REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Matematikos korepetitorius yra tapęs vienu iš reikalingiausių pagalbininkų moksleiviams. 2020 m. valstybinio matematikos brandos egzamino neišlaikė net trečdalis abiturientų, o tai reiškia, jog būtent matematikos mokytojų papildomos pamokos yra paklausiausios. Moksleiviai, patiriantys problemų mokydamiesi matematikos, dažnai kreipiasi dėl papildomos pagalbos užpildyti spragas ir pasiruošti atsiskaitymams. 

Matematikos korepetitorius yra tapęs vienu iš reikalingiausių pagalbininkų moksleiviams. 2020 m. valstybinio matematikos brandos egzamino neišlaikė net trečdalis abiturientų, o tai reiškia, jog būtent matematikos mokytojų papildomos pamokos yra paklausiausios. Moksleiviai, patiriantys problemų mokydamiesi matematikos, dažnai kreipiasi dėl papildomos pagalbos užpildyti spragas ir pasiruošti atsiskaitymams. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu moksleiviai ir jų tėveliai turi galimybę patys rinktis iš didelio skaičiaus korepetitorių paslaugų, tačiau ne visada aišku, į ką reikia atkreipti dėmesį, norint pasirinkti tinkamai. Visgi asmeninės korepetitoriaus savybės yra itin svarbus veiksnys, lemiantis ir akademinę sėkmę, tad jo neverta pamiršti. Dažnai būtent dėl mylimo mokytojo mokinys rodo norą gilintis į konkretų dalyką ir siekti geresnių rezultatų. Renkantis matematikos korepetitorių, siūlome atkreipti dėmesį į šiuos svarbius aspektus. 

REKLAMA

Svarbu ne tik pats mokytojas, bet ir jo darbo aplinka 

Daugelis žmonių įsivaizduoja korepetitorius kaip mokytojus, dirbančius savo namuose arba atvykstančius pas mokinį, su jais darbas vyksta susėdus prie vieno stalo ir sprendžiant užduotis popieriaus lape. Toks vaizdas galvoje iškyla ir jums? Tai – jau atgyvenęs korepetitoriaus įvaizdis. 

Šiuolaikiniai Alfa klasės korepetitoriai mokinius priima strategiškai patogiose vietose esančiose moderniose klasėse, kuriose yra lenta, interaktyvių mokymosi priemonių, mokomųjų žaidimų. Taigi ieškodami matematikos korepetitoriaus, teiraukitės, ar specialistas užtikrina tinkamą mokymosi aplinką. Taip pat klauskite, pagal kokias ugdymo programas darbuojasi matematikos mokytojas, kokias mokomąsias priemones (vadovėlius, pratybas) suteikia, ar užsiėmimus papildo interaktyvios veiklos elementais (mokomaisiais filmukais, bandymais, edukaciniais žaidimais). 

REKLAMA
REKLAMA

Koks įspūdis po pirmosios matematikos pamokos? 

Ne kiekvienas mokinys drįsta pasakyti, jei papildomas mokytojas jiems nepatinka. Vis dėlto, pirmas pasirinktas matematikos korepetitorius ne visada bus vaiko svajonių mokytojas, kurio pamokas norėsis lankyti. Jei esate tėvas, su vaiku kalbėkitės, kokį įspūdį jam paliko pedagogas po pirmosios pamokos, dažnai pirmas įspūdis būna teisingas. Atkreipkite dėmesį į šiuos dalykus: 

Kokie mokytojo pasiekimai ir patirtis mokant matematikos? Ar sutampa mokytojo ir mokinio akademiniai tikslai? 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne visi tėvai atsižvelgia į tai, kad matematikos mokytojų specializacijos skirtingos. Vieni dirba išskirtinai su abiturientais ir padeda jiems siekti aukščiausių balų matematikos egzamine (teiraukitės, kokių rezultatų mokiniai yra pasiekę dirbdami su šiuo mokytoju), kiti ruošia stojimams į 9 klasę, dar kiti – dirba tik su pradinukais, ruošia olimpiadininkus ir t.t. Net jei jums matematikos korepetitorių rekomendavo draugai ar artimieji, jis nebūtinai atitiks jūsų keliamus lūkesčius. Tad jei mokinio akademiniai tikslai nesutampa su konkretaus matematikos patirtimi, tęskite paieškas. 

REKLAMA

Ar matematikos korepetitorius pasiruošė pirmajai pamokai? Ar atlieka mokinio žinių įvertinimą žodžiu arba raštu, ar siekia personalizuoti mokymąsi? 

Labai svarbu ir tai, kiek mokytojas pasiruošia prieš pamoką ir po jos. Mokiniams reikėtų atkreipti dėmesį, ar mokytojas parenka uždavinius individualiai, atsižvelgdamas į mokinio lūkesčius ir konkrečias spragas. Jeigu mokytojas pateikia standartinius uždavinius, nesudaro pamokų plano pagal mokinio poreikius, o dirba ekspromtu, verta keisti mokytoją. 

Žinoma, ne visada apie matematikos mokytoją pavyksta spręsti jau po pirmosios pamokos, tad geriausia apsilankyti bent kelis kartus. Jei mokinys jaučiasi blogai korepetitoriaus pamokose, nebijokite keisti mokytojo, nes skirtingiems mokiniams tinka skirtingi pedagogai. 

REKLAMA

Mokytojo asmeninės savybės  ne ką mažiau svarbios nei jo žinios 

Kartais atrodo, jog renkantis matematikos korepetitorių užtenka vieno kriterijaus, kad specialistas gerai paruoštų egzaminui, atsiskaitymui, padėtų pakelti pažymius. Vis dėlto, tam, kad pamokose būtų ir smagu, ir naudinga, itin svarbu, kad mokinio ir mokytojo charakteriai sutaptų. Kaip atpažinti, ar konkretus matematikos korepetitorius tinkamas jūsų moksleiviui? 

Ar su mokytoju lengva megzti kalbą, ar jis supranta individualius mokinio poreikius ir lūkesčius, skiria dėmesio susipažinti su mokinio pomėgiais, nesusijusiais su matematika? Ar pristato save? 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar mokinys jaučiasi emociškai saugus reikšti savo mintis? Ar mokytojas priima mokinį, jo pasaulėžiūrą? 

Jeigu po pirmųjų pamokų atrodo, jog mokytojas nesistengia užmegzti ryšio su mokiniu, juo nesidomi, gali būti, jog šaltas santykis su mokytoju nepaskatins domėtis ir matematika. Svarbu renkantis matematikos korepetitorių iš tikrųjų atrasti mokytoją, kuris su mokiniu elgiasi mandagiai, tinkamai reaguoja į jo klausimus ir neužgniaužia, pvz., užuot užrašęs sprendimą už mokinį, leistų jam pačiam prieiti iki teisingo atsakymo. Pasirūpinkite, kad pas matematikos korepetitorių mokinys eitų ne per prievartą, bet noriai. Geresnis santykis su mokytoju atneš ir geresnių mokymosi rezultatų. 

REKLAMA

Ar mokytojas kantrus, nekelia balso? 

Netoleruotina korepetitoriaus savybė – balso kėlimas dėl mokinio klaidų. Jeigu pamokoje mokiniui kyla nerimas, baimė, būtina spręsti šią problemą su esamu mokytoju (jei įmanoma) arba ieškoti kito. Atkreipkite dėmesį, jog mokytojo reiklumas nėra tas pats, kas piktumas, todėl mokinio teiraukitės, ar su juo mokytojas elgiasi pagarbiai ir į klaidas reaguoja adekvačiai. 

Koks yra mokytojo mokymo stilius? 

Skirtingų charakterių mokiniams reikalingos kitokios mokymo prieigos. Vieniems būtina spręsti kuo daugiau uždavinių savarankiškai, kad įsimintų sprendimo būdus, kitiems reikia daugiau mokytojo pagalbos, o tretiems užtenka dirbti žodžiu. Jei jūsų vaikas aktyvus, jam reikia kuo daugiau kalbėti ir veikti pamokoje, pasyvus mokytojas netiks. Tai nereiškia, jog intravertiškų savybių turinčiam mokiniui būtinas itin energingas pedagogas, jam užteks ramaus darbo pamokoje. Tad ieškant savo svajonių mokytojo tikrai verta pasiteirauti, koks jo būdas. 

Kiekvienas matematikos korepetitorius skirtingas – vieniems mokiniams jis bus tinkamas, o kitiems ne. Tai normali praktika, todėl nesibaiminkite: jei mokytojas netiko ar nepatiko, tai dar nereiškia, kad mokytojas prastas, tiesiog, netinkamas konkrečiam mokiniui. Žinoma, spręsdami apie mokytoją, vadovaukitės ne emocijomis, bet objektyviu vertinimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų