Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ko reikia mokytojams, kad jie galėtų veiksmingiau mokyti ir tapti savo srities lyderiais, būtų labiau patenkinti savo profesine veikla ir turėtų daugiau pasekėjų? Be to, kokio mokytojo reikia šiuolaikiniam mokiniui, kad atitiktų šio poreikius, siekiant sėkmingesnio mokymosi ir geresnio prisitaikymo prie sparčiai kintančios aplinkos? Šie ir kiti klausimai analizuojami projekto „Lyderių laikas 2“ išleistoje trumpoje švietimo problemos analizėje „Mokytojas lyderis – visuomenės varomoji jėga“.

REKLAMA

Mokytojų lyderystė yra reiškinys, nuo kurio tiesiogiai priklauso pačios organizacijos veiklos kokybė ir sėkmė, taip pat kiekvieno mokinio mokymosi rezultatai. Be to, turint galvoje, kad mokytojo paskirtis – ugdyti ir rengti gyvenimui jauną žmogų, neabejotina, jog nuo to, koks mokytojas yra šalia mokinio, labai priklauso visuomenės pažanga.

Būsimieji mokytojai: pagrindinis mokytojo tikslas – padėti mokiniui suprasti save ir surasti savo vietą visuomenėje

REKLAMA
REKLAMA

Kaip pažymima Lietuvos pažangos strategijoje „Lietuva 2030“, viena iš prioritetinių sričių ateinantį dvidešimtmetį – ugdyti sumanią visuomenę, suteikiant jai plačias galimybes mokytis, integruotis ir konkuruoti tarptautinėje erdvėje. Tad būsimųjų mokytojų rengimas turi atitikti kintančios visuomenės poreikius.

Apklausti Lietuvos edukologijos universiteto studentai pažymi, kad mokytojo lyderio veiklos sritis apima formalųjį ir neformalųjį ugdymą. Būsimieji mokytojai teigia, kad mokytojas lyderis turi būti pavyzdys ne tik mokiniams, bet ir mokyklos bendruomenės nariams: skatinti imtis naujovių, dalyvauti projektuose, dalytis vertinga patirtimi. Tačiau svarbiausia, studentų nuomone, yra mokytojo lyderio santykis su vaiku, užtikrinant jo saugumą ir teikiant pagalbą. Be to, mokytojas lyderis turi padėti atsiskleisti įgimtoms teigiamoms mokinių ypatybėms, polinkiams, kryptingai juos plėtoti ir ugdyti ateities lyderius.

REKLAMA
REKLAMA

Būsimųjų mokytojų nuomone, mokytojas lyderis turi pedagogo pašaukimą ir mėgsta savo darbą. Mokytojas turi mokinius išmokyti mokytis, tobulėti ir siekti užsibrėžtų tikslų. Tokio mokytojo darbo rezultatas – geresni mokinių mokymosi pasiekimai, o tai ir yra vienas iš esminių mokytojo darbo tikslų.

Šiandieninis mokytojas – besimokantis, lankstus ir kūrybingas

Išanalizavus projekto „Lyderių laikas 2“ žurnalistės kalbintų mokytojų atsakymus matyti, kad mokytojas, siekiantis tapti lyderiu, turi nuolat mokytis, kelti savo kvalifikaciją. Didelę įtaką geresniems mokinių mokymosi rezultatams turi mokytojo gebėjimas rasti naujų, įvairesnių mokymo strategijų, metodų ir taikyti juos ugdymo procese, taip pat mokytojo inovatyvumas ir kūrybingumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų