Didieji Europos oro uostai kartais piktnaudžiauja monopoline padėtimi rinkoje nustatydami rinkliavas už lėktuvų bei keleivių aptarnavimą. Ketvirtadienį Europos Parlamentas po antrojo svarstymo patvirtino direktyvą, kuri nustatys bendrus oro uostų rinkliavų apskaičiavimo ir jų skaidrumo reikalavimus didiesiems Europos oro uostams.
Europos Komisija siūlė direktyvą taikyti oro uostams, kuriuose per metus aptarnaujama ne mažiau kaip milijonas keleivių arba pervežama daugiau kaip 25 tūkst. tonų krovinių. Tokių ES yra 150. Tačiau Jungtinės Karalystės ir kitų šalių atstovai išreiškė abejonių dėl šios nuostatos, nes regioniniai oro uostai paprastai negali piktnaudžiauti monopoline padėtimi rinkoje. Todėl EP siūlymu buvo sutarta taikyti šią direktyvą tik oro uostams, aptarnaujantiems bent 5 mln. keleivių per metus, taip pat didžiausiam kiekvienos šalies oro uostui. Tokių ES yra 69, tarp jų – ir Vilniaus oro uostas.
ES Taryba sutiko su Parlamento pirmojo svarstymo siūlymais direktyvoje paminėti oro uostų tinklų veiklą, privalomai atsižvelgti į aplinkosaugos kriterijus nustatant oro uostų rinkliavas, taip pat numatyti nuolaidas naujiems maršrutams į nepalankioje padėtyje esančius bei atokius regionus. Valstybės, siekdamos paskirstyti eismą, galės leisti oro uostų valdymo organui taikyti bendrą ir skaidrią rinkliavų sistemą oro uostams, aptarnaujantiems tą patį miestą arba konurbaciją. Direktyva nereglamentuos rinkliavų už neįgalių keleivių aptarnavimą.
Kadangi ES Taryba sutiko su dauguma Parlamento siūlymų per pirmąjį svarstymą, nebeliko kliūčių direktyvos priėmimui ir įsigaliojimui. Kiekvienoje ES šalyje numatoma įsteigti nepriklausomą reguliavimo instituciją, kuri prižiūrės jos įgyvendinimą.