• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip geriausia paaiškinti „Autoplius Fast Lap“ organizuojamų „Wolf Race“ pozicinių lenktynių klases? Naudojant gyvenimiškus ir visiems puikiai suprantamus pavyzdžius. Deja, bet automobilių, kurie turėtų pakankamai plačią variklių gamą, kuri tiktų keturioms skirtingoms klasėms – nėra daug. Tačiau visiems puikiai pažįstamas E36 modelio trečiosios klasės BMW – atitinka visus klasių poreikius.

BMW E36 istorija


Automobilio, liaudyje vadinamo „kregžde“, daug pristatinėti nėra reikalo – daugeliui jis ir taip puikiai pažįstamas. Nuo 1991 iki 1998 Europoje pardavinėtas automobilis turėjo didelį pasisekimą tarp pirkėjų ir vis dar yra plačiai sutinkamas viso pasaulio lenktynių trasose dėl savo nesudėtingos eksploatacijos, lengvo dalių prieinamumo ir neblogo potencialo, esant lenktyninio automobilio amplua. Šiandien šnekėsime apie šiuos BMW E36 variantus – 316i, 318i/318is, 320i, 325i, 328i ir, žinoma, M3 modelį. Nenorint straipsnio pernelyg apkrauti – aptariami bus benzininiai atmosferiniai varikliai.
„Wolf Race“ klasės
2015 metų sezone „Wolf Race“ turės keturias klasės modifikuotiems sportiniams automobiliams:
R1600 (automobiliai, kurių variklio darbinis tūris neviršija 1600);
R2000 (automobiliai, kurių variklio darbinis tūris imtinai neviršija 2000);
R3000 (automobiliai, kurių variklio darbinis tūris neviršija 3000);
R3000+ (automobiliai, kurių variklio darbinis tūris viršija 3000).
Visi šiose lenktynėse važiuojantys automobiliai turi atitikti nurodytą techninį ir saugumo reglamentą, įskaitant ir FIA standartus atitinkančius saugos lankus. Tačiau kas laukia dalyvio, įsigijusio vieną iš anksčiau minėtų BMW e36 automobilių?

Kaip geriausia paaiškinti „Autoplius Fast Lap“ organizuojamų „Wolf Race“ pozicinių lenktynių klases? Naudojant gyvenimiškus ir visiems puikiai suprantamus pavyzdžius. Deja, bet automobilių, kurie turėtų pakankamai plačią variklių gamą, kuri tiktų keturioms skirtingoms klasėms – nėra daug. Tačiau visiems puikiai pažįstamas E36 modelio trečiosios klasės BMW – atitinka visus klasių poreikius.

BMW E36 istorija


Automobilio, liaudyje vadinamo „kregžde“, daug pristatinėti nėra reikalo – daugeliui jis ir taip puikiai pažįstamas. Nuo 1991 iki 1998 Europoje pardavinėtas automobilis turėjo didelį pasisekimą tarp pirkėjų ir vis dar yra plačiai sutinkamas viso pasaulio lenktynių trasose dėl savo nesudėtingos eksploatacijos, lengvo dalių prieinamumo ir neblogo potencialo, esant lenktyninio automobilio amplua. Šiandien šnekėsime apie šiuos BMW E36 variantus – 316i, 318i/318is, 320i, 325i, 328i ir, žinoma, M3 modelį. Nenorint straipsnio pernelyg apkrauti – aptariami bus benzininiai atmosferiniai varikliai.
„Wolf Race“ klasės
2015 metų sezone „Wolf Race“ turės keturias klasės modifikuotiems sportiniams automobiliams:
R1600 (automobiliai, kurių variklio darbinis tūris neviršija 1600);
R2000 (automobiliai, kurių variklio darbinis tūris imtinai neviršija 2000);
R3000 (automobiliai, kurių variklio darbinis tūris neviršija 3000);
R3000+ (automobiliai, kurių variklio darbinis tūris viršija 3000).
Visi šiose lenktynėse važiuojantys automobiliai turi atitikti nurodytą techninį ir saugumo reglamentą, įskaitant ir FIA standartus atitinkančius saugos lankus. Tačiau kas laukia dalyvio, įsigijusio vieną iš anksčiau minėtų BMW e36 automobilių?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R3000


R1600 klasė


Įsigijus BMW 316i automobilį, pateksite į „civic‘ų klasę“. Žinoma, ši klasė taip vadinama dėl joje dominuojančių mažalitražių ir lengvų Honda Civic automobilių, dažnas kuris turi 160-185Ag galios variklius. Standartinėje formoje BMW 316i gali pasigirti vos 100Ag ir 141Nm generuojančiu varikliu, kuriam kovoti su lengvesniais ir galingesniais japoniškais konkurentais  nebus lengva. Tačiau tai - puikus automobilis lenktynininko karjeros pradžiai: jų dalys pigios, varikliai lengvai prieinami bei ganėtinai patvarūs, jeigu tinkamai prižiūrimi. Juolab, pasiekus automobilio technines „ribas“ – pereiti prie galingesnio variklio nebus labai sudėtinga.

