Transriebalų pavojus: staigios mirtys, širdies ligos ir diabeto rizika

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) nuomone, daugėja mokslinių įrodymų, jog transriebalų, susidariusių iš dalies hidrinant aliejų, vartojimas neigiamai veikia daugelį kardiovaskulinės (širdies kraujagyslių) rizikos faktorių ir didina koronarinės širdies ligos riziką.

PSO pataria mažinti iš riebalų gaunamą energijos kiekį, vietoj sočiųjų riebalų reikėtų vartoti nesočiuosius ir siekti nenaudoti transriebalų.

Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas pažymi, kad transriebalai (transriebalų rūgštys) yra pavojingiausi maisto riebalai. Nedideli transriebalų kiekiai natūraliai aptinkami kai kuriuose mėsos ir pieno produktuose. Vis dėlto kenksmingesni yra perdirbtuose maisto produktuose esantys dirbtiniai transriebalai. Dirbtiniai transriebalai susidaro cheminiu būdu iš dalies hidrinant augalinį aliejų. Hidrinimo proceso metu augalinis aliejus paverčiamas pusiau kietais riebalais, naudojamais margarinuose ir komerciniam maisto ruošimui. Iš dalies hidrinti augaliniai riebalai arba transriebalai yra patrauklūs maisto pramonei, kadangi jų vartojimo trukmė yra ilga, yra stabilūs gruzdinant maisto produktus, jų pusiau kieta konsistencija tinkama kepinių, saldumynų ir greitai paruošiamo maisto gamyboje.

Transriebalų vartojimas gali sukelti reikšmingą žalą sveikatai ir neturi jokių naudingų savybių. Jie didina žemo tankio lipidų (arba blogojo cholesterolio) ir mažina didelio tankio lipidų (arba gerojo cholesterolio) kiekį.

REKLAMA

Transriebalai siejami su staigiomis mirtimis nuo širdies ligų ir padidinta diabeto rizika.

Daugiausia, kaip pabrėžia Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo specialistai, dirbtinių transriebalų yra margarine, kulinariniuose riebaluose, daugumoje gruzdintų maisto produktų, daugumoje greito maisto gaminių, krekeriuose ir daugumoje parduotuvėse pirktų keptų maisto produktų ir supakuotų užkandžių. Pavyzdžiui, daug transriebalų yra glazūruotose spurgose, spragėsiuose, gruzdintose bulvytėse, gruzdintoje džiūvėsėliuose apvoliotoje vištienoje.

Vidutiniškai per dieną rekomenduojama suvartoti mažiau nei 2 gramus transriebalų.


Rašyti komentarą...
a
aureez
2012-07-30 21:46:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
mesa yra daugumos ligu, atsirandanciu ilgame vartojimo laikotarpyje- ~20metu, saltinis. Stai del ko puse pasaulio nevalgo mesos, o ir statistiskai vegetarai nugyvena 4-5 metus ilgiau, nei mesos narkomanai. Lietuvos kulinarija rodo kai ka cepelinisko- nesveika mitybos buda, kuri reikia keist nuo saknu- gamintoju
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų