
Tamsa rudenį pavojingesnė
Ne mažiau svarbus eismo sąlygų pokytis rudenį yra trumpėjantis šviesus paros metas. Šis procesas ypač paspartėja persukus laiką valanda atgal paskutinį spalio sekmadienį: šviesūs rytai – ilgesni, tačiau daugelis žmonių iš darbo grįžta jau sutemus.
„Žiemą tamsus paros metas nėra toks pavojingas, nes sniegu padengti kelkraščiai atspindi šviesą ir matomumas – kur kas geresnis. Rudenį jį apsunkina lietus ar šlapdriba, tad automobilio žibintų, padangų ar priekinio stiklo kokybė yra kritiškai svarbi“, – pabrėžia E. Latkauskas.
Pats paprasčiausias pavyzdys – langų plovimo skystis. Dalis vairuotojų vasarinį keičia žieminiu tik tada, kai šis užšąla, nors tuo reikėtų pasirūpinti panašiu metu kaip ir keičiant padangas – spalio mėnesį. Cheminė vasarai skirto skysčio sudėtis subalansuota vabzdžiams ir panašiems nešvarumams nuvalyti nuo stiklinių paviršių, žieminio – purvui ir ledui tirpdyti. Todėl net ir esant teigiamai temperatūrai vėlyvą rudenį vasarinis langų plovimo skystis veikia ne taip efektyviai kaip žieminis.
Gatvėse taip pat daug pėsčiųjų, kurie tamsiu paros metu matomi prasčiau ir toli gražu ne visi prisisegę atšvaitus. Mieste automobilio vairuotojas pėsčiąjį be atšvaito pastebi iki jo likus vos kelioms dešimtims metrų, tad geri žibintai, kokybiški valytuvai ar tinkamas langų plovimo skystis šį atstumą padidina, o geros padangos mažina stabdymo kelią.
„Stabdymo įvairiose kelio dangose bandymuose skirtumai tarp geriausių „premium“ gamintojų ir prasčiausių skiriasi nuo kelių iki keliolikos metrų. Vidutinis pėsčiųjų perėjos plotis yra vos trys metrai, tad gali būti, kad geras padangas turintis automobilis ekstremalioje situacijoje sustotų prieš ją, prastas – pračiuožtų. Gal lyginant tie metrai atrodo nereikšmingi, tačiau realiomis sąlygomis gatvėje lemia labai daug“, – aiškina padangų gamintojo „Goodyear“ atstovas.