R2000 Klasė


„Išaugus“ iš 1.6l variklio ir nusprendus turėti daugiau galios, jus pasitiks antroji pagal dalyvių skaičių R2000 klasė, o variklių pasirinkimas išaugs trigubai – čia galėsite dalyvauti su 318i, 318iS ar 320i modelio „kregždėm“. Tiesa – nuo Honda markės automobilių nebus lengva pabėgti ir šioje klasėje, kuri yra vis labiau užimama 1.8 l. B18 ar 2.0 l. K20 varikliais apsiginklavusių lenktynininkų.
Pigiausias iš šių kelių būtų BMW 318i. Ir ,žinoma, ne veltui: vos 13Ag ir apie 20Nm daugiau už 1.6l turintis variklis nebus didžiulis pokytis. Ypač kai kitas pasirinkimas – populiarus ir vis dar lengvai randamas BMW 318iS modelis. Aukštas apsukas mėgstantis keturių cilindrų variklis turi 140Ag ir apie 175Nm bei entuziastų yra vertinamas dėl savo lengvo svorio, leidžiančio išlaikyti puikų automobilio balansą.
Trečiasis pasirinkimas šioje klasėje – šešis cilindrus turintis BMW 320i modelis, generuojantis 150Ag ir 190Nm. Pastaruosius du modelius lydi amžinas ginčas apie svorio ir galios balansą, tačiau, turint šį šešių cilindrų variklį, pereiti prie populiariausių automobilių sporte 2.5l ir 2.8l kubatūros variklių būtų itin lengva.

REKLAMA

R2000


R3000 Klasė


Štai Jūs esate labiausiai BMW markės automobilių dominuojamoje „Wolf Race“ klasėje. Nors dažnai šioje klasėje tarp „vokiečių“ įsimaišo keletas turbo kompresoriais apsiginklavusių japoniškų automobilių. Tęsiant savo lenktynininko karjerą su BMW E36, Jūsų ir vėl laukia platus pasirinkimas – 325i, 328i bei nestokojant finansinių išteklių ir pirmoji BMW M3 variklio versija, telpanti į 3l klasės ribas.
BMW E36 etalonais dažnai vadinami 325i ir 328i modeliai dalinasi gana panašiais techniniais rodikliais – abu turi truputį virš 190Ag, tiesa, 2.8l variklis turi netgi 280Nm sukimo momentą – 35Nm daugiau nei 2.5 l. variklis ir netgi dvigubai daugiau nei 316i modelis, su kuriuo pradėjome šią kelionę. Abu šie varikliai pasižymi patvarumu bei nemažomis modifikavimo galimybėmis.
Supratus, jog ~200Ag galios nebepakanka, o automobiliui puikiai tiktų keletas „M“ raidžių – Jūsų laukia beveik 100Ag šuolis į priekį – BMW E36 M3, kurio 3l darbinio tūrio variklis turi apie 290Ag bei 320Nm sukimo momentą. Taip, dabar po kapotu turėsite beveik trijų 316‘ųjų galią. O šioje, itin konkurencingoje klasėje – Jums jų tikrai prireiks. Žinoma, prie automobilio „sugebėjimų“ nepamirškite pridėti ir daugybės asmeninio talento.

R3000+ Klasė


Tęsiant kelionę per klases su BMW E36, populiariausioje „Wolf Race“ klasėje atsidurti tėra vienas teorinis kelias – surasti 3.2l darbinio tūrio vėlesnį E36 M3 modelį, kuris buvo gaminamas  nuo 1995 metų. Praktiškai – šioje klasėje grumsis ir visi, kurie savo standartinius variklius pakeitė didelės kubatūros varikliais, kurių gamykliniuose E36 nebuvo, arba priverstiniu oro padavimu patobulinti varikliai su mechaniniais kompresoriais ar turbo kompresoriais (naudojant šiuos patobulinimus, variklio darbinis tūris yra dauginamas iš 1,7 koeficiento). Tuo pačiu, šioje klasėje grumiasi daug „piktų“ Mitshubishi Evo, bei Subaru Impreza WRX STi automobilių, galinčių sumaišyti kortas „didelių“ variklių savininkams.
Grįžtant prie BMW E36 - 3.2l Darbinio tūrio BMW M3 variklis turėjo 320Ag ir 350Nm galią, o 100km/h greitį pasiekdavo vos per 5.4 sekundės. Palyginimui – 316i modeliui pasiekti tokį greitį prireiktų skausmingų 12,9s, o 318iS modeliui prireiktų 9,9s.

REKLAMA
REKLAMA

R1600


Ką pasirinkti?


Universalaus atsakymo į klausimą „kuris iš šių automobilių yra geriausias“ – nėra. Žiedinėse lenktynėse susipina variklio galia, automobilio važiuoklės, kėbulo bei aerodinamikos pakeitimai ir, žinoma, negalima pamiršti lenktynininkų patirties. Tačiau jei norite pamatyti, kaip ši E36 modelių pasirinkimo praktika atrodo realybėje – jau Gegužės 16 dieną beveik kiekvieną iš jų galėsite pamatyti „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse. O likusieji sprendimai priklausys jau nuo Jūsų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų