Viktorija naujienų portalui tv3.lt papasakojo įvykį, kuris nutiko gruodžio mėnesį, kai ji savo dukrą atvežė į ligoninę su ištinusia akimi. Mergaitei ištino akis ir Viktorija nesuprato, dėl ko tai galėjo įvykti. Moteris labai bijojo, kad jos dukrai gali prasidėti anafilaksinis šokas, nes ji suvalgė kiaušinį, o kartais maistas šį gyvybei pavojingą šoką sukelia.
Neteisingą diagnozę nustatė laukiamajame
„Gydytoja dirbo viena, o po to, kai mes jau laukėme savo eilės, atvežė berniuką iš Širvintų. Gydytoja išėjo iš savo kabineto ir paklausė, kas laukia eilėje, mes pasakėme, kad laukiame, tačiau pirmiau priėmė berniuką. Aš nustebau ir jos paklausiau, ar mūsų nepriims ir gydytoja atsakė, kad laukti reikės ilgai, nes be mūsų yra dar trys vaikai. Kadangi mūsų atvejis buvo skubus, aš paprašiau siuntimo į Vilnių, galbūt ten mano vaiką būtų apžiūrėję greičiau.
Gydytoja liko nepatenkinta ir mergaitę apžiūrėjo tiesiog koridoriuje, prie kitų pacientų ir diagnozę pasakė viešai, prie kitų žmonių, nors gydytoja turi laikytis konfidencialumo. Ji negali be mano sutikimo to daryti.
Gydytoja atmestinai apžiūrėjusi mano vaiką išrašė mums lašiukų, nors diagnozę nustatė neteisingai, nes tie lašiukai buvo nuo akies uždegimo, kurio jai net nebuvo. Vaikui buvo alergija maistui, ką mums vėliau ir patvirtino šeimos gydytoja“, – vizito pas gydytoją detales prisimena Viktorija.
Moteris pasakoja, kad ji su vyru vėliau gydytojos klausinėjo, kodėl ta akis ištino, kokios gali būti to priežastys, tačiau gydytoja tik atsakė, kad visko būna, galbūt mergaitė užsikrėtė, galbūt tai dėl slogos. „Vaikui jokios slogos nebuvo, gydytoja neatliko savo pareigų – neištyrė nuodugniai vaiko ir diagnozę paskyrė atmestinai.
Grįžusi namo nuėjau į eSveikata.lt ir ten gydytoja buvo parašiusi, kad aš buvau labai nepatenkinta ir visi nusiskundimai buvo parašyti visiškai ne tokie, kokius mes sakėme. Buvo parašyta, kad ištinusios buvo abi akytės, nors tik viena, aš net nuotraukas turiu.
Nesinori tokių dalykų sureikšminti, bet gydytoja neatlieka savo pareigų. Ji turėtų išklausyti visų nusiskundimų tam, kad nustatytų tikslią diagnozę. Tai yra dokumentas ir negalima surašyti bet ko“, – pasipiktinimo neslepia moteris.
Viktorija teigia, kad kai kurioms gydytojoms reikėtų dar kartą peržiūrėti etikos kodeksą, nes tarp gydytojo ir paciento turi būti tarpusavio pagarba, pasitikėjimas. Pacientas turi pasitikėti gydytoju.
„Visoje Ukmergės ligoninėje yra chaosas. Vadovui yra visiškai neįdomu, kaip dirba gydytojai. Jau ne iš vieno žmogaus girdėjau, kad gydytojai ten dirba netinkamai“, – su nusivylimu kalba Viktorija.
Vizito metu gydytoja bendravo labai nemandagiai
Tai jau ne pirmas kartas, kai moteris nusivilia šios įstaigos gydytojų darbu. Prieš pusantrų metų, kai Viktorija dar laukėsi savo mergaitės, ji taip pat susidūrė su nemaloniu Ukmergės ligoninės gydytojos bendravimu.
„Tą dieną aš pragulėjau lovoje, nes man visą dieną buvo bloga, pykino. Jaučiausi tikrai labai prastai, nes man buvo prasidėjusi nėščiųjų toksikozė. Maniau, kad viskas bus gerai, tačiau neiškentusi apie 11 ar 12 valandą nakties atvykau į ligoninę. Tą vakarą budėjusi gydytoja buvo labai nepatenkinta tuo, kad aš ten atėjau.
Atėjau prašydama pagalbos, paaiškinau jai, kas man negerai, o ji labai piktu tonu pasakė, kad man šeimos gydytoja turėjo išrašyti siuntimą lašelinei, tačiau iš kur man reikėjo žinoti, kad bus reikalingas siuntimas? Tada gydytoja pavarčiusi akimis man piktai atrėžė, kad man teks susimokėti. Tuo metu man nerūpėjo, man tik reikėjo, kad ji kuo greičiau suteiktų pirmąją pagalbą.
Galiausiai pirmoji pagalba man buvo suteikta. Išeidinėdama iš ligoninės nuėjau susimokėti, tačiau vis tik mokėti man nereikėjo, tačiau viso vizito metu gydytoja labai nemaloniai ir nemandagiai su manimi bendravo. Matėsi, kad ji labai nemoka dirbti su žmonėmis“, – tikina Viktorija.
Po daug metų tvarka ligoninėje nepasikeitė
Panašus nutikimas buvo ir seniau, kai Viktorija dar buvo paauglė. „Praėjo jau daug metų, tačiau tvarka ir darbas šioje ligoninėje nesikeičia. Pamenu istoriją, kuri man nutiko Ukmergės ligoninėje, kai dar buvau paauglė. Man prasidėjo pilvo skausmai ir dėl to atvažiavau į priėmimo skyrių. Man buvo prasidėjęs tulžies akmenligės priepuolis, tačiau man jo niekas ten nenustatė.
Gydytojos man pasakė, kad aš greičiausiai prisigėriau vaistų, todėl man skauda ir dar iš manęs šaipėsi, kad net negaliu parodyti tikslios vietos, kur man skauda. Skausmas buvo didelis ir jis plito į nugarą. Dažniausiai, kai šitie priepuoliai atsiranda, skausmas ir būna plintantis. Aš tai išsiaiškinau, kai mokiausi universitete, nes priėmimo skyriuje man buvo paskaitos“, – teigia moteris.
Viktorija pasakoja, kad tą dieną gydytojos laukė maždaug pusę valandos, tačiau ji atėjusi negalėjo suteikti pirmosios pagalbos, nes Viktorija į priėmimą atvyko be asmens dokumento. „Tėvai turėjo važiuoti namo paimti man asmens dokumento. Tuo metu, kol jie buvo išvažiavę niekas man nepadėjo, seselės kikeno ir gėrė kavą, o aš kankinausi didžiuliuose skausmuose.
Galiausiai man net gi buvo iškviesta policija, nes pagal darbuotojus aš elgiausi neadekvačiai, dėl to, kad buvau priėjusi prie langelio ir į jį trinktelėjau, nes tiesiog nebegalėjau toliau kentėti. Galiausiai pirmąją pagalbą man suteikė, tačiau ligos vis vien nenustatė. Ji buvo nustatyta tik po kurio laiko, kai darė echoskopą. Tada išsiaiškino, kas man buvo ir atliko operaciją.
Šios istorijos tuo metu mes niekur neviešinome, tačiau šiandien aš būčiau pasielgusi kitaip ir iš karto viešai kalbėjusi apie šią situaciją. Nes tai nėra normalu, nesuteikti pirmosios pagalbos dėl to, kad neturiu asmens dokumento ir dar iškviesti policiją, kuriai dar teko sumokėti baudą“, – istorija pasidalino Viktorija.
Ligoninės direktorius atsakymas
Naujienų portalas tv3.lt kreipėsi į Ukmergės ligoninę dėl šių įvykių. Ligoninės direktorius Rimvydas Civilka raštu pateiktame atsakyme teigia, kad jų įstaiga nėra linkusi komentuoti viešoje erdvėje sklandančių ar socialiniuose tinkluose paskelbtų komentarų.
„Kilus ginčams, nesutarimams ar klausimams, kiekvienas pacientas (ar jo atstovas) turi teisę individualiai kreiptis į mūsų įstaigą su skundu (prašymu, pareiškimu) ir mes visuomet atsakome, gilinamės į konkrečią situaciją ir ieškome išeičių bei sprendimo būdų.
Kiekvienas atvejis yra individualus, todėl kas kartą žiūrima į susidariusią situaciją, priimami sprendimai dėl vidinio tyrimo atlikimo. Jūsų laiške minimas atvejis administracijai yra žinomas, šis skundas yra nagrinėjimo stadijoje.
Administracija netoleruoja nepagarbaus ir nemandagaus ligoninės darbuotojų bendravimo su pacientais ir jų atstovais“, – teigia R. Civilka.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!