• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip mokykloje padėti vaikui, kuris yra lėtesnis, jam sudėtinga pritapti klasėje? Į sunerimusios mamos klausimą atsako „Šiaurės licėjaus“ Kaune ugdymo vadovė ir pradinių klasių mokytoja Rūta Kuodienė. 

Kaip mokykloje padėti vaikui, kuris yra lėtesnis, jam sudėtinga pritapti klasėje? Į sunerimusios mamos klausimą atsako „Šiaurės licėjaus“ Kaune ugdymo vadovė ir pradinių klasių mokytoja Rūta Kuodienė. 

REKLAMA

Mamos klausimas: „Mano vaikui aštuoneri. Susiduriame su sunkumais mokykloje, vaikas yra lėtas, jam sudėtinga pritapti klasėje, suspėti pamokų metu atlikti užduotis. Kaip mama esu pripratusi prie jo tempo, tačiau vaikas dėl to kompleksuoja. Kaip galima jam padėti?“

Su vaiko būdu susiję klausimai – ypatingai svarbūs kiekvienam tėveliui. Šiuo atveju pirmiausia vertėtų išsiaiškinti, kas turima omenyje, kai sakoma „lėtas“ vaikas.

Tai galėtų reikšti ir netinkamai parinktą mokymosi stilių, ir flegmatišką asmenybės tipą ar tam tikrą mokymosi sutrikimą. Apie kiekvieną norėtųsi pakalbėti atskirai.

REKLAMA
REKLAMA

Netinkamas mokymosi stilius. Pradinių klasių mokytoja per pirmus metus be jokių testų pastebi, kurie mokiniai geriau perima informaciją vizualiniu, audialiniu ar kinestetiniu būdu.

REKLAMA

Galbūt mokinys taptų „greitesnis“, jei užduotys būtų sudarytos atsižvelgiant į tai, kokiu būdu jis geriausiai priima informaciją. Pastebėjus vaiko mokymosi stilių, jam galima padėti naudojant kiekvienam informacijos įsisavinimo būdui naudingas priemones.

Vaizdai. Jeigu vaikas geriausiai informaciją supranta vizualiniu būdu, naudokite grafikus, lenteles, piešinius, spalvas, iliustracijas.

Žodžiai. Pastebėjus, jog mokinys informaciją geriausiai įsisavina girdėdamas, stenkitės užduotis pateikti žodžiu, pasiūlyti veiksmų atlikimo seką, kviesti atsakyti į klausimus, diskutuoti ir komentuoti.

REKLAMA
REKLAMA

Veiksmai. Jeigu vaikas informaciją priima lytėdamas ir dalyvaudamas veikloje, mokykite jį emocionaliai reaguoti į mokomąjį objektą, pavyzdžiui, galite pasiūlyti tekste esančius svarbius dalykus žymėtis šypsenėlėmis ar kitais ženklais.

Kartu atlikite ritmingus judesius, pavyzdžiui, mokantis taisyklių, ties kiekviena spragtelėkite pirštais ar skaitant keiskite kūno padėtįTai tik keli pavyzdžiai, kurie gali būti labai naudingi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiek tėveliai, tiek mokytojai turėtų sistemingai ir vieningai ieškoti bei puoselėti vaiko mokymosi stilių ir išnaudoti jo teikiamas stipriąsias puses.

Flegmatiškas asmenybės tipas. Siūlyčiau pagalvoti, ar visose situacijose vaiko tempas būna vienodas, galbūt kitomis aplinkybėmis užduotis jis atlieka greičiau? Pasikalbėkite su mokytoja, ar ji taip pat pastebi vaiko lėtumą, o gal tai tiesiog išsiblaškymas.

REKLAMA

Labai svarbu kritiškai įvertinti vaiko gebėjimus. Galbūt tikitės daugiau nei jis pajėgus padaryti? Jei jūsų vaikas priklauso flegmatiškam asmenybės tipui, mokymosi sėkmę lemia motyvacija.

Sudomintas vaikas pats imsis iniciatyvos, todėl pateiktos užduotys jam turi būti įdomios, įtraukiančios. Galite po truputį trumpinti užduotims atlikti skirtą laiką ir tokiu būdu didinti jų atlikimo tempą. Tokiu atveju siūlyčiau stebėti, ar mokinys nepatiria daugiau nesėkmių nei pasisekimo.

REKLAMA

Pernelyg dažnai patirdamas nesėkmes, vaikas gali nusivilti ir prarasti motyvaciją, todėl svarbu jį palaikyti ir nuolat skatinti. 

Flegmatiško asmenybės tipo mokiniui galima padėti sudarius tikslią dienotvarkę, kurioje aiškiai numatyta, kiek laiko yra skirta įvairioms veikloms.

Tokiam vaikui reikia dirbti ramioje aplinkoje, pasirūpinti, kad jo akiratyje būtų kuo mažiau dirgiklių, galinčių nukreipti dėmesį nuo užduoties.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mokymosi sutrikimai. Jei nė vienas iš minėtų dalykų neduoda naudos, nereikėtų atmesti ir mokymosi sutrikimo galimybės. Tačiau tai nustatyti gali tik specialistai.

Tėveliams tai išties jautrus ir daug nerimo keliantis klausimas, tačiau žinojimas labai daug ką keičia. Žinant galima rinktis patikimas ir tikslias priemones, kurios tikrai padės mokiniui mokytis, o mokytojui – mokyti.

Jeigu vaikas išgyvena dėl savo lėtumo, apie tai vertėtų pasikalbėti su mokytoja, įvertinti klasės mikroklimatą, išsiaiškinti, ar mokinio tempas nebuvo tapęs patyčių objektu.

REKLAMA

Tokioms situacijoms galima užkirsti kelią kalbantis. Ryto žinių valandėlės ar kitu bendruomenės pokalbiams skirtu laiku su vaikais reikia kalbėtis apie kiekvieno žmogaus individualumą ir išskirtinumą, išryškinti visų mokinių gerąsias savybes ir akcentuoti, kad stiprintinų pusių turime visi.

Užduokite klausimą

Kaip užauginti savarankišką ir savimi pasitikintį vaiką? Kaip suprasti atžalos poreikius? Kaip išmokti ne tik susikalbėti, bet ir išgirsti? Vienos sėkmingos vaikų auklėjimo formulės nėra, tačiau sėkmė dažnai priklauso ir nuo tėvų noro mokytis!

REKLAMA

Naujienų portalas tv3.lt, kasdien skaitytojus informuojantis apie tai, su kokiais sunkumais susiduria vaikus auginantys tėvai bei siekiantis padėti šeimoms spręsti kylančias problemas, kartu su leidykla „Šviesa“ kviečia užduoti kasdien kylančius klausimus.

Profesionali pedagogų ir ugdymo specialistų komanda atsakys į jums aktualius klausimus, kaip pasirūpinti šiuolaikiniais vaikais.  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų