REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasibaigus šventiniam laikotarpiui gali likti ne tik malonių prisiminimų, bet ir kilti sveikatos problemų, pirmiausia, su virškinimo sistema, jei per didžiąsias metų šventes buvo sau leidžiama gerokai daugiau, nei reikėtų.

Pasibaigus šventiniam laikotarpiui gali likti ne tik malonių prisiminimų, bet ir kilti sveikatos problemų, pirmiausia, su virškinimo sistema, jei per didžiąsias metų šventes buvo sau leidžiama gerokai daugiau, nei reikėtų.

REKLAMA

Kokie yra skrandžio negalavimai ir kaip jų išvengti? Kviečiame žiūrėti naujienų portalo tv3.lt laidą „Sveikatos DNR“, kurios viešnia – gydytoja gastroenterologė, docentė Goda Sadauskaitė.

Padidėjęs skrandžio rūgštingumas – dažnam pažįstamas jausmas

Vienas dažniau pasitaikančių negalavimų yra padidėjęs skrandžio rūgštingumas, tačiau jis – toli gražu ne vienintelis jausmas, galintis apkartinti kasdienybę.

Gydytoja G. Sadauskaitė sako, kad jei anksčiau skrandžio rūgštingumo atvejų padaugėdavo rudenį ir pavasarį, dabar dėl šios būklės žmonės į medikus kreipiasi visais metų laikais. O priežasčių tam – gerokai daugiau nei vien netinkama mityba.

REKLAMA
REKLAMA

Naujienų portalo tv3.lt laidoje „Sveikatos DNR“ kalbama ir apie kitus virškinimo sistemos sutrikimus, tokius kaip refliukso ligą, gastritą, atsirandančias opas ir kitas ligas ir būkles. Vis tik gydytoja sako, kad priežasčių, kodėl gali sutrikti šios itin svarbios sistemos veikla, galima ieškoti ir vertinant net tik pacientų fizinę, bet ir emocinę būklę.

REKLAMA

„Genetinė predispozicija, be abejo, yra, bet labai daug priklauso nuo to, ką žmonės valgo, kokį emocinį stresą patiria, nes virškinimo traktas yra labai glaudžiai susijęs su centrine nervų sistema“, – pastebi G. Sadauskaitė.

Nors visi žinome, kaip reikia maitintis, kad virškinimo sistema gerai veiktų, yra keletas esminių taisyklių.

Pašnekovė primena esmines taisykles: „Valgyti tik išalkus, nepersivalgyti, kad nebūtų per daug dideli tarpai tarp valgių, kad maistas būtų lengvai virškinamas, nevalgyti prieš pat einant gulti, bent 3 valandas iki poilsio meto“.

REKLAMA
REKLAMA

Vis tik gydytoja pastebi, kad nėra universalių taisyklių visiems, ir jei vieni produktai tinka jums, nebūtinai jie tiks kitiems. Pavyzdžiui, net ir kai kurie vaisiai ar daržovės gali sukelti pilvo pūtimo ar nepakankamo suvirškinimo jausmą. Pasitaiko atvejų, kai net tokie daugumai tinkamais esantys produktai kaip avižiniai dribsniai ar gerai sunokę bananai sukelia nemalonių potyrių.

Galiausiai, norintiems jaustis gerai, gydytoja pataria skirti laiko ir stebėti, kaip į vieną ar kitą produktą reaguoja jūsų organizmas, tam tikrai gali praversti ir dienoraštis – naudinga pasižymėti, ką, kada ir kiek žmogus suvalgė.

Daugiau apie tai, ką turėtume padaryti, kad mūsų virškinimo sistema būtų sveika, kviečiame sužinoti tv3.lt laidoje „Sveikatos DNR“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kviečiame žiūrėti „Sveikatos DNR“ jau dabar! „Sveikatos DNR“ žiūrėkite kiekvieną pirmadienį 19 val. naujienų portale tv3.lt ir platformoje TV3 Play. Laidą ketvirtadieniais 19 val. rasite TV3 televizijos YouTube kanale.

Laidos metu kalbėjome šiomis temomis:

00:00 Tema ir pašnekovės pristatymas.

00:25 Padidėjęs skrandžio rūgštingumas – auganti problema.

03:10 Paprastos tiesos, kurias naudinga žinoti apie virškinimo sistemą.

06:50 Dietos ir protarpinis badavimas: kokios pertraukos turėtų būti tarp valgymų.

10:40 Kaip žinoti, kad jau užtenka valgyti ir toliau – tik persivalgymas.

13:33 Refliuksas – dažnai gydytojų pastebima problema, o priežastys – įvairios, kartais gali padėti ir nervų sistemą raminantys vaistai.

19:00 Gastritas ir jo rūšys – kokių simptomų neignoruoti ir išsitirti.

23:23 Ar galima nieko nevalgius gerti kavos?  

28:00 Bendri principai, kurie tinkami daugumai: taip valgydami jausitės geria.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų