
Kokia situacija dabar su bekelės varžybomis?
Po krizės sportas pradeda atsigauti. Pravažumo sporte keli metai ypač populiarus žiedo formatas. Jame varžosi į dvi klases suskirstyti automobiliai - ratų dydis iki 33 colių ir didesni.
Taip pat šį sezoną bus rengiami Lietuvos 4x4 automobilių pravažumo sporto taurės 4 etapai Kaune, Tauragėje, Vilniuje ir Švenčionyse. Kaip matote, du etapai vyks didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kur bandysime parodyti šios sporto šakos patrauklumą didesnėms auditorijoms.
Bekelės lenktynės kol kas gali pasigirti tik vienu renginiu - Bekelės maratonu „4×4 perimetras“. Tai pirmosios ir vienintelės tokio pobūdžio automobilių lenktynės Lietuvoje ir Europoje, kurios šiemet startuos jau ketvirtą kartą. Birželio 12 dieną ekipažai iš įvairių šalių rinksis Druskininkuose ir stos prie daugiau nei 2000 km trasos starto. Priešakyje jų vėl lauks adrenalino ir iššūkių kupinas 60 val. nuotykis. Dažnai „Lietuvišku Dakaru“ vadinamame maratone susitiks tiek tikrojo Dakaro ragavę patyrę meistrai, tiek naujokai. Juos visus vienys bendras tikslas – per mažiau nei tris paras įveikti ilgiausią šalies automobilių lenktynių trasą, besidriekiančią šalia valstybės sienos ir taip atkartojančią Lietuvos kontūrą.
O kokia situacija kaimyninėse šalyse?
Gausėja sportininkų būrys Latvijoje. Kaimynai visada mėgo šią sporto šaką bei palaikė mūsų judėjimą. Didžioji dalis NEZ (Šiaurės Europos zonos) čempionato dalyvių iš Latvijos. Pas estus taip pat matosi aiškus šios sporto šakos augimas. Nyksta tarpinės klasės. Formuojasi pagrindinės dvi: standartiniai visureigiai su „gervėmis“ ir prototipai - bekelės „monstrai“.
Lenkijoje ir Rusijoje visureigiai suskirstyti į begalę klasių ir jiems sudėtinga prisiderinti prie latvių, estų ir lietuvių, turinčių praktiškai vienodus techninius reikalavimus.
Kaip manote, kas padėjo populiarinant 4x4 automobilių sportą?
Galiu išskirti Dakaro maratono dalyvius – Benedikto Vanago ir Antano Juknevičiaus ekipažus, kurie labai prisidėjo prie šios sporto šakos populiarinimo Lietuvoje. Puikios B. Vanago viešųjų ryšių akcijos - pavyzdys visai automobilių sporto visuomenei, kaip reikia dirbti.
Kada Lietuvoje šiemet prasidės bekelės sezonas?
Sezonas prasideda balandžio 26 d. pirmuoju Lietuvos 4x4 automobilių pravažumo sporto taurės „Mud Challenge“ etapu Kaune, o baigiasi 4x4 apdovanojimų švente gruodžio mėnesį.
Kokią matote bekelės automobilių sporto ateitį?
Ši automobilių sporto šaka turi tikrai daug prielaidų šviesiai perspektyvai: yra organizatorių, gebančių organizuoti ne tik varžybas, bet ir kokybiškus renginius; yra grupė bekelės „monstrų“ konstruotojų, didelis būrys entuziastų bei kuopa sportininkų. Varžybų trasos tendencingai persikelia į privačias žemes. Tikiu, kad džiuginančius rezultatus išvysime artimoje ateityje.

