
Pagrindinė taisyklė, į kurią visada reikia atsižvelgti, yra tinkamos alyvos pasirinkimas pagal gamintojo nurodymus ir jos keitimas bei tepimo sistemos aptarnavimas pagal serviso rekomendacijas.
Renkantis variklio alyvą, reikia atsižvelgti į kokybės ir klampumo klasifikacijas. Naudojamos dvi kokybės klasifikacijos:
a) API – Amerikos klasifikacija (American Petroleum Institute – Amerikos naftos institutas)
b) ACEA – Europos klasifikacija (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles – Europos automobilių gamintojų asociacija).
Alyvų klampumo klasifikacija sutrumpintai žymima SAE J300 (Society of Automotive Engineers – Automobilių inžinierių draugija).
Alyvos kokybės ir klampumo specifikacijų žymėjimai yra nurodyti pakuočių etiketėse.
Kitas svarbus tinkamo alyvos pasirinkimo kriterijus konkrečiai variklio versijai, yra automobilio gamintojo specifikacija, taip pat nurodyta pakuotės etiketėje. Apibūdinanti alyvą specifikacija yra naudojama kaip katalogo numeris, pavyzdžiui, alyvos klampumo specifikaciją SAE 5W-20 HC E-FO, („Febi“ 108350), atitinka tokios kokybės specifikacijos – ACEA A1/B1, C5, API SN, ir automobilių gamintojų specifikacijos – „Fiat“ 9.55535-CR1, „Ford“ WSS-M2C945-A, WSS-M2C948-B, „Chrysler“ MS 6395; „Jaguar“ STJLR.03.500.
Alyvos sistemos aptarnavimo rekomendacijų laikymasis visų pirma yra būtinas dėl šiuolaikinių vidaus degimo variklių konstrukcinių savybių. Alyva, be pirmiau minėtų pagrindinių funkcijų, taip pat yra naudojama paskirstymo sistemos darbo kontrolei. Todėl viena iš šios sistemos veikimo sutrikimo priežasčių yra sena alyva arba netinkamai parinkta alyvos specifikacija.
Alyvos senėjimas tiesiogiai įtakoja pagreitėjusį bendradarbiaujančių dalių nusidėvėjimą, kurį sukelia ribotas tepimas arba jo trūkumas, antikorozinės apsaugos nebuvimas, teršalų pernešimas alyvos magistralėje, sukeliantis jos pralaidumo sumažėjimą. Netinkamos specifikacijos alyva – tai visų pirma neteisingai pasirinkti alyvos parametrai, ypač jos klampumas, kuris kinta priklausomai nuo temperatūros.


