• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kartu su naujomis teismo medicinos ekspertų išvadomis paviešintas paskutinis pokalbis prieš katastrofą tarp „Air India“ lėktuvo, kuriam sudužus žuvo 241 lėktuve buvęs žmogus, pilotų.

Kartu su naujomis teismo medicinos ekspertų išvadomis paviešintas paskutinis pokalbis prieš katastrofą tarp „Air India“ lėktuvo, kuriam sudužus žuvo 241 lėktuve buvęs žmogus, pilotų.

REKLAMA

„Boeing 787“ sudužo vos po kelių minučių nuo pakilimo iš Ahmedabado oro uosto birželio 12-ąją. Lkėtuvas rėžėsi į gyvenamąją vietovę ir pražudė dar 19 žmonių, buvusių ant žemės.

Paviešintas paskutinis pilotų pokalbis

Indijos Orlaivių avarijų tyrimų biuras paviešino pirmąsias teismo medicinos išvadas, kurios gali padėti atskleisti vienos didžiausių aviacijos nelaimių Indijos istorijoje priežastis, rašo dailymail.co.uk.

REKLAMA
REKLAMA

Tarp naujai pateiktos informacijos yra ir paskutinis pokalbis tarp lėktuvo pilotų, užfiksuotas kabinos balso įraše – iš jo girdėti, kad paskutinėmis sekundėmis buvo „nutrauktas“ degalų tiekimas.

REKLAMA

Kaip rašoma Indijos institucijų ataskaitoje, vienas pilotų pasimetęs paklausė kito: „Kodėl atjungei [degalų tiekimą]?“, o kitas atsakė: „Aš to nepadariau.“ 

Nenurodyta, kuris iš šių pasisakymų priklausė kapitonui Sumeetui Sabharwalui, o kuris – antrajam pilotui Clive’ui Kunderiui, taip pat neaišku, kuris iš jų išsiuntė paskutinį skubų pranešimą, kuris skambėjo taip:

REKLAMA
REKLAMA

„Neužtenka traukos... krentam... Mayday! Mayday! Mayday!“ („mayday“ – nelaimės signalas, aut. past.). 

Tiriamos aviakatastrofos priežastys

Manoma, kad „Boeing 787“ „Dreamliner“ neteko galios, kai degalų tiekimo jungikliai beveik vienu metu persijungė į nutraukimo padėtį, t. y. buvo nutrauktas degalų tiekimas į variklius, teigiama Indijos avarijos tyrėjų ataskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pilotų pokalbis kelia pagrindinį klausimą: kaip galėjo persijungti degalų tiekimo jungikliai, kurie yra suprojektuoti taip, kad būtų itin patikimi ir apsaugoti nuo atsitiktinio įjungimo ar išjungimo.

Kiekvienas jungiklis turi būti patrauktas aukštyn, kad būtų atrakintas, ir tik tada gali būti perjungtas. Be to, jie turi apsauginius rėmelius, saugančius nuo netyčinio perjungimo ar smūgių.

REKLAMA

„Beveik neįmanoma abu jungiklius perjungti vienu rankos judesiu, todėl netyčinis perjungimas mažai tikėtinas“, – BBC sakė Kanadoje dirbantis aviacijos avarijų tyrėjas.

JAV aviacijos saugos ekspertas Johnas Coxas pridūrė, kad pilotas negali netyčia paspausti degalų jungiklių.

„Jų tiesiog neįmanoma netyčia perjungti – jie taip paprastai nepasijudina“, – sakė jis.

Tačiau lėktuvas pakilo vos iki maždaug 190 metrų aukščio ir beveik iš karto ėmė prarasti trauką ir kristi. Netrukus lėktuvas sprogo ir rėžėsi į pastatą Gudžarate. Katastrofos metu mirė visi, išskyrus vieną, keleiviai.

REKLAMA

Pirminiai tyrėjų vertinimai nerodo jokių trūkumų nei pačiame „Boeing“ lėktuve, nei jo varikliuose – tai leidžia daryti prielaidą, kad nei „Boeing“, nei variklių gamintojas „GE Aerospace“ neturi tiesioginės atsakomybės už avariją.

Indijos Orlaivių avarijų tyrimų biuro penktadienį paskelbtoje ataskaitoje nurodoma, kad lėktuve buvo 54 200 kg degalų – tai yra leistinose ribose. Iš orlaivio degalų bakų paimti mėginiai taip pat buvo įvertinti kaip „atitinkantys reikalavimus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Orlaivis pasiekė maksimalų registruotą greitį – 180 mazgų IAS – apie 08:08:42 pagal pasaulinį koordinuotąjį laiką (UTC), o iškart po to 1-ojo ir 2-ojo variklio degalų tiekimo jungikliai per sekundės skirtumą perėjo iš veikimo į nutraukimo padėtį.

Variklių N1 ir N2 galia ėmė mažėti nuo kilimo režimo, nes buvo nutrauktas degalų tiekimas. Kabinos įraše girdėti, kaip vienas pilotas klausia kito, kodėl šis išjungė. Antrasis atsakė, kad jis to nepadarė“, – rašoma ataskaitoje.

REKLAMA

Tačiau ataskaitoje nepaaiškinama, kaip jungikliai – kurie naudojami variklių įjungimui ar išjungimui ir paprastai būna palikti įjungti viso skrydžio metu – galėjo persijungti į nutraukimo padėtį.

Per aviakatastrofą Indijoje žuvo 241 lėktuvo keleivis

Tyrime taip pat nurodoma, kad visi pilotai ir įgula praėjo alkoholio patikras bei buvo pripažinti tinkami skrydžiui. Kapitonas S. Sabharwalas ir antrasis pilotas C. Kunderis buvo tinkamai pailsėję.

REKLAMA

Katastrofos vietoje abu degalų jungikliai buvo rasti veikimo padėtyje. Ataskaitoje pažymima, kad buvo požymių, jog abu varikliai bandė vėl užsivesti prieš nukrintant orlaiviui.

Pirminė ataskaita nerodo, kad būtų buvusi kokia nors avarinė situacija, reikalaujanti išjungti variklius.

Naujos išvados atitinka JAV tyrėjų keliamas teorijas, kuriose taip pat minėta, kad degalų tiekimo jungikliai buvo išjungti netrukus po pakilimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kodėl jie buvo išjungti – lieka neaišku. Tyrėjai vis dar svarsto, ar tai buvo tyčinis veiksmas, nelaimingas atsitikimas, ar vėlai pastebėta klaida.

Praėjusį mėnesį įvykusi tragedija nusinešė 169 Indijos keleivių, 53 britų, 7 portugalų, 1 kanadiečio bei 12 įgulos narių gyvybes. Išgyveno tik vienas žmogus – 40-metis britas Vishwashas Kumaras Rameshas.

Mažiausiai 19 žmonių žuvo ant žemės, kai orlaivis rėžėsi į gyvenamąją zoną netrukus po pakilimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų