• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Finansų ministerija oficialiai registravo Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pakeitimus. Juose numatomos didesnės draudimo sumos, plečiama draudimo mokėtojų sąrašas.


Finansų ministerija oficialiai registravo Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pakeitimus. Juose numatomos didesnės draudimo sumos, plečiama draudimo mokėtojų sąrašas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Finansų ministerijos, siūlomu projektu į nacionalinę teisę perkeliama ES direktyva, pagal kurią mažiausia draudimo suma turi būti 6,45 mln. eurų dėl žalos asmeniui ir 1,3 mln. eurų dėl žalos turtui.

REKLAMA

Įstatymo projekte šios sumos nustatytos kaip maksimalios draudimo sumos dėl vieno eismo įvykio.


Esą galiojančioje įstatymo redakcijoje maksimalios draudimo sumos dėl vieno eismo įvykio, nepriklausomai nuo to, kiek yra nukentėjusių asmenų, yra 5 mln. eurų dėl žalos asmeniui ir 1 mln. eurų dėl žalos turtui.

REKLAMA
REKLAMA

„Atsižvelgiant į tai, kad ir dabar yra nustatyti aukšti draudimo sumų limitai (5 mln. eurų ir 1 mln. eurų), manome, kad šie pokyčiai tiesioginės įtakos kainodarai neturės: įvykiai, kurie siekia maksimalias draudimo sumas, Lietuvoje yra itin reti (nuo 2004 m. gegužės 1 d. iki šiol yra žinomas tik vienas Lietuvoje įvykęs eismo įvykis, kurio metu padaryta žala siekė maksimalią draudimo sumą)“ – komentavo ministerija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jos specialistų, tiek draudikai, tiek Transporto priemonių draudikų biuras, siekdami sumažinti galimą riziką, naudoja perdraudimo instrumentus. 


„Svarbu pažymėti, kad kainodara yra draudikų prerogatyva ir būtent draudikai nustato draudimo įmokų dydžius“, – pripažino Finansų ministerija.

REKLAMA

Be padidintų draudimo sumų, įstatymo projektu nukentėjusiems tretiesiems asmenims sudaroma galimybė gauti eismo įvykyje patirtos žalos atlyginimą, kai bankrutuoja ar likviduojamas dėl nemokumo tiek Lietuvos, tiek kitos ES valstybės narės draudikas; 


Taip pat nustatoma, kad turi būti draudžiamos ir neregistruotinos motorinės transporto priemonės, kurių didžiausias projektinis greitis yra daugiau kaip 25 km/val. arba kurių didžiausias grynasis svoris – daugiau kaip 25 kg, o didžiausias projektinis greitis – daugiau kaip 14 km/val. 

REKLAMA

„Taigi, tarp draustinų transporto priemonių pakliūva ir elektriniai paspirtukai ir kitos panašios transporto priemonės, atitinkančios aukščiau nurodytus greičio ir svorio kriterijus“, – nurodoma ministerijos persiųstame komentare.


Taip pat nustatoma, kad eismo įvykis, dėl kurio metu padarytos žalos gali būti mokama draudimo išmoka, gali būti ir kai transporto priemonė stovi.


Ministerijos parengtam įstatymo projektui dar turės pritarti Vyriausybė, vėliau jis bus svarstomas Seime.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų