Anglija – tai šalis, kur daugeliui lietuvių teko pabūvoti, dirbti, gyventi. Ne išimtis ir aš: čia praleidau daugiau nei vienerius metus. Kiek teko pastebėti, daugelis išvykusiųjų padirbėti stengiasi taupyti pinigus ir keliavimo po šalį malonumams pinigų nešvaisto. Nebent aplanko Londoną :). Tačiau man taip nepavyko - gyvenau labai gražioje Anglijos dalyje – Devone, tad niekaip nepavyko atsispirti pagundai kiek įmanoma daugiau susipažinti su šiuo kraštu. Juk niekada nežinai, ar sugrįši į tą pačią vietą... Kartą su bendradarbe suplanavome ilgėlesnę kelionę su nakvyne. Išsinuomavome automobilį, užsisakėme kambarius svečių namuose ir gražų saulėtą rytą iškeliavome. Mūsų kelionės tikslas – Bato (angl. Bath) miestas, esantis pietvakarių Anglijoje.

Tai 2000 metų senumo ir romėniška dvasia pulsuojantis miestas, kuriame veiklos stygiumi nesiskundė nei vienas jį aplankęs turistas. Kelionės tikslą pasiekėme be didelių nuotykių, entuziastingai nusiteikusios dėl būsimų įspūdžių. Susiradę svečių namus ir palikę daiktus, su žemėlapiu rankose sparčiai patraukėme į miesto centrą. Kiekvienam, bent šiek tiek mokančiam anglų kalbą, pats miesto pavadinimas sufleruoja, kad vietovė susijusiu su voniomis, pirtimis. Nuo senų laikų ši vietovė garsėja karšto mineralinio vandens srove.

Miestas mums įspūdžių tikrai nepagailėjo. Pirmiausia aplankėme vieną geriausiai pasaulyje išsilaikiusių romėniškų pirčių kompleksų.

Dairantis aplink sunkiai į galvą tilpo ir komplekso mastas ir gebėjimas jį pastatyti tuometinėmis sąlygomis. Kartu buvo smagu žinoti, jog gali taip tiesiogiai prisiliesti prie istorinio paveldo.

Vėliau besižvalgant po miestą, mūsų dėmesį patraukė XV a. Bato abatija. Pakilus į jos bažnyčios bokštą turėjome progą apžvelgti visą žavųjį miestą.

Po lankytiniausių objektų patikrinimo nusprendėme, kad mums dar negana ir patraukėme link Pulteney tilto (1764-1774 m.) per Eivono upę. Tai vienas iš nedaugelio tiltų, kur abiejose pusėse per visą ilgį yra išsidėsčiusios parduotuvės. Atslinkus sutemoms šio tilto vaizdas tiesiog nepamirštamas.

Mūsų antrosios kelionės dienos tikslas – magiškas, mistinis ir priešistorinis Stounhendžas (angl. Stonehenge). Nors kol kas nėra tiksliai išsiaiškinta ir sutarta dėl šio vieno seniausių statinių Europoje paskirties, norinčiųjų jį pamatyti netrūksta. Pasiekusi kelionės tikslą apstulbau... Gal ne ten pakliuvom? Daugybę kartų esu mačiusi tos vietovės vaizdus, nuotraukas, tačiau nuvykus į vietą – nusivyliau. Galbūt per daug tikėjausi? Mintyse buvau susikūrusi tam tikrą vaizdą, kaip viskas turėtų būti. Taigi, Stounhendžas yra lygioje vietoje, kurią supa keliai. Gali važiuoti ir pro mašinos langus viską pamatyti...

Žinoma, kažkiek prie nusivylimo galėjo prisidėti ir nuovargis bei prastas oras – lijo lietus ir pūtė šaltas vėjas. Mūsų apsilankymas čia buvo neilgas, bet tikrai pareikalavęs jėgų - bandėme saugotis nuo lietaus, klausytis ką pasakoja gidas ir tuo pačiu fotografuoti. Grįžome į mašiną sušalusios, sušlapusios ir šiek tiek nukabinusios nosis. Nepaisant tokios nuotaikos davėme sau pažadą, dar kartą čia apsilankysime ir pasistengsime pajusti vietos dvasią. Gal tuomet pavyks susikoncentruoti ne į susikurtas fantazijas, o į vietovės išskirtinumą.

Važiuojant link namų, draugė norėjo aplankyti dar vieną miestelį, tačiau pasukus ne ten kur reikia, truputėlį paklydome, ir... labai apsidžiaugėme. Tikrai buvo verta nuklysti nuo kelio! Važiavome miško apsuptu keliu, kai pastarasis staiga susiaurėjo, o mums iš abiejų pusių atsirado stačios ir aukštos akmenų uolos.

Vaizdas toks užburiantis ir toks netikėtas, kad užėmė kvapą. Kelias vingiuoja apačioje, o uolų aukštis glumina. Truputėlį pavažiavus, pamatėme kelio praplatėjimą - sustojame aplink pasidairyti, rankomis uolas pačiupinėti :). Prisipažinsiu, kartu ir šiek baisu, kad koks uolos gabalas ant galvos nenukristų. Pasijunti toks mažas ir bejėgis prieš gamtą. Tai buvo pati geriausia šios kelionės akimirka! Toks visiškai netikėtas, neplanuojas ir nelauktas dalykas, kurio nesitikėjai pamatyti.

Ne veltui yra sakoma, kad geriausi dalykai būna netikėti ir neplanuoti :)