REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip ir bet kuri transporto priemonė, taip ir autobusai gali gauti apdovanojimą už geriausią eksterjero dizainą. Tačiau vieną ir tikslią funkciją turintys autobusai visuomet atrodo beveik identiškai. Ar tuo reikėtų stebėtis? Greičiausiai, kad ne, nes autobusai privalo būti funkcionalūs, erdvūs ir praktiški. Išraiškingam dizainui galutiniame projekte nebelieka. 
Vis dėlto, prieš keletą dešimtmečių gaminti autobusai nebuvo visiškai identiški. Kai kurie autobusų gamintojai stengdavosi išsiskirti, sukurti ką nors įdomaus ir dar nematyto. Nors tokie projektai ne visuomet sulaukdavo daugybės visuomenės dėmesio, tačiau dabar net neabejojame, jog daugelis su didžiausiu malonumu tapti bent vieno iš šių autobusų keleiviu.
1 ) Škoda 706 RTO
Sukurta Čekijoje, pagaminta Lenkijoje. Ant sunkvežimio važiuoklės sukurtas autobusas buvo sukurtas bendradarbiaujant „Škoda“ ir „Karosa“ kompanijų specialistų. Autobusas buvo kuriamas atsižvelgiant į tuometinius saugumo bei komforto standartus, o tai vėliau leido labai lengvai iškovoti ne vieną prestižinį apdovanojimą Vakarų Europoje. Be to, nuo 1959 metų šis autobusas buvo gaminamas „Jelzc“ gamykloje, Lenkijoje.
Prabangiausia ir ištaigingiausia autobuso versija turėjo tualetą, mažą virtuvėlę ir net televizorių.

Kaip ir bet kuri transporto priemonė, taip ir autobusai gali gauti apdovanojimą už geriausią eksterjero dizainą. Tačiau vieną ir tikslią funkciją turintys autobusai visuomet atrodo beveik identiškai. Ar tuo reikėtų stebėtis? Greičiausiai, kad ne, nes autobusai privalo būti funkcionalūs, erdvūs ir praktiški. Išraiškingam dizainui galutiniame projekte nebelieka. 
Vis dėlto, prieš keletą dešimtmečių gaminti autobusai nebuvo visiškai identiški. Kai kurie autobusų gamintojai stengdavosi išsiskirti, sukurti ką nors įdomaus ir dar nematyto. Nors tokie projektai ne visuomet sulaukdavo daugybės visuomenės dėmesio, tačiau dabar net neabejojame, jog daugelis su didžiausiu malonumu tapti bent vieno iš šių autobusų keleiviu.
1 ) Škoda 706 RTO
Sukurta Čekijoje, pagaminta Lenkijoje. Ant sunkvežimio važiuoklės sukurtas autobusas buvo sukurtas bendradarbiaujant „Škoda“ ir „Karosa“ kompanijų specialistų. Autobusas buvo kuriamas atsižvelgiant į tuometinius saugumo bei komforto standartus, o tai vėliau leido labai lengvai iškovoti ne vieną prestižinį apdovanojimą Vakarų Europoje. Be to, nuo 1959 metų šis autobusas buvo gaminamas „Jelzc“ gamykloje, Lenkijoje.
Prabangiausia ir ištaigingiausia autobuso versija turėjo tualetą, mažą virtuvėlę ir net televizorių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Škoda


2 ) LiAZ 667A
Autobusas, kuris buvo sukurtas atsižvelgiant į atšiauresnį klimatą rytinėje Sovietų Sąjungos dalyje. Inžinieriai autobuso prototipus bandė ten, kur dienos metu oro temperatūra nukrisdavo iki 30 laipsnių žemiau nulio. Autobusas būdavo aprūpintas dvigubais stiklais, kabinos šildytuvu ir net primityviu išankstiniu salono šildytuvu. Pirmą kartą autobusas buvo pristatytas 1967 metais, o gamyba prasidėjo 1968 metais.

REKLAMA

Liaz


3 ) Zil 118
„Zil“ vardas Sovietų Sąjungoje buvo asocijuojamas su pačiais prabangiausiais ir ištaigingiausiais automobiliais ir transporto priemonėmis, kuriomis važinėdavo tik aukščiausias pareigas einantys valdžios pareigūnai. „Zil 118“ buvo sukurtas tam, jog galėtų vežioti aukščiausio rango pareigūnus per itin svarbius renginius. Paprasti piliečiai šiuo autobusiuku važinėtis negalėjo - jie tik pavydžiu žvilgsniu galėjo stebėti kaip pro šalį važiuoja „Zil 118“.

REKLAMA
REKLAMA

Zil


4 ) Ikarus 55
Daugelis sutiks, jog tai vienas gražiausių autobusų pasaulyje. Sukurtas Vengrijoje ir joje gamintas nuo 1953 iki 1972 metų, „Ikarus 55“ į autobusų pateko kaip vienas patogiausių ir komfortiškiausių to meto autobusų.

Ikarus


5 ) Karosa ŠM11
„Karosa ŠM11“ buvo tiesioginis „Škoda 706 RTO“ įpėdinis, kuris buvo sukurtas bendradarbiaujant su „Škoda“ specialistais. Deja, šie stilingi autobusai Sovietų Sąjungoje nebuvo plačiai naudojami, nes tarpmiestinių autobusų lyderio rolė bus skirta „Ikarus“ markei. Tuo tarpu „Karosa“ autobusas džiaugėsi pakankamai didžiuliais pardavimais Vakarų Europoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Karosa


6 ) Karosa ŠD11.2050
Ar kada nors matėte autobusą, kurio priekinė dalis būtų panaši į „Dodge Charger“? Jeigu ne, tuomet pasižiūrėkite į štai šį „Karosa“ inžinierių kūrinį. Pristatytas 1968 metais, čekų kūrinys sugebėjo laimėti „Geriausio turistinio autobuso“ kategorijoje. Komisiją sužavėjo ne tik autobuso grožis, bet ir komfortas bei greitis. Aprūpintas 6 cilindrų „Škoda“ varikliu, sugebančiu išvystyti 200 arklio galių, autobusas galėjo pasiekti 100 km/val. maksimalų greitį. Deja, bet „Karosa“ taip ir nepradėjo serijinės „ŠD11.2050“ gamybos.

Karosa 2

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų