Šiandien prasidėjo naujojo nacionalinės reikšmės kultūros kaitos projekto, padėsiančio suvienodinti Europos ir Lietuvos aukštojo mokslo institucijų kredito suvokimą, įvadinis seminaras, pristatysiantis pirmuosius projekto rezultatus.
„Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos (ECTS) nacionalinės koncepcijos parengimas: kreditų harmonizavimas ir mokymosi pasiekimais grindžiamų studijų programų metodikos kūrimas bei diegimas“ projektas siekia užtikrinti vienodą krūvį tą patį dalyką skirtingose aukštojo mokslo įstaigose besimokantiesiems ir palengvinti studentų mokymosi rezultatų perkėlimo procesą.
Dviejų dienų seminaro metu projekto rezultatus aptars Lietuvos ir užsienio ekspertai, aukštųjų mokyklų akademinės bendruomenės atstovai. Jie bus supažindinti su kitų šalių praktika ir galimybėmis pasinaudoti jau turima patirtimi, sprendžiant iškilusias problemas, ECTS vartojimo galimybėmis įvairiose srityse, aptars studijų krypčių skirtumus ir panašumus, pirmuosius rezultatus ir artimiausius planus.
Lietuva viena paskutiniųjų Europoje pereina prie vieningos ECTS. Naujasis LR Mokslo ir studijų įstatymas taip pat atitinka Europoje pripažįstamas Bolonijos deklaracijos normas bei įvardija visiškai kitą kredito sampratą ir tuo pačiu siūlo griauti iki šiol turėtą kredito suvokimą, tačiau nepasiūlo instrumentų. Tą ir turėtų padaryti šis projektas, dar vadinamas akademinės bendruomenės tarpusavio susikalbėjimo sistema. Jis tęsis 2,5 metų ir jungs dešimties pagrindinių Lietuvos universitetų, dviejų kolegijų ir kitų aukštųjų mokyklų ekspertus – beveik 200 skirtingų sričių specialistų.