Žmogus siekė skraidyti nuo neatmenamų amžių. Deja, turime pripažinti, jog ne visi jo skrydžiai baigiasi laimingai.
Šįkart nusprendėme žvilgtelėti, su kuriomis oro linijomis skristi yra nesaugiausia. Sudarant sąrašą buvo atsižvelgta į tokius kriterijus kaip aviakatastrofų istorija, skrydžių valdymas, lakūnų parengimas ir maršrutai, kuriais šios oro linijos skraido.
Tikslumo dėlei, reikia pastebėti, jog į šį pavojingiausių oro linijų sąrašą pateko tik tos oro linijos, kurios skraido tarpžemyniniais maršrutais. Tai reiškia, kad į jį nebuvo įtraukta pusšimtis Kongo DR ar Kirgizstano aviabendrovių, kurioms yra uždrausta įskristi į daugelį šalių.
10. „Garuda“ oro linijos
Valstybinių Indonezijos oro linijų reputacija dugną pasiekė tuomet, kai jas 2007-aisiais Europos Sąjunga įtraukė į savo juodąjį sąrašą. Ir nors 2009-aisiais „Garuda“ iš šio sąrašo buvo pašalinta, jos įvaizdį temdo liūdna aviakatastrofų statistika. Tragiškiausia iš jų, be jokios abejonės, nutiko 1997-aisiais, kai dėl miškų gaisrų sukelto prasto matomumo kalnuose sudužo kompanijai priklausęs lėktuvas, skraidinęs 234 žmones.
Įvykdyti skrydžiai: 2 milijonai
Tragiškos katastrofos: 4
Žuvo: 431
9. „Thai Airways“ oro linijos
Šiais metais Tailando oro linijos „Thai Airways“ švenčia penkiasdešimties metų jubiliejų. 2006-aisiais šios oro linijos pelnė „Geriausių oro linijų“ titulą ir „Geriausios įgulos apdovanojimą“. Už išskirtinę higieną jas yra apdovanojusi ir Pasaulinė sveikatos organizacija. Kaip bebūtų, 1980-1990 m. „Thai Airways“ daugelis privengė dėl kelių liūdnai pasibaigusių skrydžių.
Įvykdyti skrydžiai: 1.98 milijono
Tragiškos katastrofos: 4
Žuvo: 352
8. „Avianca“ oro linijos
„Avianca“ – vienos seniausių pasaulio oro linijų, veiklą pradėjusios dar 1919-aisiais. Šiuo metu jos gali pasigirti vienais moderniausių orlaivių Pietų Amerikoje. Deja, šie faktai neištrina kelių tragedijų, nutikusių būtent šiai aviabendrovei. Vieną iš jų 1989-aisiais sukėlė Kolumbijos narkotikų gaujos, lėktuve padėdamos bombą. Tąkart žuvo 107-i žmonės, tačiau skaudžiausia nelaimė įvyko 1983-aisiais, kai per Madride įvykusią katastrofą neišgyveno nė vienas iš 181-o „Avianca“ keleivio.
Įvykdyti skrydžiai: 1.47 milijono
Tragiškos katastrofos: 4
Žuvo: 500
7. Pakistano tarptautinės oro linijos
Valstybinės Pakistano oro linijos skraido į daugiau nei 25-ias skirtingas šalis. Jos buvo sukurtos dar 1950-aisiais, kai Pakistanas neseniai buvo gavęs nepriklausomybę. Visų nelaimei, šios oro linijos, kaip ir kitos esančios šiame sąraše, negali pasigirsti gerais skrydžių saugumo rodikliais. Didžiausia jų aviakatastrofa įvyko 1992-aisiais Nepale. Lėktuvas tuomet skrido 400-ais metrų žemiau negu reikia debesuotu metu, o lakūnai prisiartinę prie kalnų, jų nepastebėjo. Per incidentą žuvo 167 žmonės.
Įvykdyti skrydžiai: 1.43 milijono
Tragiškos katastrofos: 5
Žuvo: 500
6. „Egyptair“ oro linijos
„Egyptair“ yra didžiausia Afrikos aviabendrovė, skraidanti daugiau nei 70-ia krypčių visame pasaulyje. Paskaičiuota, jog vien 2007-aisiais ji aptarnavo 8 milijonus keleivių. Nepaisant to, aviacijos ekspertai neužmiršta, jog nuo pat 1970-ųjų „Egyptair“ sukrėtė daugybė nelaimių, tarp jų – ir teroristinės atakos. Skaudžiausia nelaimė nutiko skrendant iš Kairo į Niujorką: dėl lakūno klaidos tuomet virš Atlanto žuvo visi 217 lėktuvu skridę žmonės.
Įvykdyti skrydžiai: 1.07 milijono
Tragiškos katastrofos: 4
Žuvo: 402
Bus daugiau.