„Twike 5“ priklauso retai transporto priemonių kategorijai – serijiniams hibridams, kuriuose vidaus degimo variklio nėra arba jis neturi mechaninio ryšio su ratais. Tačiau „Twike“ žengė dar toliau – atsisakė variklio visiškai ir kartu su elektrine pavara siūlo mechaninius pedalus, kuriais galima papildyti baterijos įkrovą.
Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.
Šis sprendimas ne tik sumažina anglies dvideginio pėdsaką, bet ir išskiria šilumą – t. y. vairuotojas važiuodamas gali ne tik įkrauti bateriją, bet ir sušilti pats. Tad humoristiškai žiūrint, šalutinis produktas čia – ne elektros srovė, o... prakaitas.
Penktoji kartos versija – artimiausia automobiliui
Nors „Twike 5“ gali atrodyti kaip ekscentriško startuolio kūrinys, projektas turi ilgą istoriją. Pirmasis prototipas pasirodė dar 1986 m., o dabartinė penktoji karta yra evoliucija, kuri galiausiai įgijo daugiau automobiliui būdingų bruožų: normalų kėbulą, pakankamai talpią bateriją.
Techninė specifikacija žada rimtus parametrus – 70 kW galios elektrinis variklis suka galinius ratus, maksimalus greitis siekia iki 190 km/val, o pagal pasirinkimą galima montuoti 18 kWh (250 km) arba 36 kWh (iki 500 km) bateriją. Transporto priemonės masė – vos 600 kg, o deklaruojamos energijos sąnaudos – apie 7,2 kWh/100 km.
Pedalai įrengti abiejų sėdynių priekyje, tačiau jie nėra sujungti su ratais. Pedalų mynimas čia naudojamas kaip papildomas energijos šaltinis. Įdomu ir tai, kad vietoje vairo sumontuotos dvi valdymo svirtys, panašios į orlaivio kniplius.
Ne viskas, kuo žiba, yra „Twike“
Nors „Twike 5“ atrodo kaip technologinis proveržis, verta prisiminti, kad modelis yra paremtas senesne ketvirtos kartos versija, o jo serijinė gamyba vis dar neprasidėjusi. Prototipas vis dar važinėja be kėbulo.
Planuojama, kad bus pagaminta tik 500 egzempliorių, o pirkėjai, kurie jų negaus, automatiškai taps būsimo „Twike 6“ laukiančiųjų sąrašo dalimi.
Kaina svyruoja nuo 45 200 iki 48 300 eurų be PVM. Taigi, nors tai tarsi „dviratis su kabina ir elektros pavara“, jo kaina – toli gražu ne žaislinė.