nuobodžiu pavadinimu (bent jau taip atrodė prieš sudalyvaujant jame) – Mokomasis Europos Parlamentas. Mokomojo Europos Parlamento projektą Lietuvoje jau 12 metų vykdo viešoji įstaiga „Europos namai“.

REKLAMA
REKLAMA

Per dvejus paskutinius mokyklos metus buvau ne tik aktyvi projekto sesijų dalyvė, bet ir naujo lygmens sesijų iniciatorė – tarpinių MEP sesijų organizavimas yra precedentas 2007 m. mano inicijuotos sesijos Alytuje. Įrodžiusi savo motyvaciją ir kompetencijas, jau studijuodama bakalaurą 2011 m. rudenį buvau pakviesta prisijungti prie „Europos namų“ komandos ir nacionaliniu lygmeniu plėsti MEP veiklą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tad jau aštuoneri metai, kaip pozityvus MEP virusas manęs neapleidžia ar aš pati nenoriu jo apleisti.

Koks yra pagrindinis MEP tikslas ir kaip jis keitėsi laikui bėgant?

Pagrindinis projekto tikslas – suteikti Lietuvos jaunimui žinių apie Europos Sąjungos institucijas, politiką, sprendimų priėmimo tvarką, Europos integracijos procesus, ugdyti jaunuolių – ne tik kaip Lietuvos, bet ir kaip ES piliečių – savimonę.

REKLAMA

Laikui bėgant šis tikslas stiprėjo ir pasiteisino. Tokią išvadą galime daryti, stebėdami, ką ir kaip veikia projekto alumnai (projekte dalyvavę asmenys).

Ką MEP suteikė Tau ir kokias ateities perspektyvas pavyko atverti Tau asmeniškai?

Jeigu reikėtų įvardyti patirtį, kurią įgijau ne būdama projekto dalyvė, o koordinuodama projektą, išskirčiau projektų vadybą (pvz., projektų rengimą, administravimą, rezultatų sklaidos užtikrinimą ir kt.), nes nevyriausybiniame sektoriuje veiklos dažniausiai finansuojamos būtent projektų konkursų principu, ne išimtis ir MEP veikla paskutiniuoju laikotarpiu.

REKLAMA

Dabar, kada pažvelgiu į praėjusius koordinavimo metus, neabejotinai galiu teigti, kad ši veikla bei Europos namų komanda (ačiū kolegei Juditai) paskatino studijuoti Europos studijų (politikos mokslų kryptis) magistro programą, kurią šį birželį sėkmingai baigiau. Taip pat ir praėję bei esami įvairūs kiti projektai ir darbai nevyriausybiniame sektoriuje perspektyvos, kurios atsivėrė ir apie kurias sužinojau pradėjusi dirbti Europos namuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ką MEP gali pasiūlyti jaunam žmogui? Ar tai gali būti įrankis lengvesniam įsidarbinimui ateityje?

Ir pati įsitikinau, kad MEP gali pasiūlyti jo dalyviams aiškią naudą, veiklą, kuri yra tikrai naudinga ir reikalinga jaunam žmogui. Turime nemažai unikalių pavyzdžių, kada MEP kaip neformalaus ugdymo metodas jaunuoliams padėjo save pažinti ir „praaugti“ savo numanomas galimybes, tad tiek jaunų žmonių atsiliepimai, tiek akivaizdus jų tobulėjimas skatina veiklą tęsti toliau.

REKLAMA

Vis dažniau susisiekiame su projekto alumniais, todėl galime drąsiai teigti, kad neformalus ugdymas (tiek MEP projektas, tiek kitos veiklos) yra puikūs įrankiai, kurie jaunam žmogui padeda ugdyti įvairias asmenines ir socialines kompetencijas, kurios jaunuoliams padeda lengviau įsidarbinti ar patiems kurti darbus. Turime puikių pavyzdžių! Pavyzdžiui, Julius Kaknevičius, kuris turi savo marketingo įmonę, arba Mantas Pocius, kuris yra vienas geriausiai apmokamų internetinio marketingo konsultantų pasaulyje.

REKLAMA

Kaip manai, kas paskatina darbdavį priimti jauną specialistą? Ko labiausiai trūksta šių dienų jaunimui?

Manau, kad vienos iš pagrindinių savybių, lemiančių jauno specialisto priėmimą į darbą – iniciatyvumas ir atsakomybės jausmas. Jeigu darbdavys pajunta ar turi galimybę įsitikinti šiomis savybėmis – neabejoju, kad jaunas specialistas taps gerbiamu komandos nariu.

Iniciatyvumo dažnam jaunam žmogui netrūksta, bet dėl antrosios savybės – to, deja, pasakyti negaliu. Tad šią savybę ir linkėčiau puoselėti kiekvienam žmogui.

Ačiū už pokalbį!

Sekite Kryptis karjerai naujienas Facebook paskyroje!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų